Weg gaan bij een klusje

Auteur Topic: Weg gaan bij een klusje  (gelezen 3760 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

takeltinus

• Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 21 december 2011, 17:00:09
Hallo collega bergers,

Weet iemand hoe het zit als een collega berger een IM klusje heeft, daar aankomt, zegt dat gaat niet lukken en vervolgens weer vertrekt.

Ik heb laatst in de nacht een melding gedaan van een auto in de sloot in het  IM gebied van een collega berger. Deze was zonder het te proberen weggereden en heeft de melding loos gemeld. Staat volgens mij niet netjes op je CV

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1 Gepost op: 21 december 2011, 17:45:24
Ik zou gewoon bellen met het bedrijf en naar de leidinggevende/manager of directeur vragen en het doorgeven of gewoon
contact opnemen met de meldkamer waar je de melding gedaan heeft.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 21 december 2011, 18:14:16
Weet je zeker dat hij het niet eens heeft geprobeerd? Kan ook zijn dat hij simpelweg de auto niet heeft gevonden en daarom als loos heeft gemeld?  98uiye
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

takeltinus

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #3 Gepost op: 21 december 2011, 18:36:09
Dat weet ik heel zeker.  Die auto was echt niet te missen.  Ik kwam aan en de weg inspecteur van rws zij mmmmm je hebt de zelfde auto bij je als .... en die zag er geen heil in.

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 21 december 2011, 18:44:09
Beste takeltinus wat is je doel van dit topic? Heb je hier een gerichte vraag over? Zo ja zou je die dan willen stellen?

Op dit moment komt dit meer over op mij als "kijk eens hoe goed ik ben en hoe slecht hij is", daar is dit forum niet voor bedoeld  :)

takeltinus

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #5 Gepost op: 21 december 2011, 20:20:42
Het is zeker niet mijn doel om te zeggen hoe goed ik ben want ook ik vraag hulp als ik er niet uit kom. Ik vraag mij alleen af hoe iemand bergingsbedrijf op zijn dak kan zetten en dan niet met een oplossing komt om een auto uit de sloot te halen.
Ik vroeg mij gewoon af of je als gecontacteerde berger niet de plicht hebt om dit op te lossen meer niet. Ik heb nergens gezegd dat het mij wel of niet gelukt is.

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 21 december 2011, 20:22:24
Het is zeker niet mijn doel om te zeggen hoe goed ik ben want ook ik vraag hulp als ik er niet uit kom. Ik vraag mij alleen af hoe iemand bergingsbedrijf op zijn dak kan zetten en dan niet met een oplossing komt om een auto uit de sloot te halen.
Ik vroeg mij gewoon af of je als gecontacteerde berger niet de plicht hebt om dit op te lossen meer niet. Ik heb nergens gezegd dat het mij wel of niet gelukt is.

Kijk dat is een duidelijke vraag, zou zelf het antwoord niet weten. Iemand anders wel?  :)

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 21 december 2011, 20:30:48
Ik vroeg mij gewoon af of je als gecontacteerde berger niet de plicht hebt om dit op te lossen meer niet.  

Voor zo ver mijn kennis reikt op IM-gebied. Dit is nogal wat jaartjes. Een gecontracteerde berger heeft de plicht te klaren Heeft hij niet de juiste middelen beschikbaar moet hij die bij andere bergers/bedrijven gaan regelen.

Zij zijn degene die het contract hebben voor dat wegvak, dus het is ook hun verantwoordelijkheid dat het opgelost gaat worden. Desnoods iom de terplaatse zijnde WIS/Politie.

Blusdebrand

• Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #8 Gepost op: 21 december 2011, 20:57:44

Beste Takeltinus,

Kijk je eigen contract eens na of stel deze aan je werkgever die zal jou het contract laten zien voor het betreffende IM(gedeelte weg) contract. Het kan soms niet andersom gebeurt zijn dat de WIS hem weggestuurd heb?????? dit gebeurt ook wel eens.

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT

bulletje

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #9 Gepost op: 21 december 2011, 21:59:46
takeltinus, Als je im nummer hebt gewoon opladen en niets vragen!

Op je vraag heb ik eigenlijk geen antwoord. Zijn jullie toevallig niet het samenwerkingsbedrijf?
Denk als de weginspecteur er werk van maakt de gecontracteerde berger zelfs nog wat uit te leggen heeft.
Gelukkig durf ik rechtstraaks al mijn buurmannen te bellen met problemen ipv hier op het forum te gaan vragen.