Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 246719 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #590 Gepost op: 6 november 2015, 11:36:38
Zag er vandaag ook twee met datzelfde veiligheidsvest op Den Bosch CS

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #591 Gepost op: 6 november 2015, 19:28:05
Citaat van: Daniel! link=msg=1382404 date=1446806198
Zag er vandaag ook twee met datzelfde veiligheidsvest op Den Bosch CS

Onlangs op Den Haag CS er een hoop gezien. Viel inderdaad op dat echt heeeeeel veel aan hun koppel hangt. Zonder een mening te geven of het allemaal nodig is, want ik weet niet wat er allemaal in de tasjes zit.

Hartley

• Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
Reactie #592 Gepost op: 6 november 2015, 19:36:20
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1382359 date=1446797703
Ik hoop dat het hier goed staat maar zag vandaag op het station in Sittard NS Service en Veiligheid staan en ze droegen een veiligheidsvest. Qua model was deze zeer gelijk aan die van de politie. Ze hadden een donkerblauwe hoes (zelfde kleur als hun broek) en er zat rondom 1 reflecterende streep en voorop op de linker borst klein het NS logo en achterop groot het NS logo. Wist niet dat NS dit ook had tegenwoordig. Verder valt me elke keer weer op hoe ontzettend vol zij hun koppelriem hebben. Er hangt echt gigantisch veel aan.

V&S draagt al enkele jaren het veiligheidsvest. Voorheen onder de blouse, nu zoals opviel over de polo.

De koppel hangt inderdaad vol. Ook zijn alle spullen nodig. Ze dragen, verplicht, het volgende bij:
1x transportboeien plus sleutel
1x analoge portofoon voor contact met trein personeel
1x digitale portofoon voor contact meldkamer NS
1x railpocket (Waar onder andere de OV chipkaarten mee gescanned worden)
Bonnenboekje met combi's en UvB (Laatste als men geen geldig vervoerbewijs heeft)
Geel vest voor het betreden van het spoor
Handschoenen voor het fouilleren
Tasje voor de pocketmask plus handschoentjes
Sleutelbos

Dus ja, onze koppel hangt goed vol en nee daar kiezen we niet zelf voor.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #593 Gepost op: 6 november 2015, 19:42:27
Het was me inderdaad nooit opgevallen dat ze een vhv droegen. En wat ik ook zo zag was het ook dat ze alles wat aan de koppel hangt inderdaad direct nodig kan zijn. Vooral die railpocket en dat bonnenboekje zijn grote, lompe dingen voor aan de koppel.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Hartley

• Forum gebruiker
Reactie #594 Gepost op: 6 november 2015, 19:51:06
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1382533 date=1446835347
Het was me inderdaad nooit opgevallen dat ze een vhv droegen. En wat ik ook zo zag was het ook dat ze alles wat aan de koppel hangt inderdaad direct nodig kan zijn. Vooral die railpocket en dat bonnenboekje zijn grote, lompe dingen voor aan de koppel.
Tell me about it :p achja, de baas is iig ermee bezig om het een en ander te verminderen aan de koppel. Dat is helaas niet in een weekend geregeld.

Hartley

• Forum gebruiker
Reactie #595 Gepost op: 6 november 2015, 19:55:32
Overigens kan het wel kloppen hoor Grumpy dat je ons voorheen niet vaak met een vhv zag lopen. Het vest onder de blouse was niet prettig. Nu is alleen de hoes vervangen maar het werkt al een heel stuk comfortabeler. Veel van mijn collega's, inclusief ikzelf, kiezen er dan nu ook voor om hem zovaak mogelijk te dragen.

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #596 Gepost op: 6 november 2015, 21:55:28
Citaat van: Hartley link=msg=1382529 date=1446834980
V&S draagt al enkele jaren het veiligheidsvest. Voorheen onder de blouse, nu zoals opviel over de polo.

De koppel hangt inderdaad vol. Ook zijn alle spullen nodig. Ze dragen, verplicht, het volgende bij:
1x transportboeien plus sleutel
1x analoge portofoon voor contact met trein personeel
1x digitale portofoon voor contact meldkamer NS
1x railpocket (Waar onder andere de OV chipkaarten mee gescanned worden)
Bonnenboekje met combi's en UvB (Laatste als men geen geldig vervoerbewijs heeft)
Geel vest voor het betreden van het spoor
Handschoenen voor het fouilleren
Tasje voor de pocketmask plus handschoentjes
Sleutelbos

Dus ja, onze koppel hangt goed vol en nee daar kiezen we niet zelf voor.

Zooo dat verklaart een hoop...waarom trouwens 2 type portofoons? Is op de digitale porto ook niet een analoog kanaal te programmeren? Of is het geen DMR? (Wellicht erg technisch)

SpaX

• Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
Reactie #597 Gepost op: 7 november 2015, 00:08:00
Kan er geen smartphone geregeld worden voor jullie die chipkaarten kan scannen, boete + UvB applicatie erop zetten en je bent al weer heel wat kwijt volgens mij?
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg

Hartley

• Forum gebruiker
Reactie #598 Gepost op: 7 november 2015, 14:46:55
Citaat van: Gadgetman link=msg=1382561 date=1446843328

Zooo dat verklaart een hoop...waarom trouwens 2 type portofoons? Is op de digitale porto ook niet een analoog kanaal te programmeren? Of is het geen DMR? (Wellicht erg technisch)

Wat mij is uitgelegd over het combineren van analoog met digitaal (Wat zeker mogelijk bleek te zijn) was dat zulke portofoons niet voldeden aan de eisen van de NS met betrekking tot de noodknop.

Daarnaast is het te duur om volledige dekking te garanderen met digitale portofonie als ook machinisten en conducteurs dit gaan gebruiken. Zodoende de analoge portofoon voor het treinpersoneel en voor ons de digitale er extra bij.

@SpaX zoals ik al zei de baas is er mee bezig. De smartphone hebben we al.

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Reactie #599 Gepost op: 15 november 2015, 16:45:52
Steekvest van leverancier Mo-tech. Zeer tevreden. Wel wat dikker en warmer dan het vest van de politie, maar zeer prettig.