Grote brand (woning) Venakkerstraat - Valkenswaard 17-12-2011

Auteur Topic: Grote brand (woning) Venakkerstraat - Valkenswaard 17-12-2011  (gelezen 4149 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vuurbaas

• Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 19 december 2011, 15:48:29
de vraag is of je die risico's wilt lopen voor slechts een huis waar niks te behalen is. ben het qua denkwijze zeker niet met je eens. mijn mening is als er niks te redden is, waarom zou je dan nog naar binnen gaan? is wel leuk zo'n binnenaanval maar waarom. om te kunnen zeggen dat je binnen 6 min een brandmeester hebt? ik kom liever met al mijn collega's terug op de kazerne? als je geen risico hoeft te lopen doe het dan ook niet. toch?

Kom op nou, zo pakken we toch geen rijtjeshuis aan ?, ik kom ook graag terug met iedereen, maar als dit al een grote brand is en je gaat van 5 meter afstand met een HD door een open raam spuiten met gebonden straal dan heb je wat gemist. Met een bonkie is het de bedoeling om de deur eruit te rammen en naar binnen te gaan, niet om een raampje in te slaan en vervolgens weer van 5 meter afstand met een gebonden straal naar binnen te hosen. Niet mijn bedoeling om af te zeiken, maar IK vind dit een poppenkast.
En om het commentaar over risico's maar voor te zijn, daar heb ik over nagedacht ! ( maar staan er dan gasflessen binnen ?, is er een flashover op handen, niet bepaald RSTV ) >:D
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !

brw arie

• Senior gebruiker
  • one misson one goal
Reactie #11 Gepost op: 19 december 2011, 18:23:04
maar ze zijn toch ook binnen geweest? of ben ik de enige die dat op die film ziet? en wat dan de reden is dat ze de brand niet afblussen? weet niet precies hoe die woning in elkaar zit en wat de reden is om dit zo te doen, maar ze zullen daar niet voor jan ... staan. of denken jullie van wel?

feit is natuurlijk wel dat je nooit kunt beslissen of dat wel of niet de goede manier is om een brand aan te pakken. misschien is de reden wel heel goed om het zo te doen? ik weet het ook niet?
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt

Vuurbaas

• Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 19 december 2011, 18:42:27
maar ze zijn toch ook binnen geweest? of ben ik de enige die dat op die film ziet? en wat dan de reden is dat ze de brand niet afblussen? weet niet precies hoe die woning in elkaar zit en wat de reden is om dit zo te doen, maar ze zullen daar niet voor jan ... staan. of denken jullie van wel?

feit is natuurlijk wel dat je nooit kunt beslissen of dat wel of niet de goede manier is om een brand aan te pakken. misschien is de reden wel heel goed om het zo te doen? ik weet het ook niet?

Na ja, ik zie op het filmpje geen reden om hem niet vanuit de gang of desnoods door de open ramen af te blussen. ( flashover geweest ? )
De afstand die ze aanhouden en de gebonden straal snap ik niet en voor mij staan ze voor jan met....... ( straalpijpvoering, 3D blustechnieken )
Het enige wat ik zo nog kan bedenken is dat er sprake is van een wietplantage o.i.d. waardoor ze voorzichtiger zijn.
Als dat allemaal niet het geval is, kan ik geen reden bedenken voor drie of vier autospuiten, en daaraan gekoppeld zo'n vertoning  >:D
Ik zie aan de achterkant nog een lagedruk met gebonden straal op 1 hoog naar binnen spuiten, ook heel effectief  e050
Met waardering voor eenieders overweging,: zijn we brand aan het uitmaken of een showtje aan het geven ?
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 19 december 2011, 18:50:21
Over de wijze hoe deze brand is geblust is in dit topic:http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=54628.40 al een discussie, kunnen we hier ontopic.
Peter
Moderator