Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 248553 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jelle1983

• BOA Domein 1, ex politie, ex KMar
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #470 Gepost op: 10 augustus 2015, 11:16:23
Citaat van: enrico1972 link=msg=1365645 date=1438778821
Lekker belangrijk als het er niet uit ziet over de witte blouse. Het gaat om je eigen veiligheid en dat gaat bij mij boven het feit of het wel of niet er uit ziet.

Die mening heb ik ook, draag ze dan ook liever direct, maar ik sprak meer vanuit onze gemeente. Die denken er wel over helaas.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #471 Gepost op: 10 augustus 2015, 18:16:33
Citaat van: kaasje link=msg=1365662 date=1438782848
Ja hoor, kom je uit een ei? Jarenlang hebben ze een nette broek met een licht-blauw overhemd en dan 'ineens' hebben ze een uniform met een gelijke kleurstelling en stijl als de politie. Ik ben een diender en toen ik de heren in de trein zag lopen moest ik twee keer kijken voordat ik door had wat ik zag. Als ik dat al heb, dan zal de burger dat net zo goed hebben.

Vandaag in het "wild" dit uniform gezien, zonder dat ik dit topic gelezen had. Ook ik moest als diender wel een tweede keer kijken, vooral door die polo. Het NS logo is dan wel niet te missen bij een tweede oogopslag, maar de gelijkenis is wel heel 'toevallig'.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #472 Gepost op: 10 augustus 2015, 18:44:22
Citaat van: DiNozzo link=msg=1366498 date=1439223393
Vandaag in het "wild" dit uniform gezien, zonder dat ik dit topic gelezen had. Ook ik moest als diender wel een tweede keer kijken, vooral door die polo. Het NS logo is dan wel niet te missen bij een tweede oogopslag, maar de gelijkenis is wel heel 'toevallig'.

Vroeger leken veel uniformen ook op elkaar. Kennelijk een soort trend.

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #473 Gepost op: 11 augustus 2015, 22:12:44
Citaat van: AureliusM link=msg=1366505 date=1439225062

Vroeger leken veel uniformen ook op elkaar. Kennelijk een soort trend.

Mooie foto's! Uiteindelijk is hoe dan ook een uniform een uniform.

Roy009147

• BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
Reactie #474 Gepost op: 16 augustus 2015, 23:56:03
Citaat van: kaasje link=msg=1365662 date=1438782848
Ja hoor, kom je uit een ei? Jarenlang hebben ze een nette broek met een licht-blauw overhemd en dan 'ineens' hebben ze een uniform met een gelijke kleurstelling en stijl als de politie. Ik ben een diender en toen ik de heren in de trein zag lopen moest ik twee keer kijken voordat ik door had wat ik zag. Als ik dat al heb, dan zal de burger dat net zo goed hebben.

Het formele uniform (overhemd, stropdas, pantalon) zal bij veel diensten gaan verdwijnen omdat men het er overal wel over eens was dat het uniform vooral functioneel moest zijn. Overigens is de politie echt niet de uitvinder van het uniform met polo en worker. Bij mijn vorige werkgever droeg ik die combi al 4 jaar.
De NS kiest mijns inziens terecht ook voor dit praktische uniform. Een opvallende en herkenbare verschijningsvorm die duidelijk afwijkt van het politieuniform.
Ondanks het feit dat de basiskleur blauw is (een kleur die wereldwijd door handhavende diensten gebruikt wordt) en het gebruik van fluo geel (op een heel andere plaats en in een heel andere vorm) is er duidelijk onderscheid tussen de uniformen van de NS en de politie.
Servo Per Amikeco

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #475 Gepost op: 19 augustus 2015, 23:41:47
Afgelopen avond het nieuwe BOA uniform gezien van de NS mensen van Service & Veiligheid en ik moet zeggen het ziet er goed uit en ik kan totaal geen gelijkenis met politie vinden.
Dus iedereen die dat denkt te zien mag van mij een enkeltje oogarts boeken en eens een goed onderzoek aan de ogen laten verrichten.
En ook als het al weer iets donkerder is 's-avonds zoals de laatste foto en op een afstandje dan is het ook overduidelijk NS personeel.
Wat ik van de mensen hoorde is dat ze er heel blij mee zijn en dat dit nu al een stuk prettiger er in werken is vergeleken met het oude uniform.

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Rutger1

• Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
Reactie #476 Gepost op: 19 augustus 2015, 23:50:24
Wow! Ziet er erg netjes uit! En inderdaad, ik zie bijna geen gelijkenis met het uniform van de politie.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #477 Gepost op: 20 augustus 2015, 00:21:47
Nou... heus wel wat gelijkenissen... komop... zeker op afstand. ::)

Maar goed das niet zo erg. het straalt wel wat uit en er staat een groot NS logo op.

Keurig tenue!

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #478 Gepost op: 20 augustus 2015, 11:30:17
Gister op Amsterdam CS het nieuwe tenue van de NS mogen aanschouwen, dit ziet er echt top uit! En als je in de buurt ook nog wat blauw hebt staan (met gele VHV hoes) dan zie je echt heel goed het verschil. Het blauw van de NS is iets lichter als die van de politie en ook het geel heeft een iets andere tint. Ziet er wel top uit en direct herkenbaar zonder een geel hesje erover.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

j@ck

• Junior gebruiker
  • **
  • wij verzorgen gratis 4wd. ambulances in Afrika
Reactie #479 Gepost op: 20 augustus 2015, 13:07:24
Dit bedoel ik nu.
Kijk nu eens niet als beroepsgroep naar dit uniform, maar als gewoon burger.
Iemand die gewoon nu langzamerhand doorheeft dat de politie een nieuw uniform heeft.
Blauw met geel en met allerei dingen aan een riem.

Dit is toch gewoon weer afgeleid van het politieuniform.
Waarom moet een BOA steeds op een politeman/vrouw lijken.
Hij of zij is dat nl.niet!!!!