Middelbrand (benzinepomp) A12 - Bunnik 12-12-2011

Auteur Topic: Middelbrand (benzinepomp) A12 - Bunnik 12-12-2011  (gelezen 12580 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #20 Gepost op: 12 december 2011, 20:57:05
Kostte mij een uur omrijden!!  >:(

Maar ok, wat een geluk dat de noodafsluiters goed gewerkt hebben.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 12 december 2011, 21:47:55

Lekker hoor hij heeft het verdiend zal waarschijnlijk wel 1 van de laatste keren zijn denk ik
Ik vermoed van ook ja, opmerkelijk dat de nieuwe SB op Voordorp niet is gaan rijden. ???

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #22 Gepost op: 12 december 2011, 22:21:25
Drie gewonden bij brand in tankstation A12 12-12-2011

Gepubliceerd op 12 dec 2011 door RTLNieuws

Door een brand bij een tankstation langs de A12 bij Bunnik zijn drie mensen gewond geraakt.
Aan het begin van de avond vlogen daar drie auto's in brand. De gewonden moesten voor behandeling naar het ziekenhuis.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Sasla

• Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 12 december 2011, 23:21:48
Ik reed er toevallig langs toen het nét gebeurd was, er waren zelfs nog geen hulpdiensten ter plaatse. De vlammen sloegen toen boven de overkapping uit... Het leek toen echt of de hele boel in de fik zou gaan. Gelukkig is dat niet is gebeurd, helaas wel twee opnames in het brandwondencentrum: https://twitter.com/#!/woordvpolitieTA

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 12 december 2011, 23:26:07
Ik vermoed van ook ja, opmerkelijk dat de nieuwe SB op Voordorp niet is gaan rijden. ???

Voor wat ik begreep nog steeds niet in dienst. Wat probleempjes met wat wel en niet van de VRU mag en opleidingen..... mooi boodschappenwagentje voor Voordorp! "Het Ding" heeft trouwens als -tijdelijk?- roepnummer 996 gekregen.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

erik 67

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #25 Gepost op: 13 december 2011, 08:19:56
'Sluiper veroorzaakte vuurzee bij pomp'

De brand die gisteren tijdens de avondspits is ontstaan bij een benzinestation langs de A12, is veroorzaakt door een 'sluiper'. Volgens getuigen probeerde de automobilist die een lpg-pomp ramde en daardoor een vuurzee veroorzaakte, een stuk file op de snelweg te ontwijken.

Behalve de sluiper zelf, een 43-jarige automobilist uit Almere, werd ook een 18-jarige man uit Scherpenzeel met ernstige brandwonden naar een brandwondencentrum gebracht. Een derde, een 22-jarige man uit Barneveld, is opgenomen in een Utrechts ziekenhuis.

Het bestelbusje, bestuurd door de man uit Almere, reed gisteren volgens getuigen met hoge snelheid het benzinestation langs de A12 bij Bunnik binnen. De bestuurder zocht een gaatje om door te glippen. Dat lukte niet.

Enorme knal
Een van de getuigen is Daan Reitz uit Leusden, die  zijn rode Seat net had volgetankt en in de rij stond om af te rekenen. 'Ik hoorde een enorme knal, keek om en zag de explosie en een enorme vuurzee. Iemand die stond te tanken stond in brand.'

Getuigen zagen de klant over de grond rollen om van het vuur af te komen. Uiteindelijk gooide een medewerker van het Texaco-benzinestation een blusdeken over hem heen. Hij kreeg eerste hulp van medisch personeel van de trauma-heli.

Camerabeelden
De politie bestudeert de beelden van de beveiligingscamera's van het benzinestation om de juiste toedracht te achterhalen.

De A12 is korte tijd afgesloten geweest vanwege de rookontwikkeling. Volgens de brandweer werkten de veiligheidssystemen van het tankstation goed. Er was geen explosiegevaar.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/3074495/2011/12/13/Sluiper-veroorzaakte-vuurzee-bij-pomp.dhtml

Onger Oensien

• Forum gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 13 december 2011, 20:30:50
Het zal wel moeilijk zijn om aan de hand van de beelden te bewijzen dat de bestuurder van het busje inderdaad de file probeerde te omzeilen.
En dan nog, dat is niet strafbaar. Ik vind het wel bijzonder gevaarlijk weggedrag, wat mij betreft mag daar nog wel eens wat voor verzonnen worden.

Sasla

• Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 13 december 2011, 20:48:08
Het zal wel moeilijk zijn om aan de hand van de beelden te bewijzen dat de bestuurder van het busje inderdaad de file probeerde te omzeilen.
En dan nog, dat is niet strafbaar. Ik vind het wel bijzonder gevaarlijk weggedrag, wat mij betreft mag daar nog wel eens wat voor verzonnen worden.

Het enkel al staande houden van die file-ontwijkers schijnt vaak al voldoende te werken. Dan zijn ze ook meteen hun tijdwinst kwijt. Artikeltje 5 anders als het met hoge snelheid gebeurt?

Onger Oensien

• Forum gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 14 december 2011, 11:13:25
Het enkel al staande houden van die file-ontwijkers schijnt vaak al voldoende te werken. Dan zijn ze ook meteen hun tijdwinst kwijt. Artikeltje 5 anders als het met hoge snelheid gebeurt?

Ik zou er inderdaad een voorstander van zijn, stapvoets bij de tankstations en parkeerplaatsen.

viffer

• Forum gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 14 december 2011, 11:20:37
Maak het hele terrein een 30 km zone. Camera bij oprijden en camera bij afrijden en de doorrijders moeten stevig van het gas of krijgen vanzelf een bon in huis. Voor degenen die wel gaan tanken/eten/roken/benen strekken maakt het niet uit hoe snel je er rijdt (lees; bijvoorbeeld 40-50 km/h) want de tijd die je stil gestaan hebt compenseert dat ruim.