Meeluisteren / streamen van lifeliners via ATC Box

Auteur Topic: Meeluisteren / streamen van lifeliners via ATC Box  (gelezen 31142 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #10 Gepost op: 18 december 2011, 22:33:47
Net melding voor LL3,

Niks gehoord op Dutchmill helaas
Gevonden:

Opmerkingen: Wordt in zuidelijke richting gevlogen, dan meldt men zich bij Volkel Tower:  
133.425 en verder  richting Eindhoven Tower: 131.00.
Bij het in noordelijke richting vliegen, bij Dutch Mil.


semafoonwinkel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
  • www.SemafoonWinkel.nl
    • www.SemafoonWinkel.nl
Reactie #11 Gepost op: 18 december 2011, 22:33:57
Net melding voor LL3,

Niks gehoord op Dutchmill helaas
Ik had hem niet bijstaan. Maar de comm's zijn erg snel en engels. Ik heb er geen moeite mee omdat men engels zeer goed is en ik de termen ken. Maar vaak duurt het maar 5 sec.
Schiphol staat er in principe los van, tenzij men de routes dicht benadert. Kijk maar eens op de vliegkaarten, daar staat alle info op, freq's, comm.cirkels, verboden gebieden etc.
Ik heb alle freq. erin staan, zowel thuis als mobiel. Maar je kunt ook de streams meeluisteren.
Grt. Werner - SemafoonWinkel


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #12 Gepost op: 18 december 2011, 22:35:22
Net LL1 melding, ook niks te horen
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #13 Gepost op: 18 december 2011, 22:46:09
Ik had hem niet bijstaan. Maar de comm's zijn erg snel en engels. Ik heb er geen moeite mee omdat men engels zeer goed is en ik de termen ken. Maar vaak duurt het maar 5 sec.
Schiphol staat er in principe los van, tenzij men de routes dicht benadert. Kijk maar eens op de vliegkaarten, daar staat alle info op, freq's, comm.cirkels, verboden gebieden etc.
Ik heb alle freq. erin staan, zowel thuis als mobiel. Maar je kunt ook de streams meeluisteren.
Aha. ja mijn engels is ook best goed :D
Hoorde toevallig toen net, ging idd snel


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #14 Gepost op: 18 december 2011, 22:58:24
De standplaats van LL1 is in de CTR van Schiphol volgens mij, dus ik vermoed dat zij wel de toren aanroepen.
Maar wellicht wandelt Caprice hier nog even binnen, die kan het ons vast prima vertellen  998765


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #15 Gepost op: 19 december 2011, 00:18:11
I
Schiphol staat er in principe los van, tenzij men de routes dicht benadert. Kijk maar eens op de vliegkaarten, daar staat alle info op, freq's, comm.cirkels, verboden gebieden etc.
Ik heb alle freq. erin staan, zowel thuis als mobiel. Maar je kunt ook de streams meeluisteren.

De standplaats van de LL1 is het VU. Het VU ligt in het ILS gebied van de runway 22 en runway 27 van schiphol. Elke vliegbeweging zal dus altijd worden gecoordineerd met de toren van schiphol omdat ze in het CTR gebied van schiphol vliegen.

Hoe het procedureel verloopt kan caprice beter vertellen.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #16 Gepost op: 19 december 2011, 09:01:16
De LL1 meld zich in bij Schiphol main tower bij opstijgen en als hun 'target' binnen de CTR ligt dan ook wanneer ze gaan landen.

Ligt hun 'target' buiten de Schiphol CTR schakelen ze over naar Amsterdam Flight Information Control (Ook wel FIC of Amsterdam info) en daar blijven ze op als in de randstad blijven (terzij ze in Rotterdam en o. moeten zijn, dan melden ze zich in bij Rotterdam tower). Gaan ze verder het land in dan schakelen ze over op Dutchmill FIS.

De LL2  meld zich in bij Rotterdam tower en kunnen daarna overschakelen naar Amsterdam FIC of als ze verder het land in moeten naar Dutchmill FIS.

De LL3 heb ik nog niet meegeluisterd, maar lijkt me dat deze zich inmelden bij Volkel tower en daarna over kunnen schakelen naar Dutchmill FIS.

De LL4 ook niet, maar volgens mij start die in de Eelde CTR, maar zou niet weten of deze zich inmeld bij Dutchmill FIS of Eelde tower.


semafoonwinkel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
  • www.SemafoonWinkel.nl
    • www.SemafoonWinkel.nl
Reactie #17 Gepost op: 19 december 2011, 11:12:51
De LL1 meld zich in bij Schiphol main tower bij opstijgen en als hun 'target' binnen de CTR ligt dan ook wanneer ze gaan landen.

Ligt hun 'target' buiten de Schiphol CTR schakelen ze over naar Amsterdam Flight Information Control (Ook wel FIC of Amsterdam info) en daar blijven ze op als in de randstad blijven (terzij ze in Rotterdam en o. moeten zijn, dan melden ze zich in bij Rotterdam tower). Gaan ze verder het land in dan schakelen ze over op Dutchmill FIS.

De LL2  meld zich in bij Rotterdam tower en kunnen daarna overschakelen naar Amsterdam FIC of als ze verder het land in moeten naar Dutchmill FIS.

De LL3 heb ik nog niet meegeluisterd, maar lijkt me dat deze zich inmelden bij Volkel tower en daarna over kunnen schakelen naar Dutchmill FIS.

De LL4 ook niet, maar volgens mij start die in de Eelde CTR, maar zou niet weten of deze zich inmeld bij Dutchmill FIS of Eelde tower.
Bedankt, leuke info. Gaan we toevoegen in de scanners.
Grt. Werner - SemafoonWinkel


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #18 Gepost op: 19 december 2011, 14:03:00
De LL1 meld zich in bij Schiphol main tower bij opstijgen en als hun 'target' binnen de CTR ligt dan ook wanneer ze gaan landen.

Ligt hun 'target' buiten de Schiphol CTR schakelen ze over naar Amsterdam Flight Information Control (Ook wel FIC of Amsterdam info) en daar blijven ze op als in de randstad blijven (terzij ze in Rotterdam en o. moeten zijn, dan melden ze zich in bij Rotterdam tower). Gaan ze verder het land in dan schakelen ze over op Dutchmill FIS.

De LL2  meld zich in bij Rotterdam tower en kunnen daarna overschakelen naar Amsterdam FIC of als ze verder het land in moeten naar Dutchmill FIS.

De LL1 zal zich altijd melden bij schiphol tower, dit alleen al omdat hun standplaats in de CTR ligt. Als hun route naar het zuid is, moeten ze over schiphol heen en zullen dan een vector krijgen om te vliegen. Hier bij wordt dan rekening gehouden met het overige vlieg verkeer. Pas buiten de CTR schakelen zij over naar het FIC.

Als je mee luistert hoor je soms ook aan vliegtuigen in de landing een melding, dat er een heli opstijgt of vliegt.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #19 Gepost op: 19 december 2011, 14:06:48
Bedankt, leuke info. Gaan we toevoegen in de scanners.

Je moet wel bij bedenken dat je natuurlijk het meeredeel normaal vlieg verkeer hoort en daaruit de LL's moet vissen. De spraak berichten zijn vaak kort en snel.

De LL1 bijvoorbeeld meld zich over het algemeen alleen bij het opstijgen, overschakelen van frequentie en landen. Vaak is er ook nog wat contact over andere vliegtuigen in de buurt.