Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 246730 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #580 Gepost op: 22 oktober 2015, 07:37:48
Citaat van: CPrime link=msg=1379495 date=1445432573
Maar dan zit je eerder met de vraag wie dat wat? Die vraag gaat verder dan of je BOA of toezichthouder bent. Ga je dat onderscheidt weer maken op of met uniformen krijg je juist het tegenovergestelde effect dan dat wat ze proberen te bereiken met 1 uniform en uitstraling.

Weet ik niet, je maakt het onderscheidt sowieso met het uniform. Dan zit daarbinnen nog wat differentatie in BOA-taak. Hier in de regio wordt het als praktisch ervaren, ook door de politiecollega's. Maar wat ik belangrijk vind is dat we doen wat praktisch werkt. Dat kan op verschillende plekken anders zijn. Zou wel goed zijn als iedereen in ieder geval overgaat naar het nieuwe uniform. Daarbij is mijn persoonlijke mening dat het toezichthouders uniform ook niet moet lijken op dat van de BOA zoals o.m. in den Haag het geval is.

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #581 Gepost op: 22 oktober 2015, 13:05:48
Citaat van: CPrime link=msg=1379465 date=1445423284
Grappig om te lezen dat de strepen kennelijk meer voor de politie bedoeld zijn dan voor interne rangonderscheiding.

Inderdaad, er staat:

"Extern geeft het met name naar politie duidelijk aan met welke bevoegdheden en taken deze medewerker al dan niet heeft. In het direct dagelijks contact met politie schept dit meer duidelijkheid. Een politiemedewerker weet daardoor op het moment dat het dringend nodig is, in een oogwenk wat deze van een medewerker, in termen van bevoegdheden en kennis en kunde, kan en mag verwachten."

Alleen vraag ik mij af in hoeverre de bedenkers van deze onzin wel met iemand gesproken hebben of er binnen de politie wel behoefte bestaat aan deze "duidelijkheid"?

En verder staat er:

"Tot slot is van belang te benadrukken dat de onderscheidingen níet aan inschaling (saliëring) zijn gekoppeld, maar enkel aan het functieniveau waarop men werkt. Daarmee is dus geen sprake van rangonderscheidingen."

Natuurlijk, een Boa-Leidinggevende wordt gewoon gelijk ingeschaald er is niet hoger in rang als een aspirant!

Gadgetman

• Forum gebruiker
Reactie #582 Gepost op: 22 oktober 2015, 16:04:50
Citaat van: scorpio link=msg=1379740 date=1445511948
Inderdaad, er staat:

"Extern geeft het met name naar politie duidelijk aan met welke bevoegdheden en taken deze medewerker al dan niet heeft. In het direct dagelijks contact met politie schept dit meer duidelijkheid. Een politiemedewerker weet daardoor op het moment dat het dringend nodig is, in een oogwenk wat deze van een medewerker, in termen van bevoegdheden en kennis en kunde, kan en mag verwachten."

Alleen vraag ik mij af in hoeverre de bedenkers van deze onzin wel met iemand gesproken hebben of er binnen de politie wel behoefte bestaat aan deze "duidelijkheid"?

En verder staat er:

"Tot slot is van belang te benadrukken dat de onderscheidingen níet aan inschaling (saliëring) zijn gekoppeld, maar enkel aan het functieniveau waarop men werkt. Daarmee is dus geen sprake van rangonderscheidingen."

Natuurlijk, een Boa-Leidinggevende wordt gewoon gelijk ingeschaald er is niet hoger in rang als een aspirant!

Natuurlijk is het altijd ff lekker om je frustratie af te reageren  >:D, maar ja de verzinners van deze 'onzin' hebben daarover met politie overleg gehad én een en ander is ook gepubliceerd geweest in een artikel in 24/7. Dat is een politievakblad -voor degenen die het niet zouden kennen-. Wat betreft het functieonderscheid is het toch vanzelfsprekend dat er als er differentiatie er waarschijnlijk ook verschil in salariëring is? Aan rangen zit een schaal gekoppeld, dat is hier niet het geval.  ::)

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #583 Gepost op: 22 oktober 2015, 17:29:00
Citaat van: Gadgetman link=msg=1379778 date=1445522690
maar ja de verzinners van deze 'onzin' hebben daarover met politie overleg gehad én een en ander is ook gepubliceerd geweest in een artikel in 24/7. Dat is een politievakblad -voor degenen die het niet zouden kennen-.

En wat is nu de stand van zaken? Als ik aan een willekeurige agent op straat ga vragen wat de functie van een BOA is die één van deze "versierselen" draagt, weet deze dan het antwoord?

Gadgetman

• Forum gebruiker
Reactie #584 Gepost op: 22 oktober 2015, 17:43:01
Citaat van: scorpio link=msg=1379790 date=1445527740
En wat is nu de stand van zaken? Als ik aan een willekeurige agent op straat ga vragen wat de functie van een BOA is die één van deze "versierselen" draagt, weet deze dan het antwoord?

Je vraagt wat veel van een agent. 98uiye

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #585 Gepost op: 22 oktober 2015, 17:49:50
Citaat van: Gadgetman link=msg=1379797 date=1445528581
Je vraagt wat veel van een agent. 98uiye

Nee hoor. Een agent heeft helemaal niets aan deze "informatie".

SpaX

• Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
Reactie #586 Gepost op: 22 oktober 2015, 19:33:18
Dat is wel een heel algemene uitspraak Scorpio. Ik denk dat het in sommige gemeentes wel degelijk goed kan werken als er ROT zijn. In een gemeente met slechts 2 boa's kan je inderdaad afvragen wat het nut is maar als er  echt veel boa's in dienst zijn is het fijn als je meteen een coördinator hebt als je belangrijke zaken dient te bespreken en niet aan elke boa afzonderlijk dient te vragen wat zijn functie nou precies is.

Overigens mag er dan uiteraard wel meer kenbaarheid aan de verschillende tekens gegeven worden
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #587 Gepost op: 22 oktober 2015, 23:19:11
Citaat van: SpaX link=msg=1379830 date=1445535198
maar als er  echt veel boa's in dienst zijn is het fijn als je meteen een coördinator hebt als je belangrijke zaken dient te bespreken en niet aan elke boa afzonderlijk dient te vragen wat zijn functie nou precies is.

Tja, je zou natuurlijk ook even aan de eerste BOA die je tegenkomt kunnen vragen wie de baas van hen is. Dat lijkt mij sneller gaan als gaan zoeken naar het schoudertje met de hoogste functie. Andersom zou de hoogste BOA zich ook zelf even bij de politie kunnen melden.

Gadgetman

• Forum gebruiker
Reactie #588 Gepost op: 23 oktober 2015, 07:26:37
Citaat van: scorpio link=msg=1379867 date=1445548751
Tja, je zou natuurlijk ook even aan de eerste BOA die je tegenkomt kunnen vragen wie de baas van hen is. Dat lijkt mij sneller gaan als gaan zoeken naar het schoudertje met de hoogste functie. Andersom zou de hoogste BOA zich ook zelf even bij de politie kunnen melden.

Er is ook niets mis met principieel tegen zijn. Wil niet zeggen dat het wel degelijk nut kan hebben.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #589 Gepost op: 6 november 2015, 09:15:03
Ik hoop dat het hier goed staat maar zag vandaag op het station in Sittard NS Service en Veiligheid staan en ze droegen een veiligheidsvest. Qua model was deze zeer gelijk aan die van de politie. Ze hadden een donkerblauwe hoes (zelfde kleur als hun broek) en er zat rondom 1 reflecterende streep en voorop op de linker borst klein het NS logo en achterop groot het NS logo. Wist niet dat NS dit ook had tegenwoordig. Verder valt me elke keer weer op hoe ontzettend vol zij hun koppelriem hebben. Er hangt echt gigantisch veel aan.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel