Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 246707 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #690 Gepost op: 9 augustus 2016, 10:29:58
Citaat van: Mister81 link=msg=1435623 date=1468109448
Ik draag nu als gemeente boa nog optioneel het steekvest van SPE in witte hoes onder het nieuwe uniform, en dat is veeeeeeeeeeeel te warm en dik, als het goed is worden binnen enkele weken de op maat gemaakt BSST vesten geleverd met standaard en gele hoes. De collega's van V&S hebben ook het oude SPE vest en alleen een nieuwe hoes gekregen, ik kan begrijpen dat hij veelm te warm zit, zeker op de stations en in de trein waar het ook niet echt koel is. Op het moment dat wij onze BSST vesten voor over het uniform krijgen wordt meteen de draagplicht van kracht.
Wat een gemierenn**k. Je doet een beroep in de buitenlucht, dan hoort dat er gewoon bij. Als je een vuilnisman bent of een boswachter moet je ook met alle weersomstandigheden naar buiten. Als je daar niet tegen kan dan moet je voor een binnenbaantje kiezen, net als ik 40 uur per week  ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #691 Gepost op: 9 augustus 2016, 11:45:56
Wat een gemierenn**k. Je doet een beroep in de buitenlucht, dan hoort dat er gewoon bij. Als je een vuilnisman bent of een boswachter moet je ook met alle weersomstandigheden naar buiten. Als je daar niet tegen kan dan moet je voor een binnenbaantje kiezen, net als ik 40 uur per week  ;)
Beetje te makkelijk Kaasje. Maar dat weet je ook wel.
Met 30 graden in een vest lopen is gewoon niet te doen. Voor de meesten niet tenminste.
Het is gewoon niet gezond omdat je lichaam je temperatuur niet goed kan controleren en reguleren.
Ons oude witte vest was ook heel warm en belachelijk dat hij onder de kleding moest... geen wonder dat er toen ineens geen draagplicht meer gold. (collegas vielen van hun stokkie)

Nu is het een stuk beter met het nieuwe vest boven de kleding. Het vest zelf is ook beter maar nog steeds erg warm.
Ik loop nooit met jas of windstopper. Alleen vest over de polo km of lm, ook in de winter. Want heb het altijd warm. (als het heel koud is doe ik nog wel een ws aan)
Dus veel drinken, en waar het kan (bureau of vergadering, b.v.) even het vest uit.

Dat is gezonder.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #692 Gepost op: 9 augustus 2016, 12:14:38
Citaat van: CopVR3 link=msg=1441421 date=1470735956
Beetje te makkelijk Kaasje. Maar dat weet je ook wel.
Met 30 graden in een vest lopen is gewoon niet te doen. Voor de meesten niet tenminste.
Het is gewoon niet gezond omdat je lichaam je temperatuur niet goed kan controleren en reguleren.
Ons oude witte vest was ook heel warm en belachelijk dat hij onder de kleding moest... geen wonder dat er toen ineens geen draagplicht meer gold. (collegas vielen van hun stokkie)

Nu is het een stuk beter met het nieuwe vest boven de kleding. Het vest zelf is ook beter maar nog steeds erg warm.
Ik loop nooit met jas of windstopper. Alleen vest over de polo km of lm, ook in de winter. Want heb het altijd warm. (als het heel koud is doe ik nog wel een ws aan)
Dus veel drinken, en waar het kan (bureau of vergadering, b.v.) even het vest uit.

Dat is gezonder.
Volgens mijn punt ook. Ik zeg niet dat het niks voorstelt, maar met een goede voorbereiding prima te doen. Ik denk dat jij toch echt wel meer aanhebt als je een hele avond buiten staat in de winter? Of ben je zo warmbloedig :)

Ik vind het overigens wel belachelijk dat bij verschillende grote evenementen er een verbod is om buiten te drinken/ een flesje mee te nemen. Als je vervolgens 3 uur buiten staat is in de volle zon is het vragen om mensen die omvallen (of tenminste een goede koppijn eraan overhouden).

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #693 Gepost op: 9 augustus 2016, 12:44:28
Dat verbod ken ik niet.... Maar goed ook.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..

Frank Lingen

• Senior gebruiker
Reactie #694 Gepost op: 9 augustus 2016, 13:16:37
Citaat van: kaasje link=msg=1441425 date=1470737678
Ik vind het overigens wel belachelijk dat bij verschillende grote evenementen er een verbod is om buiten te drinken/ een flesje mee te nemen. Als je vervolgens 3 uur buiten staat is in de volle zon is het vragen om mensen die omvallen (of tenminste een goede koppijn eraan overhouden).

Dat beleid kan het geestelijk en lichamelijk functioneren ernstig belemmeren, en kan leiden tot ongelukken en medische problemen. Daarover kan een protest-actie worden gehouden via de vakbonden en media.

Militairen met uitrusting moeten juist zoveel mogelijk drinken bij grote hitte, en hun hoofd regelmatig nat maken, bijvoorbeeld via een hydration pack.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hydration_pack

Dat is een drinksysteem op de rug, met drinkslangetje. Dit is een voorbeeld, waarom regelmatig overleg tussen politie en defensie nuttig is.

Foto: CamelBak hydration pack met MOLLE-banden

http://cdn.chiefsupply.com/media/catalog/product//H/A/HAWG.jpg

Als er op de hoezen van het politievest horizontale MOLLE banden worden gestikt, kunnen daar af en toe extra MOLLE-etuis aan worden gehangen, in verschillende afmetingen en vormen. Bijvoorbeeld voor platte drinkflessen, extra munitie, extra kleding, body-cam, kantelbaar hoofdlampje, taser, uitschuifbare wapenstok, of andere zaken, afhankelijk van functie en missie.

Als er ritsen in de broekspijpen zouden worden gemaakt, kun je die ritsen zo nodig wat open zetten voor ventilatie.
Ik stem links.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #695 Gepost op: 9 augustus 2016, 14:02:13
Citaat van: quattromontanes link=msg=1441428 date=1470739468
Dat verbod ken ik niet.... Maar goed ook.
Bij evenementen als prinsjedag en veteranendag mag je niet eten en/of drinken langs de route.

Rutger1

• Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
Reactie #696 Gepost op: 9 augustus 2016, 14:18:12
Citaat van: kaasje link=msg=1441405 date=1470731398

Bij ons is vorig jaar een collega flauw gevallen op straat door oververhitting. Wij droegen toen nog het oude witte bsst vest onder de kleding. Dat vest was echt extreem warm, en kon de hitte niet kwijt, ondanks de vocht en hitte regulerende kleding die onder het vest werd gedragen.

Ik draag persoonlijk mijn vest ten alle tijden, warm of koud weer. Maar ik kan mij voorstellen dat er collega's zijn die wat minder goed tegen warmte kunnen, en om die reden het vest niet meer dragen bij 30+.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #697 Gepost op: 9 augustus 2016, 14:50:59
Citaat van: Rutger1 link=msg=1441444 date=1470745092
Bij ons is vorig jaar een collega flauw gevallen op straat door oververhitting. Wij droegen toen nog het oude witte bsst vest onder de kleding. Dat vest was echt extreem warm, en kon de hitte niet kwijt, ondanks de vocht en hitte regulerende kleding die onder het vest werd gedragen.

Ik draag persoonlijk mijn vest ten alle tijden, warm of koud weer. Maar ik kan mij voorstellen dat er collega's zijn die wat minder goed tegen warmte kunnen, en om die reden het vest niet meer dragen bij 30+.
Ik weet t, heb het ook meermaals zien gebeuren. Echter in hoeverre zijn er geen onderliggende redenen? Te weinig slaap, slechte voeding, niet goed gedronken...

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #698 Gepost op: 9 augustus 2016, 19:28:25
Citaat van: kaasje link=msg=1441441 date=1470744133
Bij evenementen als prinsjedag en veteranendag mag je niet eten en/of drinken langs de route.
Kroning en koning(s)(inne)dag veel meegemaakt. Dat je niet gaat eten op het moment dat de koning langskomt snap ik maar ik ga me zelf niet laten uitdrogen omdat men daar iets van vindt.  :-X
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #699 Gepost op: 10 augustus 2016, 11:16:50
Iets waar ik me dan ook-nog-steeds over verbaas is dat er geen collega's gepland worden die tot taak hebben de wachtposten te rouleren. Ik kijk met grote regelmaat over de grens en wat ik bv in Parijs zag is dat degene die het publiek overzien worden gewisseld voor 10 min. Weet niet hoelang ze er al stonden, zag het nadat ik een half uur in het publiek stond. Tijd om te eten drinken en dan weer op de wachtpost. De collega die de plek had ingenomen ging dan naar de volgende post.  O0