Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 244824 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.



Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #171 Gepost op: 7 juli 2013, 13:59:14
In feite maakt de VNG dus een opzetje en moet men maar zien of er iets mee gedaan wordt. Ik verwacht dat veel gemeenten vast zullen houden aan hun huidige uniform en dicht bij het politie-uniform zullen blijven. Jammer, gemiste kans. Hopelijk heb ik het fout! ;)
Senior GGP / Oost-Brabant


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #172 Gepost op: 8 juli 2013, 12:07:39
Citaat van: Nick link=msg=1181551 date=1373198354
In feite maakt de VNG dus een opzetje en moet men maar zien of er iets mee gedaan wordt. Ik verwacht dat veel gemeenten vast zullen houden aan hun huidige uniform en dicht bij het politie-uniform zullen blijven. Jammer, gemiste kans. Hopelijk heb ik het fout! ;)

Ervaring leert dat als het opzetje er is het Ministerie er graag naar verwijst in regelgeving en voilá tóch verplicht......😜
Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat 's lands kledingboeren nog veel verschillende pakken gaan aanbieden als eenmaal een basis bekend is. Immers hoe meer je kan laten produceren hoe goedkoper het is, hoe meer winst. Het nieuwe tenue/ verschijningsvorm zal zo ook gepusht gaan worden verwacht ik. Dus ik ben niet meteen te kritisch, maarrr blijft even aankijken.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #173 Gepost op: 8 juli 2013, 14:01:18
Citaat van: Gadgetman link=msg=1181775 date=1373278059
Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat 's lands kledingboeren nog veel verschillende pakken gaan aanbieden als eenmaal een basis bekend is.

De klant is koning, dus als er vraag blijft naar de verschillende uniformen zullen ze ongetwijfeld aangeboden worden. Verder hoop ik dat je gelijk krijgt. In het kader van professionalisering van de handhavingsector (en dan met name vanuit de diverse gemeenten) is de gemeenschappelijke uitstraling/duidelijkheid naar de burger een belangrijke stap.
Senior GGP / Oost-Brabant


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #174 Gepost op: 8 juli 2013, 16:43:23
Citaat van: Nick link=msg=1181800 date=1373284878
De klant is koning, dus als er vraag blijft naar de verschillende uniformen zullen ze ongetwijfeld aangeboden worden. Verder hoop ik dat je gelijk krijgt. In het kader van professionalisering van de handhavingsector (en dan met name vanuit de diverse gemeenten) is de gemeenschappelijke uitstraling/duidelijkheid naar de burger een belangrijke stap.

Ik ben van het kaliber goede hoop en inzicht in gemeenschappelijke noodzaak. Op ambtelijk niveau wordt die noodzaak gevoeld. Én lokale verkiezingen komen eraan, dit onderwerp kan goed scoren zijn! Timing is everything.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #175 Gepost op: 18 augustus 2013, 01:26:36
Meepraten over nieuw boa-uniform
GESCHREVEN OP VRIJDAG, 9 AUGUSTUS, 2013 - 13:33
Gemeenteambtenaren mogen meepraten over een nieuw, landelijk uniform voor boa's openbare ruimte. De VNG en de belangenvereniging Beboa willen van boa's én van leidinggevenden weten wat zij van het nieuwe model uniform vinden.

Zij kunnen tot en met 30 augustus meedoen aan een enquête op www.oovnetwerk.nl, het gemeentelijk netwerk voor professionals op het gebied van openbare orde en veiligheid.
Volgens de VNG zijn boa's belangrijk voor de herkenbaarheid van de gemeente. Die wordt nog vergroot als ze een zelfde soort uniform dragen. Dat zou het vak een eigen identiteit en extra gezag geven.
Het model uniform bestaat uit een hoofddeksel, jas, polo, overhemd, trui en broek. Op basis van input van gemeenten zijn uitgangspunten vastgesteld die terugkomen in het uiteindelijke model uniform.

bron: VNG Magazine, http://www.vngmagazine.nl/nieuws/14809/meepraten-over-nieuw-boa-uniform
Senior GGP / Oost-Brabant


sylvester1986

  • Gast
Reactie #176 Gepost op: 30 september 2013, 22:46:12


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #177 Gepost op: 7 oktober 2013, 22:36:10
Ik hoorde vandaag in de wandelgangen dat minister Opstelten op 15 november het nieuwe landelijke Boa uniform gaat presenteren.
Helaas kan ik nog steeds geen afbeeldingen te pakken krijgen.

Wordt vervolgd.


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #178 Gepost op: 7 oktober 2013, 23:31:00
Citaat van: Oscar link=msg=1207845 date=1381178170
Ik hoorde vandaag in de wandelgangen dat minister Opstelten op 15 november het nieuwe landelijke Boa uniform gaat presenteren.
Helaas kan ik nog steeds geen afbeeldingen te pakken krijgen.

Wordt vervolgd.

Hoe kom je aan 15 november? Weet dat het eind dit jaar wordt,maar nog geen datum. Heb verder vernomen van een zéér betrouwbare bron dat dit model http://www.europapress.es/catalunya/noticia-iscp-puerto-tarragona-graduan-16-miembros-policia-portuaria-20130708184728.html een heel sterke inspiratiebron is geweest.  8)


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #179 Gepost op: 7 oktober 2013, 23:56:14
Citaat van: Gadgetman link=msg=1207870 date=1381181460
Hoe kom je aan 15 november? Weet dat het eind dit jaar wordt,maar nog geen datum. Heb verder vernomen van een zéér betrouwbare bron dat dit model http://www.europapress.es/catalunya/noticia-iscp-puerto-tarragona-graduan-16-miembros-policia-portuaria-20130708184728.html een heel sterke inspiratiebron is geweest.  8)
Mogen jullie blij mee zijn! Want wij klagen bij de politie wel eens, maar waar sommige gemeenten zijn personeel in steekt... Dat is vaak niet meer dan een opgeleukte vuilniszak te noemen. (Of politie-uniformen die 20 jaar geleden gedragen werden...)