Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 244826 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #160 Gepost op: 22 juni 2013, 13:14:52
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1174880 date=1371559349
Hierdoor lijkt alles dus nog vager dan dat het was aan het begin van deze discussie?

Lijkt mij dus erg verstandig om toezichthouders/handhavers die werken als BOA het zelfde uniform te geven. Zo creeen je eenheid en weten de burgers wat deze mensen ongeveer mogen. Burgers weten wat de politie is, maar wat toezichthouders, boa's, treinconducteurs en stadswachten allemaal mogen weet de gewone burger niet, en begrijpelijk.

Ongeveer: Plat gezegt, 'bonnen schijven.'

Er zijn hele studies geschreven, en binnenkort verschijnt bij het WODC een nieuwe van mr. Terpstra, over de versnippering van de politietaak. Door alle BOA's in hetzelfde pak te hijsen creëer je geen duidelijkheid. Een uniform is immers context bepaald. Een boswachter in de trein die kaartjes knipt en een conducteur in het bos die zegt dat je de hond niet mag aanlijnen neem je niet serieus. Op de juiste plaats weer wel.
Er komt een uniform voor BOA's openbare ruimte, om het onderscheid met politie visueel helder te hebben. Kmar, politie en al het andere gemeentepersoneel, beveiligers en wat al niet meer zonder bevoegdheden mag daar dan niet meer op lijken. Zo kan de burger in ieder geval de mensen mét strafvorderlijke en strafrechtelijke bevoegdheden in Openbare Ruimte onderscheiden van de rest.
Ben bang dat die fiscale handhaver een ander kloffie moet zoeken.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #161 Gepost op: 22 juni 2013, 13:54:44
Citaat van: Gadgetman link=msg=1176435 date=1371899692
... Een boswachter in de trein die kaartjes knipt en een conducteur in het bos die zegt dat je de hond niet mag aanlijnen neem je niet serieus...

Een boswachter die zegt dat ik mijn hond niet mag aanlijnen neem ik ook niet serieus. 998765
(sommige typfoutjes kunnen zo leuk zijn ... sorry Gadgetman)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #162 Gepost op: 22 juni 2013, 14:19:55
Citaat van: CMKmaat link=msg=1176468 date=1371902084
Een boswachter die zegt dat ik mijn hond niet mag aanlijnen neem ik ook niet serieus. 998765
(sommige typfoutjes kunnen zo leuk zijn ... sorry Gadgetman)

Hoezo niet ? Zelfs als ik het in de trein zeg niet ?  ;)  ;D  ::)


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #163 Gepost op: 22 juni 2013, 15:47:11
Citaat van: Oscar link=msg=1176478 date=1371903595
Hoezo niet ? Zelfs als ik het in de trein zeg niet ?  ;)  ;D  ::)
Nee! :P
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #164 Gepost op: 23 juni 2013, 09:01:48
Citaat van: CMKmaat link=msg=1176468 date=1371902084
Een boswachter die zegt dat ik mijn hond niet mag aanlijnen neem ik ook niet serieus. 998765
(sommige typfoutjes kunnen zo leuk zijn ... sorry Gadgetman)

LOL!!!!  :D


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #165 Gepost op: 23 juni 2013, 20:22:55
Citaat van: Gadgetman link=msg=1176435 date=1371899692
Er zijn hele studies geschreven, en binnenkort verschijnt bij het WODC een nieuwe van mr. Terpstra, over de versnippering van de politietaak. Door alle BOA's in hetzelfde pak te hijsen creëer je geen duidelijkheid. Een uniform is immers context bepaald. Een boswachter in de trein die kaartjes knipt en een conducteur in het bos die zegt dat je de hond niet mag aanlijnen neem je niet serieus. Op de juiste plaats weer wel.
Er komt een uniform voor BOA's openbare ruimte, om het onderscheid met politie visueel helder te hebben. Kmar, politie en al het andere gemeentepersoneel, beveiligers en wat al niet meer zonder bevoegdheden mag daar dan niet meer op lijken. Zo kan de burger in ieder geval de mensen mét strafvorderlijke en strafrechtelijke bevoegdheden in Openbare Ruimte onderscheiden van de rest.
Ben bang dat die fiscale handhaver een ander kloffie moet zoeken.

BOA-OR(en trouwens ook de BOA-OV) mag niet meer lijken op Politie of Kmar.....;-)....denk dat dit de betere bewoording is


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #166 Gepost op: 24 juni 2013, 07:32:35
Citaat van: DKAG link=msg=1177013 date=1372011775
BOA-OR(en trouwens ook de BOA-OV) mag niet meer lijken op Politie of Kmar.....;-)....denk dat dit de betere bewoording is

Én een stuk korter!


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #167 Gepost op: 25 juni 2013, 21:40:04
Op zich wel een goede ontwikkeling. Persoonlijk vind ik het zeer logisch dat er een eenduidig uniform komt voor alle BOA's in de open ruimte, dit ter verduidelijking van de bevoegdheden van deze mensen bij de burger. Al ben ik het ook wel eens met het feit dat dit uniform niet op die van de politie moet lijken. Ondanks een aantal raakvlakken zijn er toch grote verschillen tussen de BOA's en politie. Beiden doen aan handhaving, maar de politie heeft hiernaast nog veel meer taken die niet binnen het takenpakket van BOA's vallen, denk aan inbraken/gijzelingen/verdachten met wapens etc. Dit soort zaken vallen nog steeds primair onder de politietaak, en daarom moet de politie mijn inziens een uniek uniform hebben wat mensen gelijk met de taakstelling associëren. Gelukkig komt er over niet al te lange tijd het nieuwe operationele politie uniform waardoor deze verwarring sowieso al zal afnemen.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #168 Gepost op: 2 juli 2013, 07:40:24
Kijk, goede ontwikkeling  O0

Boa's krijgen allemaal hetzelfde uniform

DEN HAAG -
Boa's - buitengewoon opsporingsambtenaren - krijgen voortaan allemaal hetzelfde uniform. Het pak moet in januari 2014 klaar zijn, schrijft minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) dinsdag in een brief aan de Tweede Kamer.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21697675/__Boa_s_krijgen_allen_zelfde_uniform__.html


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #169 Gepost op: 3 juli 2013, 22:34:27
Lijkt me een goede ontwikkeling! Ben benieuwd hoe het BOA uniform er uit komt te zien. Hierbij ook een afbeelding van het nieuwe politie uniform!