Toch vreemde zaken gezien in het programma ...
- Beveiligers die bij de politie kentekens op kunnen vragen.
- Beveiligers die mensen op straat staande houden (identiteitsvragen stellen).
- Beveiligers met een strafblad (zelfs de baas van het bedrijf).
Dat ze kentekens op kunnen vragen is inderdaad vreemd, maar nu weet ik niet wat voor info er
hierbij gegeven word. Is dit gelijk de volledige NAW gegevens? Of alleen of de houder mogelijk gesignaleerd staat? Het staande houden ja dat is zeker appart, hiervoor zou je toch eerder de
handhaving van de gemeente inzetten. Dat je ze laat biken om alles in de gaten te houden (het
beveiligen) vind ik niet slecht. Het vragen om id en gegeven noteren dat is kwalijk.
En het strafblad, ja als jij al een bepaalde tijd niet in aanraking ben gekomen moet dat geen
probleem zijn lijkt mij. Denk er aan dat dadelijk met de Strafbeschikkingen mensen nog sneller
een strafblad krijgen. Daarnaast is toch men van mening dat een feit uit het verleden niet
hoeft te staan voor wat men nu doet. Als jij als 20 jarige gepakt bent met een wapen, en na je
staf ben jij 40 jaar niet in aanraking gekomen met justitie ben je dan op je 60ste nog steeds
wapengevaarlijk? Wel vind ik het kwalijk dat de beveiligers die onder invloed gereden hebben hun
pas mogen houden. BW weet er van maar doet niks, dat lijkt mij dan wel weer kwalijk.