Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 246781 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #290 Gepost op: 9 maart 2014, 09:34:39
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1249145 date=1394352898
Maw het gaat dus gewoon landelijk ingevoerd worden.

Ik ga er wel vanuit, met mij nog een aantal goed ingevoerden.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #291 Gepost op: 9 maart 2014, 13:54:31
...zo niet...dan tóch....

Letterlijk. ;)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

R

• Groene BOA
  • Forum gebruiker
Reactie #292 Gepost op: 9 maart 2014, 18:06:14
Citaat van: Gadgetman link=msg=1249137 date=1394350569
Het is het Haagse conceptmodel. Dat logo op de borst hoort het 37mm embleem te zijn, maar dat is detail.

Wat betreft de invoering, dit lijkt natuurlijk al heeeel veel op uniformen die oa in Groning, Eindhoven, Almere, Ede en tig andere plekken wordt gedragen. Omschakelen is dan evolutie van het huidige naar het nieuwe. Amsterdam heeft ook aangegeven binnen nu en 2 jaar (ivm afschrijving huidig tenue) over te gaan. Dus dat gaat goed komen.

Vwb de blokjes, die zijn Spaans  O0

Tot slot van mij een shout out naar forumlid Venture!!!!! Die herkend veel van het nieuwe uniform en we bedanken hem!!!! 0098

Het uniform dat wij dragen bij onze gemeente lijkt hier ook erg veel op. Alleen zijn wij allemaal domein 2 :)

Oscar

• Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
Reactie #293 Gepost op: 9 maart 2014, 20:46:04
Ik ben zeer benieuwd wat voor uniform de overige (niet beëdigde) handhavers, zoals fiscaal parkeercontroleur, gaan dragen.
Hetzelfde maar dan zonder boa logo's ?
Of iets totaal anders ?
Ik zie in Den Haag vaak de combinatie van een fiscaal parkeercontroleur met een controleur boa lopen.
Nu nog allebei hetzelfde, alleen met of zonder Boa embleem.  :-\

Gadgetman

• Forum gebruiker
Reactie #294 Gepost op: 9 maart 2014, 21:27:36
Citaat van: Oscar link=msg=1249360 date=1394394364
Ik ben zeer benieuwd wat voor uniform de overige (niet beëdigde) handhavers, zoals fiscaal parkeercontroleur, gaan dragen.
Hetzelfde maar dan zonder boa logo's ?
Of iets totaal anders ?
Ik zie in Den Haag vaak de combinatie van een fiscaal parkeercontroleur met een controleur boa lopen.
Nu nog allebei hetzelfde, alleen met of zonder Boa embleem.  :-\

Boa uniform is beschermd. Alleen BOA's mogen dat dragen, in principe domein 1 maar zoals bij R is het 1 belletje naar de VNG en zal het voor hen ook geen probleem zijn. Andersoortige controleurs- toezichthouders en wat al niet meer zal een pak in andere kleuren -althans minimaal andere verhouding-, andere striping en natuurlijke andere emblemen moeten dragen.

DKAG

• Forum gebruiker
Reactie #295 Gepost op: 10 maart 2014, 08:10:54
Het nieuwe BOA-uniform is een goed begin. Netjes en professioneel. Nu nog met spoed landelijk verplicht instellen, het image van de BOA verder oppoetsen want daar is echt veel mis mee. Maar goed meer blauw op straat is het motto. Of dit juiste soort “blauw” is, en of we dit ook echt blauw moeten noemen, betwijfel ik, maar dat is een andere discussie.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #296 Gepost op: 11 maart 2014, 00:40:01
Citaat van: Oscar link=msg=1248814 date=1394221585
Nette broek (overhemd + stropdas).  :-\
Worker (polo).  :)

Wel apart dat er twee versie's zijn weer dan :( Wanneer word welke gedragen?

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #297 Gepost op: 11 maart 2014, 00:52:18
De boa in het blauw,men gaat toenemend taken overnemen waar de Nationale Politie vertrekt en daar past het nieuwe uniform bij.Denk dat de volgende stap simpel word,een vorm van gemeentepolitie.
Wat dan volgt is de bewapening en zijn we terug bij af.

Gadgetman

• Forum gebruiker
Reactie #298 Gepost op: 11 maart 2014, 07:50:57
Citaat van: gignnl link=msg=1249847 date=1394495538
De boa in het blauw,men gaat toenemend taken overnemen waar de Nationale Politie vertrekt en daar past het nieuwe uniform bij.Denk dat de volgende stap simpel word,een vorm van gemeentepolitie.
Wat dan volgt is de bewapening en zijn we terug bij af.

Er is nu al een vorm van gemeentepolitie laten we ons zelf niets wijs maken. Vraag is alleen waarom dat terug bij af is? Is het nu zoveel beter, waren de regio's zoveel slechter? Iets ontstaat omdat er behoefte aan is. De uitdaging is nu om de verankering tussen nationaal en lokaal goed vorm te geven. Dat loopt nu volop en ik ben van mening dat vele manko's recht getrokken kunnen worden. Ideaal wordt het nooit en men staart zich in dit land altijd blind op slechts 1 optie. Wat daarnaast speelt is dat mn in de grote steden het contingent ex-stadswachters verhoudingsgewijs nog groot is onder de BOA populatie. Dat is een onontkoombaar in de overgangsfase. Leidt helaas nogal eens tot slechte beeldvorming. In de kleine en middelgrote gemeenten zie je zelfs steeds meer oud politie medewerkers als BOA.

Maar goed het gaat over het pak. 2 tenues; 1 servicetenue ( voor op kantoor óf als de gemeente -bv Wassenaar- het graag bij het nette pak houdt) 1 operationeel. De praktijk zal uitwijzen ( alleen al financieel) dat gemeenten voor 1 van beiden zullen kiezen.

DKAG

• Forum gebruiker
Reactie #299 Gepost op: 11 maart 2014, 08:25:02
Gelukkig laat ik me helemaal niks wijs maken ;-)
Tuurlijk is die ontwikkeling al gaande….. een Police Municipale. Misschien niet eens zo slecht, maar verdient onze maatschappij dan politiemensen met een “LOI-BOA cursusje - 50 vragen 45 goed beantwoorden”? Dit is ff extreem zwart/wit gesteld. Uit welke vijver ga je dan vissen om het juiste personeel aan te trekken? Die vijver is erg ondiep kan ik je zeggen. Je moet je wel afvragen welk(e) (soort) oud politiemensen als Gemeente BOA aan de slag gaan en waarom  98uiye. Maar goed we hebben het over het uniform……..Het is netjes, maar dat zijn alle uniformen wel.