Vlet is een verouderd reddingsmiddel

Auteur Topic: Vlet is een verouderd reddingsmiddel  (gelezen 69991 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #230 Gepost op: 22 februari 2010, 16:51:55
Gefeliciteerd Mark! Prachtige aanwinst, ik hoop de nieuwe vlet met BFO te kunnen bewonderen. Dit jaar heb ik gelukkig wel tijd.

Da's heel mooi! Ik zal je op de schipperlijst zetten (uiteraard ook voor de ZWO-119). Ik zie je aanmelding wel verschijnen! Het moet raar gaan, willen we de ZWO-018 niet op de vijver laten varen. We hebben immers hele goede ervaringen met de DHD-018 en ZWO-118.

Voor het bevrijdingsfestival is deze vlet zeker nog geen verouderd reddingsmiddel.

Groeten,
Mark


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #231 Gepost op: 22 februari 2010, 17:22:42
Het moet raar gaan, willen we de ZWO-018 niet op de vijver laten varen. We hebben immers hele goede ervaringen met de DHD-018 en ZWO-118.
Voor het bevrijdingsfestival is deze vlet zeker nog geen verouderd reddingsmiddel.
Groeten,
Mark

Moeten we eigenlijk niet een afsplitsing gaan maken op dit forum tussen groot en klein water?
Met een Arie Visser (2x 1000 pk en 18 mtr)  in windkracht 9 de Noordzee op of met een vletje (15 pk) op de vijver lijkt me op alle gebied wel zo'n verschil dat ik me afvraag of we nog wel dezelfde taal spreken hier op dit forum. ;) ;D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #232 Gepost op: 22 februari 2010, 17:57:12
Met een Arie Visser (2x 1000 pk en 18 mtr)  in windkracht 9 de Noordzee op of met een vletje (15 pk) op de vijver lijkt me op alle gebied wel zo'n verschil dat ik me afvraag of we nog wel dezelfde taal spreken hier op dit forum. ;) ;D

Ach, het gaat allemaal over mensen uit het water plukken toch :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #233 Gepost op: 22 februari 2010, 18:26:17
Ach ja, maar met een vlet op een flinke vijver met windkracht 9 is ook leuk hoor ;D

Zit er in de gepimpte versie ook een lenspomp ofniet >:D :D

Mark, jullie zijn iniedergeval lekker bezig daar in Zwolle O0 Ik zie bij nog meer semi hv-/zwembadbrigades de intentie om profesionele speler te worden in de hulpverlening wat ik alleen maar kan toejuichen :)


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #234 Gepost op: 22 februari 2010, 21:09:54
Moeten we eigenlijk niet een afsplitsing gaan maken op dit forum tussen groot en klein water?

Dit topic gaat over de vlet, dus waarom zouden we verschillen moeten gaan maken in groot en klein water. Ik heb ook wel eens met een vletje op de Noordzee gevaren.  :P

In elk geval zijn wij als vereniging al dik 90 jaar in het bad, langs en tot 10 jaar geleden soms op het water te vinden. Na een eerdere vlettenpoging begin jaren '90 heeft het rampengebeuren in Zwolle stil gelegen. Vanaf midden jaren '90 heb ik Preventie & Hulpverlening onder m'n hoede. Sinds 2001 heeft de vereniging weer een eigen patrouilleboot en sinds 2008 (gereed: 2009) een snelle BRB. Deze ontwikkeling is mede te danken aan de goede samenwerking met diverse brigades in het land, de RB Den Helder in het bijzonder. Hierdoor heeft de hulpverlening van de RBZ een enorme boost doorgemaakt. En dat is iets waar we best trots op zijn.

Van het groepje dat van de gemeente met een bootje op het water moest liggen bij evenementen zijn we doorgegroeid tot een volwaardige, ervaren (hulpverlenings)partner bij de diverse evenementen in de regio, variërend van 10 tot 150.000 man (we denken tegenwoordig ook actief mee over crowd control = publieksstromen). Het is nu zaak dat we een plek binnen de veiligheidsregio kunnen krijgen, iets wat met de RVR en de vlet best wel eens zou kunnen lukken. Dit jaar zullen we daar aan gaan werken.

Voor wat betreft dit topic: zo'n vlet is zo gek nog niet, maar er zal zeker naar alternatieven gekeken moeten worden. Vooralsnog redden wij het wel!  :)

Groeten,
Mark


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #235 Gepost op: 23 februari 2010, 09:57:19
De vlettenvloot is er primair voor de overstromingsgebieden, misschien dat het ook handig is om bij specifieke flood-rescue teams (bijvoorbeeld die van de RNLI) te kijken welke alternatieven die hebben...


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #236 Gepost op: 23 februari 2010, 10:01:30
Ach, het gaat allemaal over mensen uit het water plukken toch :P

Helemaal gelijk Maarten! ;)

maar aan de andere kant is het toch wel weer een heel andere wereld dan op een binnenlandse vijver:

http://www.reddingbotenforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=118&start=30

 O0


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #237 Gepost op: 23 februari 2010, 11:18:46
Doruz, ik begrijp je wel, maar vind het tegelijkertijd raar en misschien zelfs wel aanstootgevend om deze opmerkingen te maken in een topic dat gaat over de vlet van RN....

De afsplitsing waar jij om vraagt is er al: dit topic gaat over de vlet en een ander weer over KNRM-boten. Kwestie van zelf de keuze maken welke topics je wel en niet lees!?  Als jij de vlet niet interessant vindt, dan sla je dit topic toch over, in plaats van er denigrerende opmerkingen in te plaatsen? 8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #238 Gepost op: 23 februari 2010, 17:15:21
Als jij de vlet niet interessant vindt, dan sla je dit topic toch over, in plaats van er denigrerende opmerkingen in te plaatsen? 8)

Hoezo zou ik een vlet niet interessant vinden? En waar maak ik hier een denigrerende opmerking over? ::)

Mijn punt is dat hulpverlening op kleine binnen wateren anders georganiseerd (coordinatie,verbindingen etc) is dan op grootwater.(Kustwacht SAR gebied)
Met als gevolg dat op dit forum soms gereageerd wordt met een andere insteek wat onduidelijkheid in de hand werkt.
Aan de andere kant ook wel weer mooi want dat houd het forum ook wel weer levendig ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #239 Gepost op: 25 oktober 2010, 23:15:36
Om dit topic maar weer eens van stal te halen ;)

Zijn er, ruim een jaar nadat bovenstaand rapport is uitgebracht, al ontwikkelingen te melden over eventuele vervanging van de vloot? :)
2010 komt nu aardig dichtbij, dus ik ben heel benieuwd of RB Nederland al een keuze voor een vaartuig heeft gemaakt.
Op de één of andere manier kom ik weer op 25 oktober in dit topic terecht ::)

Inmiddels al nieuws of en keuze te melden?


resque 3 boten en jetski's voor de verkenning en evt evacuatie's waarbij snelheid geboden is,al dan niet gebonden aan een flottielje.
De eerste waterscooters zin in ieder geval al in dienst, dus die stap is vast gemaakt :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s