Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 246771 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Roy009147

• BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
Reactie #370 Gepost op: 20 februari 2015, 09:16:59
Citaat van: Oscar link=msg=1331920 date=1424382736
In Den Haag hebben de toezichthouders die geen Boa zijn een lichtere tint blauw en een zilverkleurige reflecterende band in plaats van de blokband.

Hier is duidelijk het verschil te zien.

Nouja, duidelijk? Er is verschil, maar volgens mij was het nou net de bedoeling om de BOA in een compleet eigen uniform te laten lopen zodat ook voor de burger
duidelijk te zien is dat ze met een BOA te maken hebben. Het verschil tussen BOA en toezichthouder wordt op deze manier wel weer heel klein.
Servo Per Amikeco

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #371 Gepost op: 20 februari 2015, 11:15:45
De fiscalisten in andere gemeentes lopen in 101 verschillende uniformen. Ik zie ze vaak lopen in de oude politie parka's met striping, maar zonder politie logo, of zelfs nog in de Regio Politie leren jekkers uit de jaren 90. echt een allegaartje.

sylvester1986

• Gast
Reactie #372 Gepost op: 20 februari 2015, 14:21:30
Ik liep als fiscalist in het zelfde uniform als mijn collega BOA's, enige verschil was het BOA logo en de hoeveelheid rotzooi aan de koppel.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #373 Gepost op: 20 februari 2015, 22:08:57
Citaat van: jelle1983 link=msg=1331886 date=1424369907
Ik zie dat mijn foto een hele discussie teweeg heeft gebracht. Eigenlijk is het heel simpel. In mijn gemeente waar ik werkzaam ben zijn de cijfers van bedreigingen/aanhoudingen enz voorgelegd aan de raad. Er is besloten om mijn team te voorzien van handboeien en een veiligheidsvest gebaseerd op die cijfers. Met andere woorden, veiligheid eerst.

We komen in ons werk wekelijks met agressie in aanraking. Tevens nemen we als boa steeds meer politietaken op ons. Ikzelf loop bijvoorbeeld ook horeca controles. Dan is het wel fijn om met een vest te lopen. Er lopen genoeg gekken op deze planeet en het hoeft maar 1 keer fout te gaan. Dat wil je ermee voorkomen. Waarom er gekozen is voor vhv over de kleding. Heel makkelijk, comfort. Ik heb zelf bij de politie gewerkt en weet dat een vhv niet fijn zit onder de kleding. Tevens heb je direct een aantal zakken extra, ook handig.
Hoe is dat, m.b.t. de handboeien. dichtgetimmerd?

jelle1983

• BOA Domein 1, ex politie, ex KMar
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #374 Gepost op: 21 februari 2015, 08:46:54
Citaat van: Bert65 link=msg=1332231 date=1424466537
Hoe is dat, m.b.t. de handboeien. dichtgetimmerd?

Uit de cijfers blijkt dat bij een aanhouding vaak lang gewacht moet worden op de politie. Met handboeien kunnen we de verdachte eventueel beter onder controle houden. Tevens worden de handboeien al genoemd in ons domein en moest de gemeente deze alleen nog wel toewijzen. Dit kunnen ze dus alleen als aangetoont word dat het noodzakelijk is. Bij ons is dat dus het geval.

Hartley

• Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
Reactie #375 Gepost op: 21 februari 2015, 10:36:03
Citaat van: jelle1983 link=msg=1332303 date=1424504814
Uit de cijfers blijkt dat bij een aanhouding vaak lang gewacht moet worden op de politie. Met handboeien kunnen we de verdachte eventueel beter onder controle houden. Tevens worden de handboeien al genoemd in ons domein en moest de gemeente deze alleen nog wel toewijzen. Dit kunnen ze dus alleen als aangetoont word dat het noodzakelijk is. Bij ons is dat dus het geval.

Het ziet er zo simpel uit, maar de transportboeien zorgen voor een extra vorm van bescherming. Naar jezelf maar ook naar de verdachte. Immers is die zo goed als uitgeschakeld en kun je weer tot rust komen.

Maar het besluit tot de transportboeien en het vhv is pas net genomen? Of hebben jullie al het RTGB traject opgestart?
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

jelle1983

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #376 Gepost op: 23 februari 2015, 09:33:21
Citaat van: Hartley link=msg=1332324 date=1424511363
Het ziet er zo simpel uit, maar de transportboeien zorgen voor een extra vorm van bescherming. Naar jezelf maar ook naar de verdachte. Immers is die zo goed als uitgeschakeld en kun je weer tot rust komen.

Maar het besluit tot de transportboeien en het vhv is pas net genomen? Of hebben jullie al het RTGB traject opgestart?

Traject is al gestart. We krijgen nu maandelijks IBT lessen en ergens in Juni examen voor het dragen van de handboeien. De vesten krijgen we pas in 2016, samen met het nieuwe landelijke uniform.

Runner

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #377 Gepost op: 23 februari 2015, 14:30:21
Citaat van: Hartley link=msg=1332324 date=1424511363

Bij een aantal gemeentes wordt het veiligheidsvest al langer (verplicht) gedragen. Ik ken ook een gemeente waar begin vorig jaar gestart is met RTGB/examinering en deze handhavers zouden sinds half 2014 moeten beschikken over handboeien. Denk inderdaad zoals Jelle al aangeeft het vaak handig is als er langer op de politie moet worden gewacht bij een aanhouding of als er een andere reden is voor de noodzaak voor het gebruik van handboeien.

Hartley

• Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
Reactie #378 Gepost op: 23 februari 2015, 22:12:17
Citaat van: jelle1983 link=msg=1332698 date=1424680401
Traject is al gestart. We krijgen nu maandelijks IBT lessen en ergens in Juni examen voor het dragen van de handboeien. De vesten krijgen we pas in 2016, samen met het nieuwe landelijke uniform.

Om hoeveel medewerkers gaat het dan?
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

jelle1983

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #379 Gepost op: 5 maart 2015, 21:41:02
Bij ons gaat het om 22 personen.