Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 246747 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Reactie #450 Gepost op: 1 mei 2015, 11:34:11
Klopt. Dit shirtje heb ik ook gepast voor de maatvoering.

Rutger1

• Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
Reactie #451 Gepost op: 1 mei 2015, 18:12:10
Het kwam me al bekend voor, vandaar de vraag  ;)

Iemand toevallig ervaring met de steek/kogelwerende vesten van Mo-tech?
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel

Rutger038

• Senior gebruiker
Reactie #452 Gepost op: 1 mei 2015, 20:07:54
Citaat van: Rutger1 link=msg=1347248 date=1430496730

Wel gezien, niet gepast. Waarschijnlijk neemt Mo-Tech hem mee op de dag van de BOA.

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #453 Gepost op: 1 mei 2015, 23:38:29
Citaat van: Rutger1 link=msg=1347248 date=1430496730

Ja, vesten zijn kr1-sp1 steek/prikwerend. Zijn de platen van Sioen Armour Technology (S.A.T) maar worden volgens mij onder eigen naam of S.P.E verkocht. We hebben een mix van Sioen zelf en Mo-Tech. Sioen produceert deze in 2 varianten een stuggere (óók slag en priemwerend daardoor ook KR2-SP2 gecertificeerd) en een soft variant (geleverd door Mo-Tech). Die laatste is iets lichter en buigzamer, maar ook iets dikker. Beiden hebben voors en tegens.

Rutger038

• Senior gebruiker
Reactie #454 Gepost op: 2 mei 2015, 13:49:54
Citaat van: Gadgetman link=msg=1347312 date=1430516309
Ja, vesten zijn kr1-sp1 steek/prikwerend. Zijn de platen van Sioen Armour Technology (S.A.T) maar worden volgens mij onder eigen naam of S.P.E verkocht. We hebben een mix van Sioen zelf en Mo-Tech. Sioen produceert deze in 2 varianten een stuggere (óók slag en priemwerend daardoor ook KR2-SP2 gecertificeerd) en een soft variant (geleverd door Mo-Tech). Die laatste is iets lichter en buigzamer, maar ook iets dikker. Beiden hebben voors en tegens.

Heeft iemand ook een foto of plaatje hoe het vest zit?

Rutger1

• Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
Reactie #455 Gepost op: 4 mei 2015, 21:07:12

(Bron: Stijlgroep)

Stijlgroep heeft ook een variant in hun assortiment. Ik vind dit vest persoonlijk ook erg mooi!
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #456 Gepost op: 4 mei 2015, 22:59:17
Sorry maar ik vind het er niet uitzien. Het ziet er uit als of het half af is.
Rits niet netjes weg achter een flap. Geen lusjes voor je spreeksleutel, geen zakken op het vest om e.e.a. in te doen, geen pennen vak.
Het vest komt op mij over als laten we ook SNEL wat in elkaar flansen en het maakt niet uit hoe het er uit ziet.
Het vest van Mo-Tech ziet er echt vele malen beter uit en is gewoon echt af en compleet wat mij betreft.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #457 Gepost op: 5 mei 2015, 11:08:14
Citaat van: enrico1972 link=msg=1348093 date=1430773157
Rits niet netjes weg achter een flap. Geen lusjes voor je spreeksleutel, geen zakken op het vest om e.e.a. in te doen, geen pennen vak.
Het vest komt op mij over als laten we ook SNEL wat in elkaar flansen en het maakt niet uit hoe het er uit ziet.
Het vest van Mo-Tech ziet er echt vele malen beter uit en is gewoon echt af en compleet wat mij betreft.

Dit is het basisvest van de Federalen (BE) te krijgen in blauw en zwart oa via VBR shop. Mo-tech laat grotere partijen produceren en kan dus eigen extraatjes laten toevoegen, is zeker mooier. Overigens bestaat Stijlgroep bv niet meer, is failliet.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #458 Gepost op: 5 mei 2015, 13:23:11
Citaat van: enrico1972 link=msg=1348093 date=1430773157

Portolussen zie ik wel hoor?

En m.b.t. een flap over de rits, die is bij ons juist weggehaald n.a.v. de draagsessies omdat hij niets toevoegde.

jelle1983

• BOA Domein 1, ex politie, ex KMar
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #459 Gepost op: 4 augustus 2015, 17:19:23
Bij ons hebben we de veiligheidsvesten van Mo-tech (die ik eerder benoemd heb) gepast en besteld en worden ergens deze maand geleverd. De vesten zitten erg prettig en zijn een stuk lichter dan wat ik gewend ben. De handboeien zijn begin vorige week uitgedeeld. Vanaf 1 januari 2016 lopen we als het goed is in het nieuwe landelijke uniform. Ik neem aan dat we dan pas het vest gaan dragen, anders ziet het er niet uit over de witte blouse die we nu aanhebben.