Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 248527 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #360 Gepost op: 18 februari 2015, 20:34:57
Citaat van: Oscar link=msg=1331637 date=1424284281
Denk maar aan bijvoorbeeld Parkeerpolitie.

Dat is nou weer net géén BOA functie

sylvester1986

• Gast
Reactie #361 Gepost op: 18 februari 2015, 20:57:28
Citaat van: -Joost- link=msg=1331666 date=1424288097
Dat is nou weer net géén BOA functie
Ja en nee, controleer je op parkeervergunningen/laad en los plekken/invaliden parkeerplaats/parkeerverboden etc etc, dan wel.
Controleer je parkeerkaartjes, de zogehete fiscalist, dan ben je geen BOA.

Gijs

• Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #362 Gepost op: 18 februari 2015, 21:16:08
De afdelingen parkeercontrole kent twee taken n.l: de fiscale taak d.w.z de betaalde plaatsen ( uit automaten, pasparkeren en vergunningen), daarnaast de taken voortvloeiend uit de wegenverkeerswetging voorzien van borden uit het RVV oa Invalide Parkeer plaatsen, stopverbod, laad en losplaatsen. Dit laatste gedeelte wordt specifiek werk genoemd, daar dit zgn Mulderfeiten zijn en afgedaan worden met vastgestelde geldbedragen door Justitie en ook geint worden door het CJIB, en deze ambtenaren  zijn dan ook belast met de opsporing en derhalve BOA's
Bij instappen begint de inzet.

Oscar

• Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
Reactie #363 Gepost op: 18 februari 2015, 22:28:52
Er zijn ook gemeentes waar betaald parkeren niet gefiscaliseerd is.
Daar is het niet betalen van parkeergeld gewoon een Mulderfeit.
Derhalve is de parkeercontroleur daar dus altijd een Boa.

Gijs

• Senior gebruiker
Reactie #364 Gepost op: 18 februari 2015, 22:47:39
Klopt Oscar, dus ook hierin is verdeeldheid in ons kleine landje.
Het blijkt op alle gebied dat er geen eenheid in dergelijke dingen kan worden gemaakt.

sylvester1986

• Gast
Reactie #365 Gepost op: 18 februari 2015, 23:08:01
Misschien wel een plek voor vervolg discussie?
Topic: Mag een Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA) wel of niet fiscaal bekeuren?

Gijs

• Senior gebruiker
Reactie #366 Gepost op: 18 februari 2015, 23:13:09
Thans bij diverse gemeenten  (Gemeentelijk Opsporings Ambtenaren ) is dit het geval o.a  Leiden, Hoekse Waard, Apeldoorn.

Roy009147

• BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
Reactie #367 Gepost op: 19 februari 2015, 12:59:30
Nu we het toch over het verschil tussen BOA's en fiscalisten hebben rijst bij mij de volgende vraag:
Hoe kleden de gemeenten die al over zijn op het nieuwe uniform hun fiscalisten. Deze mogen het landelijke BOA-uniform van VNG namelijk niet dragen.
Zijn hier al voorbeelden van bekend?
Servo Per Amikeco

jelle1983

• BOA Domein 1, ex politie, ex KMar
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #368 Gepost op: 19 februari 2015, 19:18:27
Ik zie dat mijn foto een hele discussie teweeg heeft gebracht. Eigenlijk is het heel simpel. In mijn gemeente waar ik werkzaam ben zijn de cijfers van bedreigingen/aanhoudingen enz voorgelegd aan de raad. Er is besloten om mijn team te voorzien van handboeien en een veiligheidsvest gebaseerd op die cijfers. Met andere woorden, veiligheid eerst.

We komen in ons werk wekelijks met agressie in aanraking. Tevens nemen we als boa steeds meer politietaken op ons. Ikzelf loop bijvoorbeeld ook horeca controles. Dan is het wel fijn om met een vest te lopen. Er lopen genoeg gekken op deze planeet en het hoeft maar 1 keer fout te gaan. Dat wil je ermee voorkomen. Waarom er gekozen is voor vhv over de kleding. Heel makkelijk, comfort. Ik heb zelf bij de politie gewerkt en weet dat een vhv niet fijn zit onder de kleding. Tevens heb je direct een aantal zakken extra, ook handig.

Oscar

• Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
Reactie #369 Gepost op: 19 februari 2015, 22:52:16
Citaat van: Roy009147 link=msg=1331804 date=1424347170
Nu we het toch over het verschil tussen BOA's en fiscalisten hebben rijst bij mij de volgende vraag:
Hoe kleden de gemeenten die al over zijn op het nieuwe uniform hun fiscalisten. Deze mogen het landelijke BOA-uniform van VNG namelijk niet dragen.
Zijn hier al voorbeelden van bekend?
In Den Haag hebben de toezichthouders die geen Boa zijn een lichtere tint blauw en een zilverkleurige reflecterende band in plaats van de blokband.

http://cult.thepostonline.nl/2014/12/18/beeld-het-nieuwe-uniform-van-de-haagse-boa/

Hier is duidelijk het verschil te zien.