Hm, niet om het één of ander, maar als ik roep dat IEDEREEN zich 50 meter van het voertuig gaat begeven , dan ga jij 50 meter van ons voertuig staan. Ik heb niet voor niets een rode jas met daarop BEVELVOERDER aan, dus dan doe je wat ik wil. Klinkt nu even heel zwart/wit, maar als jij niet wenst te luisteren ben je niet welkom in mijn blusploeg.
Als het een bevel uit veiligheid is kan ik jou begrijpen, maar nogmaals als het fout gaat dan krijg jij een berisping. En de man die zijn opleiding in de wind slaat de zak.
Nergens hoger als bij Defensie is het "dienstorder" weigeren strafbaarder, maar ook daar wordt er naar reden geluisterd van de meer ervaren mensen.
Ik blijf van mening dat een opleiding van deze order in Nederland gestoelt is op jarenlange ervaring, en dat je dat niet zo maar naast je neer moet leggen vanwege "bezuinigingen" op personeel of materieel. En ik denk totzelfs dat wanneer deze pompbediende naar jouw bovenstaande een klacht indiend dat jij wat uit te leggen hebt.
Eerder hier werdt gezegd "er zijn genoeg voorbeelden dat een pompbediende verder van het voertuig was en uitbreiding kon melden". Als ik hier goed inlees dus is deze pompbediende te ver geweest van zijn voertuig en waren er gewoon te weinig mensen die datzelfde hadden kunnen melden.
Zoals ik hier al eerder zei, de wet van murphy geld ook hier "wat fout kan gaat gaat fout". De degelijkste pomp gaat een keer kapot.
"ja alles kan.." was ook een reactie hier, en wie wordt er op aan gekeken als er door een probleem met de pomp iemand wat overkomt? Zeker als het was te voorkomen als hij wel bij zijn pomp in de buurt had gewezen?
Niet de leidinggevende, een bevel dat de veiligheid in gevaar brengt mag jij niet opvolgen.