Getuigenoproep: blinde vrouw en geleidehond met vuurwerk bestookt
Opluchting bij blinde mevrouw Heerhugowaard - Grote opluchting bij de blinde mevrouw Marianne Oosterling (66) uit Heerhugowaard, nu de politie zaterdag twee tieners heeft opgepakt voor de laffe aanval met zwaar vuurwerk op haar en haar blindegeleidehond Fenna.
"Ze moeten die jongens zelf eens een blinddoek om doen, dan weten ze hoe ik leef’’, reageert de vrouw over de daders.
Dat er nu twee verdachten vast zijn gezet voor de actie, roemt ze. "Ik vind het fantastisch hoe de politie en burgemeester erachteraan zijn gegaan. En dat de jongens nu weten wat ze hebben aangericht."
Zorgen Tegenover haar blijdschap om de aanhoudingen staan de zorgen om haar 5-jarige hond Fenna. "M’n hond krijg ik met moeite naar buiten. Ze voelt de angst die ik ook heb", zei ze gisteren.
De Golden Retriever wordt volgende week getest door de Martin Gaus Geleide- en Hulphondenschool in Lelystad, omdat ze nog lang niet de oude is.
Los van de conclusies van de hondenkenners wil Oosterling Fenna voor kerst een paar weken bij de hondenschool onderbrengen. "Ze moet weer de oude worden, het trauma verwerken. En een nieuw trauma voorkomen, als ze weer verkeerd zou reageren op knallen hier in de buurt. Want dit willen we niet nog een keer meemaken."
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10919274/__Opluchting_bij_blinde_mevrouw__.html?sn=binnenland