Stagiares bij de politie

Auteur Topic: Stagiares bij de politie  (gelezen 2839 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Eagle Creek

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Gepost op: 4 december 2011, 16:34:25
Dat de politie an sich stagiaires rond heeft lopen verbaast me niet zo. Maar om ze ter plekke, en met een speciale jas te zien wel.

http://www.regio15.nl/images/2011/12/01/w-Mattheijer-zuiderparklaan_6.jpg

Is dit iets dat vaker voorkomt? In wat voor rol is hij daar aanwezig? M.a.w: wat voor type stage?




Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1 Gepost op: 4 december 2011, 16:53:31
Het komt inderdaad vaker voor dat stagiaires bij incidenten aanwezig zijn. Zelf heb ik ook stage gelopen bij de politie en voor mijn onderzoek heb ik regelmatig diensten meegedraaid. Dan mocht ik ook gewoon overal bij aanwezig zijn (uiteraard bij heftige meldingen even in de auto wachten tot het sein 'veilig''  werd gegeven). Overigens had ik geen speciale jas, maar was ik gewoon in mijn eigen 'burger'-kleding! Ik denk dat er verschillende soorten stages zijn, afhankelijk van opleidingsniveau, doelstellingen en mogelijkheden/gebruiken bij de betreffende regio.

Overigens kun je wel vaker burgers aantreffen bij incidenten, bijvoorbeeld in het kader van 'Burgers in Blauw' en soortgelijke 'meeloopdagen/diensten'.
Senior GGP / Oost-Brabant


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2 Gepost op: 4 december 2011, 16:56:19
In Amsterdam liepen in ieder geval in 2010 en 2011 studenten van de opleiding Handhaving , Toezicht en Veiligheid mee op de wijkteams. Welke rol ze hadden kan ik je niet 1,2,3 vertellen.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #3 Gepost op: 4 december 2011, 18:35:17
Ik heb ook stage gelopen in bij de politie in Amsterdam. Was voornamelijk de buurtregie ondersteunen en wat klusjes op het bureau doen. Daarbij soms savonds buiten de stage uren om een NSA dienst meerijden en mocht het voorkomen tijdens die dienst (niet vaak en op beoordeling van mijn stagebegeleider) mee rijden op het noodhulp melding.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #4 Gepost op: 4 december 2011, 22:40:22
In Amsterdam liepen in ieder geval in 2010 en 2011 studenten van de opleiding Handhaving , Toezicht en Veiligheid mee op de wijkteams. Welke rol ze hadden kan ik je niet 1,2,3 vertellen.
Volgens mij was dat een x-aantal weekse stage. Voornamelijk meekijken en observeren.


Rossie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #5 Gepost op: 4 december 2011, 22:45:10
Dat de politie an sich stagiaires rond heeft lopen verbaast me niet zo. Maar om ze ter plekke, en met een speciale jas te zien wel.

http://www.regio15.nl/images/2011/12/01/w-Mattheijer-zuiderparklaan_6.jpg

Is dit iets dat vaker voorkomt? In wat voor rol is hij daar aanwezig? M.a.w: wat voor type stage?

Binnen hgl lopen zo nu en dan stagiaires van het Mondriaan (veiligheid) mee.
Een soort inkijkstage.
De jas zorgt ervoor dat andere eenheden en andere instanties de aanwezigheid begrijpen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #6 Gepost op: 5 december 2011, 01:41:58
Ik heb afgelopen week wel iets gelezen over een samenwerking van ik meen het ROC opleiding dat men stage gaat lopen bij Stadstoezicht en bij de politie weet alleen niet meer waar.

Heel toevallig zag ik afgelopen dinsdag iemand met een agent meelopen en die had een soortgelijke jas aan als op het plaatje.
Achter op de rug stond met retroreflecterende tekst iets van Stagiare Handhaving en Veiligheid als ik het mij goed herinner maar ik zal van de week eens kijken of ik een foto kan maken van de juiste jas.

De jas leek heel erg op de onderstaande jas.


BRON: www.bekobi.nl
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #7 Gepost op: 7 december 2011, 20:39:42
In Haaglanden krijgen ook burgers in blauw wel eens de jas 'stagiaire' aan!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


jose9

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #8 Gepost op: 29 december 2011, 16:45:42
hallo,
zelf loop ik stage bij de politie. Zelf volg ik een Handhavers opleiding ook wel HTV genoemt.
De meeste mensen uit mijn klas willen ook solliciteren bij de politie.
Wij lopen langere tijd stages en worden ook echt op pad gestuurd. De ene keer met een agent andere keer met een collega klasgenoot. Zelf vind ik dat dit erg nuttig is mocht er goede begeleiding zijn.
Ook lopen wij in een uniform van onze school dit bestaat uit donker blauwe kleding.

Gr josé