Niet meer dan terecht. Uniform is uniform. Ik vind dat we af moeten van die kakofonie van uniformen, auto's en benamingen.
De gemeente boa's zijn ervoor om het lokale (wat dus voor de gemeente en omgeving belangrijk is) handgavingsbeleid uit te voeren, maar doe dit dan aub wel op een uniforme wijze. Goed om te zien dat er hard aan gespijkerd wordt.
Nu nog af van dat nodeloos bonnenschrijfgedrag van sommige gemeentes/boa's.
Wat mij betreft mag het verplicht gesteld worden het nieuwe BOA uniform.
Weet je overal in het land waar je mee te maken hebt als je wordt aangesproken.
Wat betreft het bonnenschrijfgedrag kan ik alleen maar zeggen dat zeg maar iedereen boven de 18 echt wel weet wat er van hem/haar verwacht wordt en wat de regels zijn in ons land.
Als je je daar naar gedraagt zal je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen bekeuring/boete/proces verbaal of hoe de willekeurige mensheid het wilt noemen hoeven te krijgen wat zonde van je geld is.
Het ligt dus helemaal aan je eigen gedrag of je de spreekwoordelijke Sjaak bent of niet. Met gewoon logisch nadenken kan je al heel veel voorkomen.
Ik zal wel een slechte zijn in de ogen van sommigen als ik dat werk zou doen maar ook hier geldt:"Wie aandacht vraagt krijgt het ook van me".
Ben van mening dat de tijd van pappen en nathouden ondertussen allang en breed voorbij is.
Als ik BOA zou zijn en ik mag er voor schrijven zou mijn Top 10 in willekeurige volgorde zijn om aan te pakken.
1. Tegen de richting in rijden op de fiets, snor- bromfiets.
2. Rijden over het trottoir.
3. Geen c.a. Juiste verlichting voeren.
4. Geen richting aangeven.
5. Door rood verkeerslicht lopen/rijden.
6. Aanwijzing(en) verkeersregelaar negeren.
7. Afval in de niet daarvoor bestemde afvalbak deponeren.
8. Samenscholing op APV plekken aanpakken.
9. Verkeerd aanbieden van huis- en bedrijfsafval.
10. Fietsen c.q. zwerffietsen die veel te lang ongebruikt staan op straat naar gelang APV mogelijkheid.