Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 246783 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #270 Gepost op: 22 februari 2014, 13:15:55
De meeste domein 2 BOA's zijn al behoorlijk goed herkenbaar in het groen, hetzij dat daarbij natuurlijk ook een landelijk tenue kan worden ingevoerd. Ik zie persoonlijk wel graag van een afstandje of ik te doen heb met een boswachter of stadswacht.

Domein 6 BOA's lopen over het algemeen in een uniform van de (landelijke) dienst waarvoor zij werken, lijkt me meer dan duidelijk herkenbaar. Als je iedereen in hetzelfde pak gaat steken creëer je alleen maar meer verwarring bij de andere diensten en het publiek.

De "BOA problematiek" van het verleden en het heden ligt vooral in het "gemeentelijk domein" naar mijn idee.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #271 Gepost op: 22 februari 2014, 13:37:37
Ik hoor het alweer. Het blijft een "puinhoop" vwb uniformen

R

• Groene BOA
  • Forum gebruiker
Reactie #272 Gepost op: 22 februari 2014, 14:24:51
Citaat van: -Joost- link=msg=1245799 date=1393071355
De meeste domein 2 BOA's zijn al behoorlijk goed herkenbaar in het groen, hetzij dat daarbij natuurlijk ook een landelijk tenue kan worden ingevoerd. Ik zie persoonlijk wel graag van een afstandje of ik te doen heb met een boswachter of stadswacht.

Domein 6 BOA's lopen over het algemeen in een uniform van de (landelijke) dienst waarvoor zij werken, lijkt me meer dan duidelijk herkenbaar. Als je iedereen in hetzelfde pak gaat steken creëer je alleen maar meer verwarring bij de andere diensten en het publiek.

De "BOA problematiek" van het verleden en het heden ligt vooral in het "gemeentelijk domein" naar mijn idee.

Onder domein 2 BOA's vallen ook de (gemeentelijke) milieu BOA's, dat zijn er toch een hele hoop en deze lopen in het blauw.

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #273 Gepost op: 22 februari 2014, 14:53:13
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1245810 date=1393072657
Ik hoor het alweer. Het blijft een "puinhoop" vwb uniformen

Lange, jullie hebben je eigen pakjes problemen  >:D O0

DKAG

• Forum gebruiker
Reactie #274 Gepost op: 22 februari 2014, 16:47:52
Ach...een pakje meer of minder maakt nu ook al niet meer uit. Het is toch niet meer echt te vatten wie nou wat mag op welk moment in welke situatie en in wat voor hoedanigheid..... 98uiye

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #275 Gepost op: 22 februari 2014, 18:49:20
Citaat van: DKAG link=msg=1245855 date=1393084072
Ach...een pakje meer of minder maakt nu ook al niet meer uit. Het is toch niet meer echt te vatten wie nou wat mag op welk moment in welke situatie en in wat voor hoedanigheid..... 98uiye

:D

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #276 Gepost op: 7 maart 2014, 16:35:23
Foto's zie link!

Opstelten woont presentatie bij van nieuwe modeluniform voor gemeentelijk buitengewoon opsporingsambtenaren
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2014/03/07/minister-opstelten-bij-presentatie-nieuwe-modeluniformen-gemeentelijk-boa-s.html
If you can dream it, you can do it.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #277 Gepost op: 7 maart 2014, 17:22:54
Citaat van: Jims link=msg=1248695 date=1394206523
Foto's zie link!
Wat ik op de foto's zie vind ik er goed uit zien. Professionele uitstraling en ook geen 1-op-1 kopie van het politieuniform. Netjes!

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #278 Gepost op: 7 maart 2014, 17:27:50
Het hele artikel, inclusief de foto's:
Citaat van: http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2014/03/07/minister-opstelten-bij-presentatie-nieuwe-modeluniformen-gemeentelijk-boa-s.html
Minister Opstelten bij presentatie nieuwe modeluniformen gemeentelijk boa’s

Minister Opstelten bij presentatie nieuwe modeluniformen gemeentelijk boa’s

Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie heeft vandaag in Den Haag de presentatie bijgewoond van het nieuwe modeluniform voor de gemeentelijk buitengewoon opsporingsambtenaren (boa’s) openbare ruimte, dat is ontwikkeld door de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). De bewindsman reikte tevens certificaten uit aan vier van de boa’s, die als eerste zijn geslaagd voor de aangescherpte basisbekwaamheidstoets voor boa’s. Het modeluniform en de toets dragen beide bij aan de professionalisering van gemeentelijke boa’s.

De VNG heeft het modeluniform ontworpen in samenwerking met een aantal gemeenten en de beroepsvereniging voor boa’s. Door het modeluniform wordt de boa voor burgers duidelijk herkenbaar. Ook draagt het uniform volgens minister Opstelten bij aan een professionele uitstraling. Gemeenten krijgen het gebruiksrecht en een handleiding die ze kunnen gebruiken bij het aanschaffen van het uniform.

Aangescherpte basisbewaamheidstoets
De nieuwe basisbekwaamheidstoets voor boa’s is een belangrijk middel voor de verbetering van de kwaliteit en professionaliteit van boa’s in de openbare ruimte. In de aangescherpte cursus is expliciet aandacht voor gesprekstechnieken.
Sinds enige tijd worden er aanvullende eisen gesteld aan de basisbekwaamheid van boa’s in de openbare ruimte. Ook is er een systeem ingevoerd waardoor boa’s permanent worden her- en bijgeschoold.

Gemeentelijke boa’s
Gemeenten zetten steeds vaker boa’s in bij de aanpak van leefbaarheidsproblematiek en overlast. Samen met de politie werken zij aan de handhaving van de lokale veiligheid, leefbaarheid en de naleving van regels. Omdat de rol van de boa steeds belangrijker wordt, vindt minister Opstelten het ook belangrijk om de kwaliteit van de handhaving door de boa’s te versterken.

Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #279 Gepost op: 7 maart 2014, 20:39:21
Een net uniform, maar waarom verschillende broeken?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein