Wat wordt er gezien als goederen vervoer, geldt dit bijvoorbeeld ook voor de materialen die ik gebruik op een karwei, bijvoorbeeld leidingwerk en aanverwante artikelen.
Hoe zit het met vervoer van gevaarlijke stoffen, zuurstof en acetyleen flessen (de grote jongens) tot welk aantal flessen mag ik aanwezig hebben voor ik onder ADR val (denk aan de instalateurs en bankwerkers, nee niet die van de plofkraken dat zijn andere bankwerkers)
Ben je bedrijfsmatig bezig met gevaarlijke stoffen, bijv. als schilder heb je de 1000punten regel. Deze kun je vinden in de ADR wetgeving waarbij aan bepaalde stoffen punten worden toegekent naar hoeveelheid en verpakking. Kom je door alle stoffen bij elkaar opgeteld boven de 1000punten zul je alle regels tav ADR moeten naleven.
Zo valt een oplegger met butaangas in een tank onder de ADR, echter een oplegger gevult met butaan aanstekers valt onder de 1000punten regel en is dan "gelimiteerde hoeveelheid".
Ik zou als je dit vaak vervoert zelf eens gaan polsen bij een rijschool, een ADR opleiding kost je relatief weinig maar je weet wel een paar opletpuntjes meer. Verder staat op de website van IVW alle regels beschreven.
Tevens geld idd ook voor een beroepsmatig vervoer van eigen middellen een vergunningsplicht boven de 500kg. Deze regelgeving kun je vinden op de pagina van het NIWO.