Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 248543 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #440 Gepost op: 10 april 2015, 20:37:59
Citaat van: Flavius link=msg=1342718 date=1428673501
Als ik naar jouw top 5 kijk dan denk ik: jij woont vast niet in een grote boze stad. :P ;)

Zelfs als ik in een dorp zou zijn zou mijn top 10 nagenoeg het zelfde blijven mezelf kennende.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #441 Gepost op: 11 april 2015, 10:37:48
Citaat van: Oscar link=msg=1342706 date=1428667943
Helaas werken veel gemeentes nog met bonnenquota.
In Den Haag verwacht men van een brede handhaver 150 mulders en 100 staande houdingen per jaar.
Van een parkeercontroleur met Boa verwacht men 1400 fiscale bekeuringen en 150 mulders.
Van een inhuurkracht bij parkeercontrole verwacht men 1700 fiscale bekeuringen.
Handhavers worden daar zo bang gemaakt, dat men bijna alle bonnen doordrukt.
Van een inhuurkracht die zijn aantal bonnen niet haalt, wordt gewoon het contract niet verlengd.  ???

Ik wordt zooo kriechel van bonnenquota, wat is het probleem met bv een x aantal maal op een x locatie controleren op basis van een risico analyse van overtredingen, maw sturen op naleving. Dan haal je een x aantal bonnen, maar maak je ook ruimte om overlast aan te pakken én zo voorkom je 'stasi' praktijken. Als je daar goed op stuurt kun je volgens mij zelfs met minder mensen af en toch kwaliteit leveren. Spaart nog belastingcenten ook.

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Reactie #442 Gepost op: 11 april 2015, 10:46:04
Citaat van: Oscar link=msg=1342706 date=1428667943
Helaas werken veel gemeentes nog met bonnenquota.
In Den Haag verwacht men van een brede handhaver 150 mulders en 100 staande houdingen per jaar.
Van een parkeercontroleur met Boa verwacht men 1400 fiscale bekeuringen en 150 mulders.
Van een inhuurkracht bij parkeercontrole verwacht men 1700 fiscale bekeuringen.
Handhavers worden daar zo bang gemaakt, dat men bijna alle bonnen doordrukt.
Van een inhuurkracht die zijn aantal bonnen niet haalt, wordt gewoon het contract niet verlengd.  ???

Gelukkig werk ik in een gemeente met enkel wat dorpen. Een soort gelijk iets kan en gaat hier absoluut niet en nooit gebeuren! Gelukkig heb ik daar mijn eigen vrijheid in.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #443 Gepost op: 23 april 2015, 22:50:21
Citaat van: jelle1983 link=msg=1331313 date=1424170260
Nieuwe buitenhoes van Mo-Tech. Lijkt me wel wat voor op het nieuwe BOA uniform.

Daarom ziet het er ook zo uit Jelle1983 als het BOA uniform  ;) O0

Citaat van: Daniel! link=msg=1331320 date=1424171583
Want BOA's hebben een veiligheidsvest nodig?!

Ik zou niet weten waarom niet. Als werkgever heb je de plicht je personeel zo goed mogelijk te beschermen en uit te rusten.
De BOA's van de RET dragen al jaren onder hun kleding een VHV en die van de HTM tegenwoordig over hun kleding.
Alleen vind ik persoonlijk die van de HTM niet mooi er uit zien maar zo lang het maar effectief is en zijn ding doet moeten ze het hier mee doen.

Toen ik als mobiel surveillant werkte droeg ik er ook standaard 1 onder me kleding en als ik het nu weer zou gaan doen zou ik voor een versie over mijn kleding kiezen.
Mijn eigen veiligheid gaat boven alles en iedereen. En als een werkgever het niet zou verzorgen zou ik er weer 1 zelf aanschaffen.

https://www.youtube.com/watch?v=gYpU5s4wwdU
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Rutger038

• Senior gebruiker
Reactie #444 Gepost op: 28 april 2015, 16:51:26
Vandaag kleding gepast bij Mo-Tech en Wijchen.

Zeer te spreken over de kleding die ik gepast heb. Kleding is met name gericht op functionaliteit en uitstekend geschikt voor bikers. Pasvorm van de kleding is goed. Zowel de windstopper als de jas vallen precies op de koppel. Perfect.

De kleur van de broek blijf ik lelijk vinden, maar ja.

Hartley

• Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
Reactie #445 Gepost op: 29 april 2015, 13:07:50
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben met het nieuwe BOA uniform van Groenendijk?
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Rutger038

• Senior gebruiker
Reactie #446 Gepost op: 30 april 2015, 22:36:35
Vandaag collega's op een cursus gesproken en zij waren tevreden.

Rutger1

• Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
Reactie #447 Gepost op: 1 mei 2015, 07:37:54
Puur uit intresse, die fluo oranje/zwarte polo's die tussen het nieuwe BOA uniform hangen op de foto, waar zijn deze voor?
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel

Roy009147

• BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
Reactie #448 Gepost op: 1 mei 2015, 07:48:57
Dit zijn bike-polo's van de belgische politie.

Bron: www.gazetvanturnhout.be
Servo Per Amikeco

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #449 Gepost op: 1 mei 2015, 07:49:56
Citaat van: Rutger1 link=msg=1347149 date=1430458674
Puur uit intresse, die fluo oranje/zwarte polo's die tussen het nieuwe BOA uniform hangen op de foto, waar zijn deze voor?

Mo-tech levert ook aan de belgische politie, oranje blauw. Het zijn pasmodellen, omdat de boa polo's qua model daarop zijn gebaseerd.