Vlet is een verouderd reddingsmiddel

Auteur Topic: Vlet is een verouderd reddingsmiddel  (gelezen 70074 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #40 Gepost op: 19 januari 2005, 07:48:47
Ik ben het helemaal eens met deze stelling. Ik vind dat de vlet een volkomen achter haalde boot is. Ik denk dat er een veel betere boot te ontwikkellen is. Met het oog op snelheid stabilieteit duurzaamheid. Zeker in de tijd waar in we nu leven. Met matriaal zoals kevlar.


Oja de MR vlet wordt nu gebouwd door paul roodnat.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #41 Gepost op: 19 januari 2005, 13:01:55
Een alubootje krijg je snel deuken en beschadigingen. Zelf heb ik met een alubootje door het ijs moeten varen (voor werk) hierbij zijn er verschillende deuken in het bootje gekomen. Dus kan je dit ook krijgen met stenen en paaltjes.

9910001

Bij een vlet komen er scheuren in het polyester, die kan ook niet tegen een paaltje.. of grote stenen.  Dan is tie ook kapot..


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #42 Gepost op: 20 januari 2005, 22:04:44
Toch is de vlet wel zeewaardig hoor!  ;)
  Ta


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #44 Gepost op: 20 januari 2005, 22:18:54
Tja,ach....
Ze zijn er bijna zo te zien!
  Ta


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #45 Gepost op: 21 januari 2005, 08:54:57
Als we dit zeewaardig noem weet ik het niet meer hoor. Een van de belangrijkste dingen van een zee waardig schip is dat het water weer weg kan als dat in de boot kom.  En dan niet met behulp van een hoos vat. Verder Denk ik dat veel mensen de vlet een "goede" reddingsboot vinden om dat ze er vroeger zo leuk mee gevaren hebben. Maar als je deze foto zie vind. Denk ik deze boten zijn goed om te gaan vissen op een rustige plas waar je binnnen 2 minuten aan de kant sta als het nodig is.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #46 Gepost op: 21 januari 2005, 11:54:17
;D,

Whahaha, als teambuildings uitje is bijna verzuipen wel leuk.
Maar roeien ? ,  ;D
Hozen, moet dat dan nog ?, daar zijn toch een boel alternatieven voor ?,

Heeft de vlet geen onafhankelijk drijfvermogen ?


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #47 Gepost op: 21 januari 2005, 12:09:50
Ja een vlet heeft twee luchtkasten, het alternatief voor hozen is een zelflozer, een pomp raad ik af tijdens de branding omdat deze het niet kan verwerken. Verder kan het polyester meer hebben als een alu bootje, en bij beschadigingen makkelijker te herstellen.

9910001
9910001


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #48 Gepost op: 21 januari 2005, 13:02:16
De vlet is de basis. Het leert je onder andere dat techniek makkelijk is en dat je niet van techniek uit moet gaan maar van je eigen kunnen.

Het leert je ook ontzag en ervaring met de kracht van het water. En het vereist samenwerking, slechte samenwerking wordt direct afgestraft (en veel directer dan in een RIB).

Voordeel van zo'n basistraining is ook dat het goedkoop is omdat er nauwelijks iets stuk kan. Bij omgaan dient iedereen een riem mee te nemen naar het strand. Het enige wat wel eens verdwijnt is het hoosvat en dan blijkt even later meteen dat je niet zonder kunt...
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #49 Gepost op: 21 januari 2005, 13:08:05

Het enige wat wel eens verdwijnt is het hoosvat en dan blijkt even later meteen dat je niet zonder kunt...


*KUCH* veiligheid *KUCH*  ???
Arts  www.alphalog.nl