Wat mij opvalt sinds dat ik bij de politie zit is dat er (zeker in bepaalde wijken en/of dorpen) een bepaald beeld van de politie is.
Men dénkt altijd maar dat de politie niets doet, beetje bekeuringen uitschrijft, vervelend is en nooit boeven vangt.
De persberichten vind ik persoonlijk altijd erg mager. Meer naar buiten treden met aanhoudingen, controle's en mogelijk zelfs lopende actie's (slooproute's van en naar de horecagebieden etc.) werkt in ieder geval erg positief.
Wat dat aangaat denk ik dat zeker twitter een goede bijdrage kan leveren aan het verbeteren van het beeld van de politie.
Ik zie met name in District West bij mij in R-R dat er goede communicatie is tussen de wijkagenten en de burgers
van de diverse wijken en het wordt op dit moment steeds meer uitgerold.
Men komt met zaken aanzetten die interessant kunnen zijn en/of aandacht vragen en ook acties die men houdt
in de wijk n.a.v. meldingen c.q. berichten en er komt altijd een tweet met een uitslag.
Wat persberichten betreft lijkt het bij sommige regio's soms inderdaad in te kakken kwa hoeveelheid en vorm
maar de dingen die je noemt kan men naar mijn mening zeker gebruiken. Laat vooral merken dat je de burgers nodig hebt
en toon ook de dank voor de hulp die geboden is.