Alleen blauwe striping in plaats van blauw en rood

Auteur Topic: Alleen blauwe striping in plaats van blauw en rood  (gelezen 9456 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Polaris

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Gepost op: 22 december 2011, 11:25:10
Beste dienders,

Wat heeft het voor reden dat er politie surveillance wagens zijn met alleen blauwe strepen inplaats van blauw rood vraag me dit al zo lang af :P?
laatst werd ik namelijk staande gehouden door zo wagen.




Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1 Gepost op: 22 december 2011, 11:29:15
Voertuigen met enkel-kleurs striping zijn secundaire voertuigen, die geen primaire taken uitvoeren.

http://politiestriping.nl/38_1_5_1_38_secundaire-striping.htm
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Polaris

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #2 Gepost op: 22 december 2011, 11:30:13
Beste dienders,

Wat heeft het voor reden dat er politie surveillance wagens zijn met alleen blauwe strepen inplaats van blauw rood vraag me dit al zo lang af :P?
laatst werd ik namelijk staande gehouden door zo wagen.
aaaaaaah eindelijk mijn vraag beantwoord XD :P


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2012, 15:07:47
Waarbij (zij het wat laat ;)) wel opgemerkt kan worden dat niet alle korpsen dit consequent toepassen. Je kunt dan aan de hand van de striping ook niet afleiden wat de bevoegdheden zijn van de aanwezige bemanning.

Zo rijdt Hollands Midden met semi-herkenbare auto's als (o.a.) wijkauto's. De bemanning is volledig bevoegd opsporingsambtenaar.
En rijdt Rotterdam-Rijnmond bij o.a. het facilitair bedrijf met semi-herkenbare auto's. De bemanning is geen opsporingsambtenaar (misschien een enkele BOA uitgezonderd).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #4 Gepost op: 7 januari 2012, 15:13:12
Zie hier in Maastricht toch regelmatig ook de noodhulp in eerde genoemde voertuigen.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #5 Gepost op: 7 januari 2012, 16:11:13
Het heeft te maken met het voorgaande en de BMP. Elke voertuig dat voorzien is van striping hoeft men geen bpm voor te betalen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #6 Gepost op: 7 januari 2012, 16:38:59
Het heeft te maken met het voorgaande en de BMP. Elke voertuig dat voorzien is van striping hoeft men geen bpm voor te betalen.
kleine correctie, dit gaat om de blauwe zwaailamp. Deze geeft aan dat het een hulpdienst is en die zijn
uitgezonderd van BPM
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 7 januari 2012, 19:08:38
kleine correctie, dit gaat om de blauwe zwaailamp. Deze geeft aan dat het een hulpdienst is en die zijn
uitgezonderd van BPM

Heeft óók te maken met striping. Een opvallend politievoertuig (dus met kleurtjes en dergelijke) heeft bepaalde belastingen-ontheffingen, een onopvallend politievoertuig heeft dat niet ;) Er is de laatste tijd wel iets in veranderd, mede door de veranderingen op het gebied van signalering en verplichtingen ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #8 Gepost op: 7 januari 2012, 21:54:22
Heeft óók te maken met striping. Een opvallend politievoertuig (dus met kleurtjes en dergelijke) heeft bepaalde belastingen-ontheffingen, een onopvallend politievoertuig heeft dat niet ;) Er is de laatste tijd wel iets in veranderd, mede door de veranderingen op het gebied van signalering en verplichtingen ;)
Oke weer wat geleerd.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v