Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 246704 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

jelle1983

• BOA Domein 1, ex politie, ex KMar
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #680 Gepost op: 17 juni 2016, 11:17:00
Citaat van: Prio1 link=msg=1430527 date=1466113363
Ze hadden beter gelijk de hoes van de politie kunnen gebruiken.

Ik moet toch altijd weer even lachen om dit soort uitspraken. " ze willen op de politie lijken" en dergelijke. We zijn handhavers van de gemeente. Boa domein 1. Dit is geen politie. Maarrrrrr, we werken erg veel samen met de politie en andere hulpverleners. Bij evenementen en in het donker is een geel hesje, of in dit geval hoes voor ons vest gewoon noodzakelijk. Mijn baas kiest voor de hoes, want dat staat gewoon wat strakker. En dat ie dan fluorgeel is, heeft niks te maken met op de politie willen lijken.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #681 Gepost op: 17 juni 2016, 13:03:09
Ik vind het prima dat we op elkaar lijken, we doen over 10 jaar toch grotendeels het zelfde werk. Geloof me maar. En de GP RP functioneerde ook, dus dit zal ook wel gaan functioneren. Overigens tegenwoordig draaien de boa's ook mee in de horeca. Prima dat we een overeenstemmende uitstraling hebben.

jelle1983

• BOA Domein 1, ex politie, ex KMar
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #682 Gepost op: 17 juni 2016, 13:27:35
Dat in de horeca zie je inderdaad ook steeds meer. We draaien ook DHW diensten samen met het horeca team. Wij hebben dan ondersteuning van hun, mocht het nodig zijn. Ze maken dan ook weer gebruik van onze diensten, bij een melding bijvoorbeeld die wij ook makkelijk af kunnen handelen.

BOA123

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #683 Gepost op: 20 juni 2016, 12:14:50
Die gele hoes op de foto komt van Pebetex af zo te zien, is die van Mo-tech dan precies hetzelfde? of is die qua uitstraling weer anders?

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #684 Gepost op: 26 juni 2016, 12:02:32
Citaat van: Matth link=msg=1430474 date=1466100482
GP 2.0 die gaat er komen, zo zie je maar zaken blijven altijd terug komen haha.

Sterker nog, die is er al (NB! GP2.0 is nadrukkelijk geen bedreiging voor de NP, maar complementair). Heeft alleen geen hout te maken met toepassen van flourgeel in hoge zichtbaarheidskleiding.  >:D

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #685 Gepost op: 7 juli 2016, 07:31:31
Schijnbaar denken medewerkers van S&V van de NS dat mensen minder agressief zijn in de zomermaanden. Veiligheidsvest kom ik zo goed als niet tegen. Is er geen draagplicht het hele jaar door?

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #686 Gepost op: 7 juli 2016, 10:05:04
Citaat van: koenb link=msg=1435080 date=1467869491
Schijnbaar denken medewerkers van S&V van de NS dat mensen minder agressief zijn in de zomermaanden. Veiligheidsvest kom ik zo goed als niet tegen. Is er geen draagplicht het hele jaar door?

Mij ook opgevallen dat ze in deze zeiknatte zomermaanden minder het veiligheidsvest aan hebben...
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Mister81

• Senior Handhaver - Praktijk begeleider HTV
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #687 Gepost op: 10 juli 2016, 02:10:48
Ik draag nu als gemeente boa nog optioneel het steekvest van SPE in witte hoes onder het nieuwe uniform, en dat is veeeeeeeeeeeel te warm en dik, als het goed is worden binnen enkele weken de op maat gemaakt BSST vesten geleverd met standaard en gele hoes. De collega's van V&S hebben ook het oude SPE vest en alleen een nieuwe hoes gekregen, ik kan begrijpen dat hij veelm te warm zit, zeker op de stations en in de trein waar het ook niet echt koel is. Op het moment dat wij onze BSST vesten voor over het uniform krijgen wordt meteen de draagplicht van kracht.
Je goede daden worden vaak vergeten, je fouten meestal niet.

BOA123

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #688 Gepost op: 4 augustus 2016, 17:00:28
Het nieuwe uniform is nu al een tijdje geleden gelanceerd, de meeste van ons zullen wel al in het nieuwe uniform lopen, wat zijn jullie bevindingen van het uniform?

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #689 Gepost op: 9 augustus 2016, 01:32:30
Citaat van: BOA123 link=msg=1440702 date=1470322828
Het nieuwe uniform is nu al een tijdje geleden gelanceerd, de meeste van ons zullen wel al in het nieuwe uniform lopen, wat zijn jullie bevindingen van het uniform?

Een en ander is sterk afhankelijk van de producent/leverancier. Een simpel kort antwoord is er denk ik helaas niet.