Infostream goedgekeurd!

Auteur Topic: Infostream goedgekeurd!  (gelezen 8301 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Target77

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 2 januari 2005, 21:41:51
Snap eigenlijk ook niet waarom het oude systeem vervangen dient te worden eigenlijk...het werkt toch prima zo.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #41 Gepost op: 3 januari 2005, 07:41:20
Snap eigenlijk ook niet waarom het oude systeem vervangen dient te worden eigenlijk...het werkt toch prima zo.

Veel mensen denken altijd maar dat het goed werkt, maar er zijn echt veel (lees: steeds meer) regio's waar de infrastructuur en/of de randapparatuur van ellende uit elkaar valt. Sommige netwerken zijn ouder dan de gebruikers. Ik ken zenders uit de jaren '70 die dusdanig robuust zijn dat ze vandaag de dag nog steeds werken, maar toch echt aan vervanging toe zijn. Vervanging en/of reparatie die vaak niet eens mogelijk is omdat er geen onderdelen meer voor zijn te krijgen, of fabrikanten die soms zelfs niet eens meer bestaan.

Zolang je kunt communiceren en het verstaanbaar is, is het natuurlijk makkelijk gezegd dat het "goed werkt", maar er zit vaak meer ellende achter dan men denkt.

Bovendien is het toch een beetje van de zotte dat je kinderen van 12 met een UMTS telefoon foto's naar elkaar kunnen sturen terwijl de hulpverleners die moeten waken over de veiligheid van de burgers toch eigenlijk zouden moeten beschikken over "state-of-the-art" apparatuur, waarmee je toch op zijn minst foto's moet kunnen versturen, databases moet kunnen raadplegen, live video in rampensituaties om de rampenstaf live op de hoogte te kunnen houden.

Allemaal zaken die technisch makkelijk haalbaar zijn en zeker geen overbodige luxe zijn in geval tbv de rampenbestrijding.

En dan krijgen we het batterijverhaal... Naar mijn bescheiden mening is brandweer Nederland al die jaren verwend door oplaadbare alarmontvangers. Is het nu echt zoveel moeite om eens in de zoveel tijd de batterij te vervangen? Als je echt zo bang bent om alarmen te missen, meld dit aan de korpsleiding en ga op zoek naar een oplossing. Een goede oplossing zou zijn het uitreiken van nieuwe batterijen op korpsavonden. Het grote voordeel hiervan is dat je nooit de enige bent met een pager, je zult dus echt geen berichten missen :)

Zo is er voor elk probleem een simpele oplossing te vinden, ook voor de problemen die naar mijn bescheiden mening geen 'probleem' genoemd kunnen worden.

Zoals al vaker gezegd, geschreven en besproken, het zal slechts een kwestie van wennen zijn. 2 regio's alarmeren al vele jaren met pagers/semafoons en ik kan me niet herinneren dat er veel klachten uit die regio's komen, of wel? Misschien in het begin, maar daar heb je het al weer, gewenning...

Natuurlijk zal het wegvallen van het gesproken woord en daarmee ook het niet meer mee kunnen luisteren een groot nadeel zijn, maar geen belemmering voor het operationele proces en daar draait het allemaal om, toch?

In elk geval de beste wensen aan wie ik dat nog niet had overgebracht  8)

Groeten, Peter.


nvr

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 3 januari 2005, 12:55:08

2 regio's alarmeren al vele jaren met pagers/semafoons en ik kan me niet herinneren dat er veel klachten uit die regio's komen, of wel? Misschien in het begin, maar daar heb je het al weer, gewenning...

Wil ik dan wel inhaken op het feit dat de semafoons oplaadbaar zijn middels een desklader. Ben het verder met het verhaal van Peter 100% eens.



En zie ook
http://www.callmax.nl/Hardware%20Pager.asp

Dit zijn de pagers die in Brabant Noord en Zuid-Oost Brabant gebruikt worden.

Ik kan echter niet gevonden krijgen of getoonde  fabrikant (Swissphone) ook pagers maakt voor Flexnetwerken. Ik mag aannemen dat dat onderzocht is.
Beide genoemde regio's werken met het Pocsag protocol.

Deze pagers zijn zeer robuust en zijn ideaal wat betreft het formaat en moet voor elke aanpassing naar de regio om geprogrammeerd te worden. Zeer bestendig dus. Met de pager zelf is praktisch met de hand niet veel zelf in te stellen. Blijft alarm geven totdat ie afgedrukt wordt (doet de infostream dat ook, of stopt ie ook na 5x piepen? ).. Alleen is eur 493,- voor alleen een pager wel erg veel geld denk ik.. En dan komt er nog 100 euro bij voor de lader.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #43 Gepost op: 3 januari 2005, 16:44:42
Peter ik ben het helemaal met je verhaal eens, inderdaad is de steunzender naast mijn deur (70mtr.) de laatste tijd regelmatig ingestort en na een redelijke revisie weer goed werkend, maar voor hoelang kunnen ze niet garanderen.

wat betreft batterij vervangen ga ik echter van het standpunt uit dat geen batterij te hoeven vervangen geen luxe is maar een zwaktebod dat er geen bruikbare ''pager'' met deze functie gemaakt wordt , ik vindt dit meer dan normaal dat deze functie gewoon aanwezig moet zijn, niet alleen uit het oogpunt van het niet willen verwisselen, maar wij, met name de overheid heeft zijn mond vol over het millieu, als er iets slecht is is de grote stroom lege batterijen die er gaat komen, en de kosten die daar mee gepaard gaan.
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #44 Gepost op: 3 januari 2005, 16:48:50
Peter ik ben het helemaal met je verhaal eens, inderdaad is de steunzender naast mijn deur (70mtr.) de laatste tijd regelmatig ingestort en na een redelijke revisie weer goed werkend, maar voor hoelang kunnen ze niet garanderen.

wat betreft batterij vervangen ga ik echter van het standpunt uit dat geen batterij te hoeven vervangen geen luxe is maar een zwaktebod dat er geen bruikbare ''pager'' met deze functie gemaakt wordt , ik vindt dit meer dan normaal dat deze functie gewoon aanwezig moet zijn, niet alleen uit het oogpunt van het niet willen verwisselen, maar wij, met name de overheid heeft zijn mond vol over het millieu, als er iets slecht is is de grote stroom lege batterijen die er gaat komen, en de kosten die daar mee gepaard gaan.
dat is nog wel de grootste mop van het verhaal,ze halen hun eigen millieuverhaal ermee onderuit  :-X :-X


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #45 Gepost op: 3 januari 2005, 19:17:01
Ik kan echter niet gevonden krijgen of getoonde  fabrikant (Swissphone) ook pagers maakt voor Flexnetwerken. Ik mag aannemen dat dat onderzocht is.

Swissphone maakt helaas geen FLEX pagers. Ik heb begrepen dat Brabant-Noord al geïnformeerd heeft, maar ze zijn kennelijk niet bereid om  dergelijke pagers te produceren...

Groeten, Peter.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #46 Gepost op: 3 januari 2005, 21:23:47
dat klopt, er is al eerder een mededeling geweest dat swissphone geen flex gaat maken, omdat als zij dit doen, het apperaat veel duurder uit zou vallen dan bijv. de infostream, zij kunnen nooit concureren met de vele merken flexpagers die op de markt zijn, maar in hoofdzaak bedoeld zijn voor de consumer markt, met de ook bijbehorende kwaliteit.

zoals van swissphone gewend is zullen zij gaan voor een ander soort kwaliteit, en dus marketing technisch niet haalbaar, een bijvoorbaat verloren zaak.

te weten dat de uiteindelijke koper een compromie zal zoeken tussen wat de ''hulpverleners'' willen en wat de ''inkoper'' bereid is te betalen, er een keuze voor de veel goedkopere oplossing gemaakt zal worden en de bezwaren van de ''hulpverlener'' op een lagere prioriteit zal stellen.
Nemo me impune lacessit