Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 246728 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

j@ck

• Junior gebruiker
  • **
  • wij verzorgen gratis 4wd. ambulances in Afrika
Reactie #530 Gepost op: 3 september 2015, 21:35:27
Jullie gaan voorbij aan het onderwerp en gaan weer wensdenken.
Het gaat om de kleding/uniform.
Gewone burgers die niet zoals ik het politiewerk volgen, zien echt het verschil niet meer.
En waarom willen BOA's toch zo graag op politie's lijken?
Gezag krijg je echt niet door het pakje. >:(
Gezag dwing je af door je houding en gedrag!!! O0

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #531 Gepost op: 3 september 2015, 21:45:45

Jullie gaan voorbij aan het onderwerp (...)
Blijf jij niet gewoon haken?

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #532 Gepost op: 3 september 2015, 22:28:05
Citaat van: j@ck link=msg=1370339 date=1441308927
En waarom willen BOA's toch zo graag op politie's lijken?
Gezag krijg je echt niet door het pakje. >:(
Gezag dwing je af door je houding en gedrag!!! O0

Helemaal gelijk! Dan maakt het pakje helemaal niet uit, dus interesseert het helemaal niet of het op politie lijkt of niet. Je bent trouwens bekend met het feit dat een BOA een opsporingsambtenaar is? Die zijn eveneens gehouden aan art. 3 politiewet zij het dat zij niet met de volledige politietaak belast zijn maar met een buitengewone politietaak. Dussss in plaats van de persoonlijke mening droppen dat alle BOA's op politie willen lijken zou ik je de afweging willen meegeven dat ze een vorm van politie zijn, maar geen onderdeel uitmaken van de organisatie politie. Politietaak en het 'bedrijf' politie zijn 2 verschillende dingen. Maar troost je, in Den Haag zijn nog genoeg beslissers die dat ook niet helemaal begrijpen.

Rutger1

• Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
Reactie #533 Gepost op: 4 september 2015, 00:29:26
Citaat van: Gadgetman link=msg=1370332 date=1441304719
Draai hem om, stel een vergelijkbaar instroomeis/profiel vast als politiemedewerkers. Basisopleiding dient  Handhaver Toezicht en Veiligheid-politie te zijn. Afhankelijk van uitstroom specifieke scholing.
Geld naar gemeente om dit vorm te geven. Taakstelling als ongewapende politie, Service en intake, Handhaving en noodhulp beperkt tot verkeersincidenten (afzekeren) medische spoedgevallen (AED) ondersteuning brandweer (afzetten afschermen). De overige noodhulp vooral bij gewapende politie. Wet politiegegevens aanpassen en deze handhavers toegang geven tot systemen en noodzakelijke politieinformatie. Naamstelling van Handhaving omvormen naar Politie Lokaal. Voor de dagelijkse aansturing de chef Basis Team politie verantwoordelijk maken. En voilá de gemeente politie nieuwe stijl.

Dit zou helemaal top zijn! Alleen het stukje intake & service weglaten, dat is nou juist hetgene wat ik niet mis bij de gemeente  :)
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel

Oscar

• Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
Reactie #534 Gepost op: 4 september 2015, 02:05:16
@ J@ck:

Misschien dat het je nog niet opgevallen was, maar in de meeste gemeentes gaan de Boa's over op het landelijke Boa uniform voor domein 1, in de kleuren middel en donkerblauw.
Boa's hebben zelf niets te willen, de werkgever bepaalt de kleur van het uniform.
Hoe kan een Boa er dan voor zorgen dat hij op de politie lijkt ?
Misschien zou je eens moeten kijken hoe het landelijk uniform er werkelijk uitziet ?
Hierbij een link naar een foto.

http://www.htmfoto.net/nieuws/tonen.php?datum=20140309&item=250

Oscar

• Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker

Hartley

• Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
Reactie #536 Gepost op: 4 september 2015, 20:07:17
Citaat van: j@ck link=msg=1370286 date=1441291110
Bij mij is er geen enkele onderliggende woede om van me af te zetten. Dus therapie heeft weinig zin.
Verder lijkt het me niet verkeerd om op een forum zoals dit aan een discussie mee te doen en mijn mening te geven.
Als iedereen het hier alleen maar eens mag zijn met elkaar, is het erg saai.
Ik denk nl. dat hier als "slagers die hun eigen vlees keuren" wordt gereageerd. >:D door bepaalde mensen.
Verplaats je eens in de situatie dat je burger bent en naar een geuniformeerde BOA kijkt of naar een Agent.
Je weet niets van uniformen maar alleen dat de politie tegenwoordig gele strepen hebben op het uniform omdat dat op de tv is geweest en je ze a.e.t. op straat ziet en dat ze in auto's met strepen rijden. (kan ik ook nog het e.e.a. over schrijven, maar dat misschien later)

Ik deel je mening dat een ieder hier moet kunnen reageren en dat het goed is als er kritische vragen gesteld worden. Het ging mij om de manier hoe jij je vragen/opmerkingen typte. Die kwamen nogal gefrustreerd over.

Maar lees in mijn laatste comment nog eens het middelste gedeelte over de realiteit van burgers vs het nieuwe uniform van de NS en hoe hier op gereageerd wordt. Je kunt namelijk wel blijven roepen dat de burger het niet snapt, maar dat doet deze dus wel.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Rutger1

• Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
Reactie #537 Gepost op: 11 september 2015, 00:43:01
Iemand die toevallig meer informatie, of misschien zelfs ook foto's, heeft van het nieuwe landelijke uniform voor de groene BOA's welke vandaag is gepresenteerd op de week van de BOA?

En is het bekend of dit uniform enkel bedoeld is voor de boswachters/jachtopzichters, of voor alle domein II BOA's?
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel

maarten43

• Forum gebruiker
Reactie #538 Gepost op: 11 september 2015, 11:26:20

Kwam dit uniform tegen op internet, wordt in Groningen gedragen. Ik zie wat zwarte delen ipv blauw.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #539 Gepost op: 11 september 2015, 12:11:03
Helaas Maarten43 er is niks te zien. Misschien kan je de link plaatsen zodat iemand anders het zichtbaar kan maken mocht het jou niet lukken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen