Zou graag aan de slag gaan als EHV-er na behalen diploma,maar waar ??

Auteur Topic: Zou graag aan de slag gaan als EHV-er na behalen diploma,maar waar ??  (gelezen 5146 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

saorafael

• Incidentenfotograaf
  • Junior gebruiker
  • **
  • Incidentenfotograaf
Ben bezig mijn EH diploma te behalen met AED aantekening.Nu zou ik graag aan de slag gaan partime of freelance bij events e.d.Maar zie zoveel bedrijven en organisaties.Wellicht dat iemand een tip heeft of een mogelijkheid ziet om aan de slag te gaan.Is er dus bedrijf of organisatie die goed bekend staat en waar ik aan de slag kan tegen normale vergoedingen ? Ben bereid veel te leren en aan te pakken,maar wel bij een goede en leuke organisatie.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 14 december 2011, 22:40:47
Bij de meeste organisaties is het op oproepbasis en voor een vrijwilligersvergoeding... het lijkt me lastig om een 'vast contract' te krijgen met alleen een EHBO diploma...

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 15 december 2011, 13:40:15
Ben bezig mijn EH diploma te behalen met AED aantekening.Nu zou ik graag aan de slag gaan partime of freelance bij events e.d.Maar zie zoveel bedrijven en organisaties.Wellicht dat iemand een tip heeft of een mogelijkheid ziet om aan de slag te gaan.Is er dus bedrijf of organisatie die goed bekend staat en waar ik aan de slag kan tegen normale vergoedingen ? Ben bereid veel te leren en aan te pakken,maar wel bij een goede en leuke organisatie.

Wat versta je onder normale vergoedingen ?

Mediq

• Junior gebruiker
  • **
  • GNK-student
Reactie #3 Gepost op: 16 december 2011, 15:22:17
Ik kan uit je vorige topic niet opmaken waar je nu je cursus volgt. Wanneer je nu bij een lokale ehbo/rodekruis vereniging zit zou ik daar eerst diensten draaien om ervaring op te doen, je zal uiteindelijk zelf wel in aanraking komen met andere organisaties of ervaringen te horen krijgen van collega's die af en toe voor een andere vereniging diensten draaien.

Moon

• Senior gebruiker
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #4 Gepost op: 19 december 2011, 14:12:41
Ik ben het met bovenstaande eens. Wanneer je eerst 'meeloopt' met posten bij de vereniging of RK waar je nu je EHBO haalt, kom je op een gegeven moment in aanraking met de evenementenhulpverlening. Vaak wil men daar ook mensen met enige ervaring met 'posten', dus dat maakt het binnenkomen alleen maar makkelijker.

Vergoedingen zijn afhankelijk waar je je gaat inzetten. Meestal is dit op basis van een vrijwilligersvergoeding, deze kan verschillen per orgisatie/evenement.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #5 Gepost op: 27 februari 2012, 13:28:15
De meeste organisaties geven een basisopleiding.
Daarna kun je modules volgen voor specifieke onderwerpen.
Het hangt er vanaf waar je de cursus gevolgd hebt.

Bedenk wel dat er een verschil is tussen de lessituatie in het leslokaal en de realiteit van de hulpverlening op de straat. Tijdens de meeste basis-opleidingen heeft het slachtoffer 1 letsel of aandoening, op straat moet met meer letsels rekening worden gehouden

Moon

• Senior gebruiker
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #6 Gepost op: 27 februari 2012, 18:47:28
Alleen al daarom eerst meedraaien op kleine/eenvoudigere posten. Direct de evenementenhulpverlening in kan nog wel eens heftig zijn. Langere diensten, veel meemaken, complexere letsels, intoxicates, kunnen multitasken  :P
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear

verhoeven

• hulpverlener bij het nrk.
  • Junior gebruiker
  • **
  • hulpverlener bij het nederlandse rode kruis.
Reactie #7 Gepost op: 23 augustus 2012, 06:47:00
Hoi ik  heb me diploma zelf bij het rode kruis gehaald op 28 mei 2008 uit me hoofd gezecht.

Maar ook ik ben het met de anderen eens, daarin raat ik ook wel het rode kruis echt aan, al zijn Alle hulpverlende organizaties zeker best goed.

Maar voor je beroep denk ook ik niet dat het er in zit. Wat je wel kan doen, is te beginnen met vrijwilligers werk, en ervaring op doen, en dan probeeren door te groeië naar verpleegkunde, of hoger.
als je verpleegkunde heb, zijn er wel mogelijkheden voor een partime of fulltime carriërre.

.Ps. Wel fijn dat ook u weer uw diploma wild halen, en bij evenementen het E.H.B.O team wild versterken, die kunnen wij goed gebruiken.

Groetjes: Kevin Verhoeven.
ik hou er van mensen te helpen. En ben vrijwilliger, bij het Nederlandse rode kruis, als 1ste hulpverlener, Districkt hoekschewaard.

Mediq

• Junior gebruiker
  • **
  • GNK-student
Reactie #8 Gepost op: 23 augustus 2012, 15:19:15
Hoi ik  heb me diploma zelf bij het rode kruis gehaald op 28 mei 2008 uit me hoofd gezecht.

Maar ook ik ben het met de anderen eens, daarin raat ik ook wel het rode kruis echt aan, al zijn Alle hulpverlende organizaties zeker best goed.

Maar voor je beroep denk ook ik niet dat het er in zit. Wat je wel kan doen, is te beginnen met vrijwilligers werk, en ervaring op doen, en dan probeeren door te groeië naar verpleegkunde, of hoger.
als je verpleegkunde heb, zijn er wel mogelijkheden voor een partime of fulltime carriërre.

.Ps. Wel fijn dat ook u weer uw diploma wild halen, en bij evenementen het E.H.B.O team wild versterken, die kunnen wij goed gebruiken.

Groetjes: Kevin Verhoeven.
:-X :-\