B-rit inboeken: ook via poli ziekenhuis?

Auteur Topic: B-rit inboeken: ook via poli ziekenhuis?  (gelezen 2289 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

wernert

• Nieuwe gebruiker
  • *
Gepost op: 19 december 2011, 13:45:21
Kan een arts uit het ziekenhuis ook B-ritten bestellen om patienten van en naar hun polikliniek te vervoeren? Of gaat dit altijd via de eigen huisarts?

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 20 december 2011, 00:50:40
Dit gaat via de poli assistente ;-) en die kan dat vast wel inboeken, digitaal of telefonisch
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Ambu ALS

• Forum gebruiker
  • Beroepsmatig in de ambulancezorg werkzaam
Reactie #2 Gepost op: 20 december 2011, 19:34:33
Er komt binnenkort (een pilot draait in Zeeland) software waar alle instellingen en klinieken hun ambulance-vervoer (B) op kunnen aanvragen.

De software registreert de aanvrager, de medische toepassingen (bijvoorbeeld "bewaakt", "zuurstof", "aantal lijnen", "medicatie"), de afhaallocatie en de brenglocatie. Op basis daarvan wordt er een type voertuig (voertuigdifferentiatie, zie topic elders) geselecteerd en komt er een soort van kalender in beeld waarbinnen de rit geboekt kan worden.

Deze software gaat er voor zorgen dat ritten niet meer handmatig hoeven worden aangenomen door centralisten (ze houden hun handen vrij voor noodzakelijker werk) dat de aanvrager verantwoordelijk is en blijft voor de aangegeven details (dus als ze die niet of onvolledig invullen kan de verkeerde ambulance voor de deur staan) en het belangrijkste: het B-vervoer wordt zo efficiënt mogelijk ingepland. In de praktijk staan zorg-ambulances nog wel eens stil en dat zou eigenlijk niet mogen gebeuren.
Daarnaast wordt hiermee voorkomen dat er dubbele mondelinge aanmeldingen gemaakt worden en er dus kostbaar ALS-capaciteit wordt ingezet.

Voorbeeld:
De kliniek met name zal moeten wennen dat ze straks geen 2 B-vervoertjes gelijk tijdig kunnen laten ophalen. Waar er eerder bijvoorbeeld een zorgambulance en een ALS-ambulance kwamen, zal de software de twee ritten zo aanbieden dat ze beiden door de zorgambulance worden afgehandeld. Daarmee wordt druk op de capaciteit van de ALS-ambulance voorkomen en wordt bovendien voorkomen dat de zorgambulance stil valt.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 20 december 2011, 19:59:09
Er komt binnenkort (een pilot draait in Zeeland) software waar alle instellingen en klinieken hun ambulance-vervoer (B) op kunnen aanvragen.

De software registreert de aanvrager, de medische toepassingen (bijvoorbeeld "bewaakt", "zuurstof", "aantal lijnen", "medicatie"), de afhaallocatie en de brenglocatie. Op basis daarvan wordt er een type voertuig (voertuigdifferentiatie, zie topic elders) geselecteerd en komt er een soort van kalender in beeld waarbinnen de rit geboekt kan worden.

Deze software gaat er voor zorgen dat ritten niet meer handmatig hoeven worden aangenomen door centralisten (ze houden hun handen vrij voor noodzakelijker werk) dat de aanvrager verantwoordelijk is en blijft voor de aangegeven details (dus als ze die niet of onvolledig invullen kan de verkeerde ambulance voor de deur staan) en het belangrijkste: het B-vervoer wordt zo efficiënt mogelijk ingepland. In de praktijk staan zorg-ambulances nog wel eens stil en dat zou eigenlijk niet mogen gebeuren.
Daarnaast wordt hiermee voorkomen dat er dubbele mondelinge aanmeldingen gemaakt worden en er dus kostbaar ALS-capaciteit wordt ingezet.

Voorbeeld:
De kliniek met name zal moeten wennen dat ze straks geen 2 B-vervoertjes gelijk tijdig kunnen laten ophalen. Waar er eerder bijvoorbeeld een zorgambulance en een ALS-ambulance kwamen, zal de software de twee ritten zo aanbieden dat ze beiden door de zorgambulance worden afgehandeld. Daarmee wordt druk op de capaciteit van de ALS-ambulance voorkomen en wordt bovendien voorkomen dat de zorgambulance stil valt.

online besteld vervoer draait al tijdenlang in Amsterdam en omstreken?

http://www.isioux.nl/isioux/producten/onlinebesteldvervoer.html
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Ambu ALS

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 20 december 2011, 20:06:12
online besteld vervoer draait al tijdenlang in Amsterdam en omstreken?

http://www.isioux.nl/isioux/producten/onlinebesteldvervoer.html

Tja. Geen idee.
Ik zit niet in de betreffende werkgroep.
Ik lees alleen wel alles mee.
Wat ik wel weet is dat er flink geld in het project zit.
Misschien werken ze wel samen met de ontwikkelaar van de door jou genoemde software.
Misschien voldoet de software tot nu toe niet helemaal aan de wensen van de grotere MKA's.
Geen idee. Maar ze beginnen vast niets aan een grootschalige oplossing als er al iets in huis is (hoop ik).
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #5 Gepost op: 20 december 2011, 20:28:00
Tja. Geen idee.
Ik zit niet in de betreffende werkgroep.
Ik lees alleen wel alles mee.
Wat ik wel weet is dat er flink geld in het project zit.
Misschien werken ze wel samen met de ontwikkelaar van de door jou genoemde software.
Misschien voldoet de software tot nu toe niet helemaal aan de wensen van de grotere MKA's.
Geen idee. Maar ze beginnen vast niets aan een grootschalige oplossing als er al iets in huis is (hoop ik).
Misschien dat ik je verkeerd begrijp hoor, maar valt Amsterdam niet onder de grotere MKA's?
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 20 december 2011, 21:37:39
De allergrootste MKA (moeder aller MKA's) zit momenteel in het hoge Noorden  :) ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Ambu ALS

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 20 december 2011, 21:50:28
Meldkamer Noord Nederland Drachten en
Meldkamer Oost Nederland Apeldoorn zijn echt veel groter dan Amsterdam (zeker wat betreft te bedienen vierkante km).
Bovenstaande meldkamers zijn al voor een deel voorbereid op de gewenste herverdeling van meldkamers in Nederland.

Daarnaast loopt MKA Amsterdam een beetje achter, het is de enige decentraal (niet samen met brandweer en politie) gepositioneerde meldkamer van Nederland.
Dat is zelfs in strijd met de Wet op de Veiligheidsregio's.
Niet dat mij dat iets uitmaakt, maar Amsterdam "klinkt" wel groot, maar dat wil niet zeggen dat het allemaal dik voor elkaar is  98uiye  ;)

Al moet ik zeggen dat die software voor B-ritten dan wel weer heel aardig is.