Grote zoekactie na achterblijven gehandicapte in taxibusje - Sliedrecht 17-12-2011

Auteur Topic: Grote zoekactie na achterblijven gehandicapte in taxibusje - Sliedrecht 17-12-2011  (gelezen 6230 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Jarco_B

  • jeudbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
p2kflex
10:51:16 17-12-11GROUP-1Prio 2 Vermist persoon ASVZ DE MERWEBOLDER TOUWBAAN 1 SLIEDRECHT
1433865Politie Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (PersInfo)
p2kflex
12:49:52 17-12-11GROUP-1Politie gaat i.s.m. Mobiele-Eenheid zoeken op de Parallelweg, Craijensteijn, Deltalaan, Stationsweg en de Tiendweg.
1433865Politie Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (PersInfo)
p2kflex
11:58:58 17-12-11GROUP-1Prio 4 OD291 RC192 graag tel.contact GMC
1403050BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (RCvD Prio 1)
1403057BRW Veiligheidsregio Zuid Holland Zuid (Onbekende code)
1403062BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (OvD Dordrecht)
1403081BRW Veiligheidsregio Zuid Holland Zuid (Onbekende code)
p2kflex
11:40:58 17-12-11GROUP-1Prio 2 HO191 graag tel. contact GMC
1403095BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (HOvD piket)
p2kflex
11:12:28 17-12-11GROUP-2Info melding: U hoeft niet meer op te komen. Genoeg personeel aanwezig
1403050BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (RCvD Prio 1)
1403062BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (OvD Dordrecht)
1403622BRW Dordrecht (Vrijewacht B2 Leerpark)
p2kflex
11:04:05 17-12-11GROUP-1Prio 2, graag opkomen ivm bezetting
1403050BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (RCvD Prio 1)
1403062BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (OvD Dordrecht)
1403618BRW Dordrecht (Vrijewacht A2 Leerpark)
p2kflex
10:58:44 17-12-11GROUP-1Prio OD590 ass.politie touwbaan 1 Sliedrecht
1403066BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (OvD Drechtsteden Noord)
p2kflex
10:52:58 17-12-11GROUP-1Prio 2 opkomen kazerne ivm bezetting
1403050BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (RCvD Prio 1)
1403062BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (OvD Dordrecht)
1403617BRW Dordrecht (Vrijewacht B2 Oranjepark)
p2kflex
10:43:43 17-12-11GROUP-1Prio COH99 HA182 ass.politie touwbaan Sliedrecht
1403062BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (OvD Dordrecht)
1403590BRW Dordrecht (Kazernealarm Oranjepark)
p2kflex
10:41:58 17-12-11GROUP-1Prio 2 TS513 ass.politie touwbaan Sliedrecht
1405027BRW Sliedrecht (Blusploeg D)
1405028BRW Sliedrecht (Staflid van Dienst)
1405031BRW Sliedrecht (Bevelvoerder)
1405034BRW Sliedrecht (Blusploeg C)
p2kflex
10:40:59 17-12-11GROUP-1Prio 2 WO166 ass politie TOUWBAAN SLIEDRECHT
1403062BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (OvD Dordrecht)
1403616BRW Dordrecht (Kazernealarm Leerpark)

Zoekactie naar vermiste man
17-12-2011
Sliedrecht - Politie, brandweer en Usar zijn zaterdag op zoek naar een 36-jarige man uit Sliedrecht die sinds 16 december vermist is. Het gaat om een 36-jarige man met een verstandelijke beperking en de verstandelijke vermogens van een 4-jarige.

De man kan niet goed lopen, heeft een stoma en heeft epilepsie. Het gaat om een blanke man van 1.60 meter lang. Hij droeg een zwart jack met streepjes en capuchon, hoge bruine schoenen en had een rugzak. In de namiddag van 16 december werd de man door een taxi afgezet bij de hoofdingang van een organisatie voor zorg- en dienstverlening aan mensen met een verstandelijke beperking. Sindsdien ontbreek elk spoor.

Rond 22.00 uur werd de vermissing van de man aan de politie gemeld die de gehele nacht naar hem uitkeek en op en rond de plaats waar de man het laatst was gericht naar hem zocht. In de loop van de ochtend van 17 december werd een politiehelikopter ingezet om van bovenaf het terrein af te zoeken en in kaart te brengen. Ook zijn politiehonden ingezet en is een zoekploeg van de mobiele eenheid opgeroepen om naar de man te zoeken.

Wie de man heeft gezien of andere informatie heeft die helpt bij het vinden van de man, wordt gevraagd de politie in Sliedrecht te bellen via 112.


Bron: Politie Zuid-Holland-Zuid/http://www.mediatv.nl/2011/nieuws/6968/Zoekactie_naar_vermiste_man.html


Verpleegkundige I.O. Aspirant jeugdbrandweer zwijndrechtsewaard Evenement verkeersregelaar EHVer/AED-bediener


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
@ZHZ_SMSalert SMS-Alert2Tweet ZHZ
Vermiste persoon uit sliedrecht is terecht, u wordt bedankt voor uw aandacht
2 minuten geleden via SMS2tweet_ZHZ


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Sliedrechter gevonden na nacht in taxi
17-12-2011  |  11:13

De verstandelijk gehandicapte Sliedrechter naar wie zaterdag uitgebreid is gezocht, blijkt de hele nacht in een taxibusje te hebben gezeten. De chauffeur was hem vrijdagavond vergeten, had het busje geparkeerd en was naar huis gegaan.

De bedoeling was dat de 36-jarige man naar de zorginstelling Merwebolder zou worden gebracht, waar hij woont. Toen hij daar 's avonds om tien uur nog niet was, werd hij als vermist opgegeven bij de politie.

Die zette samen met de ME en duikers van de brandweer een uitgebreide zoekactie op touw. Eerst gebeurde dat in de omgeving van de Merwebolder, later zaterdagmiddag werd ook in een groter gebied gezocht. Uiteindelijk kwam de man tevoorschijn in Hardinxveld-Giessendam, waar hij al die tijd in het geparkeerde busje had gezeten.

Volgens de politie gaat het om iemand met de verstandelijke vermogens van een kind van 4. Hij kan niet goed lopen, heeft een stoma en lijdt aan epilepsie.

Bron: http://www.rijnmond.nl/nieuws/17-12-2011/sliedrechter-gevonden-na-nacht-taxi


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Sliedrechter gevonden na nacht in taxi
17-12-2011  |  11:13

De verstandelijk gehandicapte Sliedrechter naar wie zaterdag uitgebreid is gezocht, blijkt de hele nacht in een taxibusje te hebben gezeten. De chauffeur was hem vrijdagavond vergeten, had het busje geparkeerd en was naar huis gegaan.

De bedoeling was dat de 36-jarige man naar de zorginstelling Merwebolder zou worden gebracht, waar hij woont. Toen hij daar 's avonds om tien uur nog niet was, werd hij als vermist opgegeven bij de politie.

Die zette samen met de ME en duikers van de brandweer een uitgebreide zoekactie op touw. Eerst gebeurde dat in de omgeving van de Merwebolder, later zaterdagmiddag werd ook in een groter gebied gezocht. Uiteindelijk kwam de man tevoorschijn in Hardinxveld-Giessendam, waar hij al die tijd in het geparkeerde busje had gezeten.

Volgens de politie gaat het om iemand met de verstandelijke vermogens van een kind van 4. Hij kan niet goed lopen, heeft een stoma en lijdt aan epilepsie.

Bron: http://www.rijnmond.nl/nieuws/17-12-2011/sliedrechter-gevonden-na-nacht-taxi

ik heb het met verbazing gelezen....
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


nikitacavia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Mijn mond valt ook open van verbazing  :o Ik hoop dat die bestuurder van die taxibus nog een goeie sanctie krijg. Je bent toch als bestuurder van een taxibus toch wel wijs genoeg om nog even je wagen te checken voordat je naar huis gaat ?!?!?!?  :-X
Brandweer liefhebber,wou er altijd bij,maar helaas door mijn handicap is het onmogelijk.


patrickaap

  • Persfotograaf en redacteur bij GelreNieuws
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 428
    • Patrick Apenhorst Fotografie
In Sliedrecht heeft een verstandelijk en lichamelijk gehandicapte man de hele nacht en ochtend in een busje gezeten. De taxichauffeur was hem vergeten. De chauffeur moest de 36-jarige man naar de zorginstelling brengen waar hij woont.

Toen hij daar om 22.00 uur nog niet was, werd de politie gealarmeerd. Die zette een helikopter, speurhonden en een sms-alert in om hem te zoeken. De man werd uiteindelijk gevonden in het busje, dat 22 uur buiten had gestaan.

De gehandicapte was onderkoeld en is naar een ziekenhuis gebracht. De politie gaat de taxichauffeur aan de tand voelen over de zaak.


http://nos.nl/artikel/323186-gehandicapte-vergeten-in-taxibusje.html
Persfotograaf en webredacteur van onder andere de website http://www.gelrenieuws.nl/. Check ook mijn eigen website: https://apenhorst-fotografie.nl/


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Voor de gene die het willen weten. De chauffeur zal heel waarschijnlijk gehoord worden in het kader van 255 SR:

Hij die opzettelijk iemand tot wiens onderhoud, verpleging of verzorging hij krachtens wet of overeenkomst verplicht is, in een hulpeloze toestand brengt of laat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
@politie_zhz Politie ZHZ
Vermiste man uit Sliedrecht inmiddels uit ziekenhuis ontslagen. Gevolgen lijken erg mee te vallen. Politie dankt iedereen voor meezoeken!
8 minuten geleden via Twitter for BlackBerry®


theo01

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Ben zelf taxichauffeur maar ik heb dit bericht met stomme verbazing gelezen. Bij mijn werkgever vloog z'n chauffeur meteen de laan uit

Zal maar niet zeggen wat ik denk.   :-X

Het lijkt mij stug dat je z'n persoon over de kop kijkt je weet wat en wie er instapt en uitstapt, je moet iedere klant op je rittenstaat noteren incl in & uitstap tijd en de begin km & eind km stand.


scorpionadvies

  • beveiliger - verkeersregelaar - adviseur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een chauffeur niet de moeite neemt om een voertuig nacontrole te doen bij einde dienst.
Een persoon van 36 is niet echt klein...

Straffen op grond van art. 255 SR is volgens mij onvoldoende.

De kosten van de zoekactie door nalatigheid gewoon op de chauffeur verhalen EN gelijk zijn bevoegdheden intrekken.

Een EMG cursus zou ook op zijn plaats zijn.

Hoe dit gaat aflopen... ik ben benieuwd