Oh,interessante discussie ! En hoe denken jullie dan over bellen in de auto?
Daar heb ik geen probleem mee als de bestuurder het maar niet doen (handsfree mag)
Ik bemerk bij mijzelf dat ik ook niet handsfree moet bellen als ik de auto aan het besturen ben.
Ik word toch door het gesprek te veel afgeleid, maar ik zie mensen die naast het handsfree bellen (als bestuurder) ook nog druk aantekeningen kunnen maken..................tja.
. Bij muziek (harde ~, danwel uit oordopjes) mis je niet een hand om je stuurmanskunsten waar te maken en daarnaast is de afleiding vele malen minder dan een telefoongesprek.
Bij handsfree bellen mis je ook geen hand, maar je mist ook een hand voor je stuurmanskunsten indien je wat zit te drinken, rookt, aan de radio klooit of gewoon met 1 hand aan het stuur rijd omdat dat zo lekker rijd...............(dan wel boven op het stuur...dat staat ook nog eens stoer)
Zoals boven word je door het telefoongesprek zelf afgeleid, okee ik ........
Bij harde muziek mis je denk wel iets namelijk het omgevingsgeluid bijv. van het voorrangsvoertuig die uit de zijstraat komt.....dus je hebt ff niets aan je spiegels ...... of dat iemand ter het afwenden van gevaar claxoneert.
Het voordeel van harde muziek in de auto is dat het overige verkeer je hoort aan komen