Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 246772 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #340 Gepost op: 17 februari 2015, 16:25:15
Citaat van: Daniel! link=msg=1331366 date=1424186394
Dan begrijp je dat verkeerd.
Misschien kan je dan wat minder stellig zijn in je uitspraken. Je plaatst een mening, en zet het weg alsof het een feit is.

Vraag de gemiddelde diender hoe vaak hij zijn vest echt nodig heeft gehad, om ernstig letsel te voorkomen en de meesten zullen de vraag met nooit beantwoorden.

Dat wil niet zeggen dat dienders het vest daarmee ook niet nodig zouden hebben.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #341 Gepost op: 17 februari 2015, 16:51:21
Citaat van: Red link=msg=1331368 date=1424186715
(...) Vraag de gemiddelde diender hoe vaak hij zijn vest echt nodig heeft gehad, om ernstig letsel te voorkomen en de meesten zullen de vraag met nooit beantwoorden.  Dat wil niet zeggen dat dienders het vest daarmee ook niet nodig zouden hebben.

Echter worden agenten naar een melding inbraak/schietpartij/steekpartij/gijzeling gestuurd, en dan is het logisch dat ze een VHV hebben. BOA's vervullen geen taken waarvoor het dragen van een VHV noodzakelijk is. Vandaar dat ik het raar vind als een VHV in de standaarduitrusting van een BOA zou zitten. Want het kost veel geld om voor alle BOA's een vest aan te schaffen, en het levert (te) weinig op.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #342 Gepost op: 17 februari 2015, 16:58:49
Citaat van: Daniel! link=msg=1331370 date=1424188281
. Want het kost veel geld om voor alle BOA's een vest aan te schaffen, en het levert (te) weinig op.
Dat weet je dus niet, als je niet naar de cijfers kijkt. En aangezien je al hebt aangegeven dat je dat niet gedaan hebt... kan je daar niet over oordelen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

flowcop

• Gen. GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #343 Gepost op: 17 februari 2015, 17:04:40
Gezien de huidige gebeurtenissen in de wereld en de samenleving van tegenwoordig kan ik de keuze wel begrijpen als BOA's uitgerust worden met een VHV...

Maar of BOA's evenveel gevaar lopen als politie agenten en daardoor een VHV willen/moeten dragen... Dat vind ik dan weer niet.
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant

sylvester1986

• Gast
Reactie #344 Gepost op: 17 februari 2015, 17:37:21
BOA's vervullen geen taken waarvoor het dragen van een VHV noodzakelijk is. Vandaar dat ik het raar vind als een VHV in de standaarduitrusting van een BOA zou zitten. Want het kost veel geld om voor alle BOA's een vest aan te schaffen, en het levert (te) weinig op.
Heb je überhaupt wel een idee hoe de wereld van een BOA/toezichthouder kan zijn?
Als ik met de BOA's buscontrole deed, dan had ik mijn vest om.
Je werkt in een krappe ruimte en als iemand je dan bijvoorbeeld neer wil steken, heb je enige speling om te reageren.
Ook tijdens de nachtelijk uren in het weekend, is het erg handig, zeker als je ziet wat er 's nachts buiten is in het weekend.

Zo had ik mijn vest ook om als ik de beveiliging deed bij een gemeentelijk pand, omdat de toegang van iemand was ontzegd na eerdere dreigementen.
Als je je bedenkt dat degene later ook daadwerkelijk is opgepakt met een doorgeladen wapen, dan is een VHV geen slechte optie.
Ook boswaters zijn BOA en deze hebben zelfs vuurwapens, dus voor deze groep acht je het ook niet noodzakelijk?

Het levert heel veel op, namelijk als het je leven redt.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #345 Gepost op: 17 februari 2015, 20:53:59
Echter worden agenten naar een melding inbraak/schietpartij/steekpartij/gijzeling gestuurd, en dan is het logisch dat ze een VHV hebben. BOA's vervullen geen taken waarvoor het dragen van een VHV noodzakelijk is. Vandaar dat ik het raar vind als een VHV in de standaarduitrusting van een BOA zou zitten. Want het kost veel geld om voor alle BOA's een vest aan te schaffen, en het levert (te) weinig op.

Het onderwerp taken BOA heb je nog niet gehad in je IVK-opleiding. Jammer, want dan zie je dat zij steeds vaker politietaken overnemen. Denk hierbij alleen al aan bezoeken van (criminele)jeugdplekken, overnemen van overlastmeldingen etc. Daarnaast werken ze in veel gemeenten in een horecagebied samen met de politie. Dus je wilt bezuinigen op de veiligheid van BOA's terwijl hun taken met de nodige gevaarzetting wordt uitgebreid. Heel bijzonder.....

sylvester1986

• Gast
Reactie #346 Gepost op: 17 februari 2015, 21:16:03
Citaat van: Sylvester link=msg=1331390 date=1424191041
Ook boswaters zijn BOA en deze hebben zelfs vuurwapens, dus voor deze groep acht je het ook niet noodzakelijk?
Moet natuurlijk boswachters zijn e050

Oscar

• Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
Reactie #347 Gepost op: 17 februari 2015, 21:23:52
Ook een Boswachter watert wel eens.   ;)

sylvester1986

• Gast
Reactie #348 Gepost op: 17 februari 2015, 21:24:41

Citaat van: Oscar link=msg=1331438 date=1424204632
Ook een Boswachter watert wel eens.   ;)
;D

Oscar

• Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
Reactie #349 Gepost op: 17 februari 2015, 21:26:02

Ik denk dat Daniel! nog heel veel moet leren.  ::)