Meeluisteren / streamen van lifeliners via ATC Box

Auteur Topic: Meeluisteren / streamen van lifeliners via ATC Box  (gelezen 31143 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #20 Gepost op: 19 december 2011, 19:56:50
Je moet wel bij bedenken dat je natuurlijk het meeredeel normaal vlieg verkeer hoort en daaruit de LL's moet vissen. De spraak berichten zijn vaak kort en snel.

De LL1 bijvoorbeeld meld zich over het algemeen alleen bij het opstijgen, overschakelen van frequentie en landen. Vaak is er ook nog wat contact over andere vliegtuigen in de buurt.

De communicatie tussen de LL1 en Schiphol Tower is idd minimaal. Denk dat het net aan 3 a 4 seconden is wat je hoort per keer.
Dus als je alleen voor de Lifeliner naar Schiphol Tower gaat luisteren zal dit vies tegenvallen  :)


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #21 Gepost op: 20 december 2011, 16:39:21
Ik weet niet of het al uitgelegd is maar toch even mijn versie:

1.) Maak een account aan op: http://www.atcbox.com/
2.) Ga daarna naar deze link: http://www.atcbox.com/streams/popup.php
3.) Als je met de lifeliner 2 wilt meeluisteren moet je EHRD: Rotterdam Airport: Tower aanklikken.
4.) Het .php bestand openen met kladblok en de link die erin staat kopiëren in je browser.
5.) Tada je kan meeluisteren, niet alleen de lfl02 maar ook eventuelen politieheli's en de civiele vaart.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #22 Gepost op: 12 april 2012, 19:39:54
Een serieuze bump van dit topic aangezien registreren op het forum van ATCbox blijkbaar een tijd kan duren voordat die verwerkt is. Hopelijk hier ervaringsdeskundigen.

Ik heb me dus aangemeld en voordat ik goldmember daar wordt wil ik eerst zeker zijn dat alles werkt. Als ik een stream opstart opent Windows Mediaplayer, maar hier houdt het bij mij dan ook helemaal op. Er is helaas geen howto beschikbaar.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #23 Gepost op: 12 april 2012, 19:41:34
Voor de audiostream hoef je geen goldmember te worden, dan is gewoon lid genoeg.
Sommige stream zijn offline (u/s). Met WMP heb ik ook altijd problemen, Winamp doet het beter bij mij :)
Op dit moment doet WMP het prima hier trouwens. Welke stream heb je geprobeerd?


Gast

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 12 april 2012, 19:45:58
Daarnaast is er voor Goldmembers een een mobile APP beschikbaar, evengoed zijn daarop dezelfde streams te beluisteren als op de website van atcbox zelf.
Er zijn inderdaad enige streams offline momenteel, daar zal onderhoud aan worden gepleegd. Inderdaad is WinAmp de beste manier voor de streams, dat staat wel in de "how to" als het goed is!!
Zo niet, dan zeker op het forum in de betreffende topics over de streams.
Voor wat betreft het verwerken van lidmaatschap en goldmembers, daar kijkt onze "membership man" volgens mij zo 1x in de week naar ;)

Groet
ATCbox moderator Fopneus


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #25 Gepost op: 13 april 2012, 08:42:18
Thanks voor de antwoorden zover. Ik zal vanavond als ik tijd over heb Winamp eens proberen.

Ik heb verschillende streams geprobeerd waaronder EHAM maintower, Volkel en nog wat streams van Schiphol.


bryanvisser

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #26 Gepost op: 13 april 2012, 11:55:35
Een serieuze bump van dit topic aangezien registreren op het forum van ATCbox blijkbaar een tijd kan duren voordat die verwerkt is. Hopelijk hier ervaringsdeskundigen.

Ik heb me dus aangemeld en voordat ik goldmember daar wordt wil ik eerst zeker zijn dat alles werkt. Als ik een stream opstart opent Windows Mediaplayer, maar hier houdt het bij mij dan ook helemaal op. Er is helaas geen howto beschikbaar.

Hij werkt inderdaad ook niet voor mij op Windows Media Player. Als je deze hebt, probeer eens ITunes daarop werken ze wel voor mij! 8)
Verpleegkundige Rode Kruis Medische Dienst


bryanvisser

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #27 Gepost op: 13 april 2012, 12:14:24
Er was inderdaad net een melding voor de Lifeliner 2

112meldingen
12:08:41 13-04-12A1 AMBU LFL02 OUDE MAAS BARENDRECHT BRD BON 30164

   :   1420059 : Traumaheli Lifeliner 2 / MMT 90.1 Rotterdam

En om 12:12 hoorde ik de Lifeliner 2 zich inmelden: "Lifeliner 2 ready for take-off.", deze kreeg toen een bevestiging van de toren en vertrok vanuit Rotterdam Airport.
Om 12:15. "Lifeliner 2 for Rotterdam Control, Proceeding under 1000 ft., proceeding to the north heading Barendrecht."
Verpleegkundige Rode Kruis Medische Dienst


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #28 Gepost op: 13 april 2012, 12:20:04
Heb geen Itunes. In Chrome werd een bestand gedownload dat opende met Windows Mediaplayer. Maar goed, vanavond als ik tijd heb eens Winamp downloaden.


bryanvisser

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #29 Gepost op: 13 april 2012, 13:02:27
(Om voor de nieuwsgierigen onder ons nog even de uitruk afmaken.)

12:55 "Lifeliner 2, Airborn from Barendrecht back to the field for landing." "Roger Lifeliner 2, report approach." "Roger, reporting aproach, Lifeliner 2."

12:57 "Lifeliner 2 for approach."

En daarna heeft de Lifeliner 2 dus inderdaad zichzelf aan de grond gezet..

Bedankt voor de ATC link!
Verpleegkundige Rode Kruis Medische Dienst