Nieuwe korpschef A-A wil meer openheid

Auteur Topic: Nieuwe korpschef A-A wil meer openheid  (gelezen 3588 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Gepost op: 22 december 2011, 14:40:21
Pieter-Jaap Aalbersberg, de nieuwe korpschef van het korps Amsterdam-Amstelland, wil een opener politiekorps.

Hiervoor pleit Aalbersberg in een uitgebreid interview met AT5. 'De politie mag best wel wat meer uit zijn bureau komen met informatie. We moeten meer met burgers delen, kortom, meer openheid,' aldus Aalbersberg.
Donderdag zie je om 17:40 uur een uitgebreid gesprek met Aalbersberg op AT5. Om 18:40, 19:40, 22:40 en 23:40 uur wordt het interview herhaald.

Op de site, al een klein fragment.
http://www.at5.nl/artikelen/73546/nieuwe-korpschef-wil-meer-openheid

Wat bedoelen ze hiermee vraag ik me af? Meer met voortgang van zaken naar buiten treden? Bij Opsporing Verzocht en andere media worden we toch al redelijk op de hoogte gehouden?




roekeloos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #1 Gepost op: 22 december 2011, 14:55:03
Misschien willen ze wel gaan vertellen dat jij nog boetes hebt open staan  ;D


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #2 Gepost op: 23 december 2011, 00:13:01
Pieter-Jaap Aalbersberg, de nieuwe korpschef van het korps Amsterdam-Amstelland, wil een opener politiekorps.

Hiervoor pleit Aalbersberg in een uitgebreid interview met AT5. 'De politie mag best wel wat meer uit zijn bureau komen met informatie. We moeten meer met burgers delen, kortom, meer openheid,' aldus Aalbersberg.
Donderdag zie je om 17:40 uur een uitgebreid gesprek met Aalbersberg op AT5. Om 18:40, 19:40, 22:40 en 23:40 uur wordt het interview herhaald.

Op de site, al een klein fragment.
http://www.at5.nl/artikelen/73546/nieuwe-korpschef-wil-meer-openheid

Wat bedoelen ze hiermee vraag ik me af? Meer met voortgang van zaken naar buiten treden? Bij Opsporing Verzocht en andere media worden we toch al redelijk op de hoogte gehouden?

Helemaal mee eens!. Ze hebben bij NHN hele mooie wekelijkse verslagen van wat er is gebeurd. Die zijn dan wel voor intern gebruik, maar goed een klein beetje censuur en ze kunnen zo gepubliceerd worden. DSaar kunnen we in AA nog wat van leren, daar hebben we alleen hele mooie kaarten die kleuren van wit naar rood (van niks gebeurd tot heel veel ellende). En dat we uit ons bureau moeten komen... tja dat roepen ze al jaren :-X

Ik kniel voor de knappe kerel (vrouw mag ook) die dat voor elkaar gaat krijgen!

Trouwens het is ondertussen wel bewezen dat wij (politie) de burger nodig hebben om boeven te vangen. Dat Aalbersberg dat nog eens benadrukt zegt genoeg: de Nederlandse politie is er niet om boeven te vangen.  >:(  ..... censuur censuur censuur
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 23 december 2011, 00:22:15
Wat bedoelen ze hiermee vraag ik me af? Meer met voortgang van zaken naar buiten treden? Bij Opsporing Verzocht en andere media worden we toch al redelijk op de hoogte gehouden?

Wat mij opvalt sinds dat ik bij de politie zit is dat er (zeker in bepaalde wijken en/of dorpen) een bepaald beeld van de politie is. Men dénkt altijd maar dat de politie niets doet, beetje bekeuringen uitschrijft, vervelend is en nooit boeven vangt.
De persberichten vind ik persoonlijk altijd erg mager. Meer naar buiten treden met aanhoudingen, controle's en mogelijk zelfs lopende actie's (slooproute's van en naar de horecagebieden etc.) werkt in ieder geval erg positief.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #4 Gepost op: 23 december 2011, 00:25:09
Wat mij opvalt sinds dat ik bij de politie zit is dat er (zeker in bepaalde wijken en/of dorpen) een bepaald beeld van de politie is. Men dénkt altijd maar dat de politie niets doet, beetje bekeuringen uitschrijft, vervelend is en nooit boeven vangt.
De persberichten vind ik persoonlijk altijd erg mager. Meer naar buiten treden met aanhoudingen, controle's en mogelijk zelfs lopende actie's (slooproute's van en naar de horecagebieden etc.) werkt in ieder geval erg positief.
Mee eens! maar sinds Klaas hebben we in AA nooit meer een goeie persvoorlichter gehad. Kunnen we nog wat van leren in vergelijking met het bedrijfsleven!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5 Gepost op: 23 december 2011, 00:49:04
Mee eens! maar sinds Klaas hebben we in AA nooit meer een goeie persvoorlichter gehad.
Kunnen we nog wat van leren in vergelijking met het bedrijfsleven!

Misschien kan Klaas eens een cursus geven wat persvoorlichting betreft.
Persoonlijk wordt ik altijd heel erg blij als ik Ellie zie en ook Ebe vind ik niet verkeerd. Maar Ellie is toch wel favoriet hoor.
Van Rob en Charmain wordt ik echt niet vrolijk daar zit voor mijn gevoel geen inlevingsvermogen in of hoe je het noemen moet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #6 Gepost op: 23 december 2011, 01:06:41
Misschien kan Klaas eens een cursus geven wat persvoorlichting betreft.
Ook in het geheel mee eens, met die kant tekening dat we na Klaas een pers voorlichter hebben gehad die journalist was geweest en die naar de mening van ****** niet goed functioneerde. Dus je kan je afvragen wat de functie moet inhouden

Persoonlijk wordt ik altijd heel erg blij als ik Ellie zie en ook Ebe vind ik niet verkeerd. Maar Ellie is toch wel favoriet hoor.
Van Rob en Charmain wordt ik echt niet vrolijk daar zit voor mijn gevoel geen inlevingsvermogen in of hoe je het noemen moet.
Ellie??? ik hoop niet dat we over dezelfde Ellie praten want die van mij was een DRAMA!!! Ze versprak zich vaker in 1 zin dan dat ze woorden gebruikte, en wat ze zei sloeg raakte kant nog wal.
Het blijft een zwak punt, maar dat geld ook voor het OM hoor!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #7 Gepost op: 23 december 2011, 01:07:11
Wat mij opvalt sinds dat ik bij de politie zit is dat er (zeker in bepaalde wijken en/of dorpen) een bepaald beeld van de politie is.
Men dénkt altijd maar dat de politie niets doet, beetje bekeuringen uitschrijft, vervelend is en nooit boeven vangt.
De persberichten vind ik persoonlijk altijd erg mager. Meer naar buiten treden met aanhoudingen, controle's en mogelijk zelfs lopende actie's (slooproute's van en naar de horecagebieden etc.) werkt in ieder geval erg positief.

Wat dat aangaat denk ik dat zeker twitter een goede bijdrage kan leveren aan het verbeteren van het beeld van de politie.
Ik zie met name in District West bij mij in R-R dat er goede communicatie is tussen de wijkagenten en de burgers
van de diverse wijken en het wordt op dit moment steeds meer uitgerold.
Men komt met zaken aanzetten die interessant kunnen zijn en/of aandacht vragen en ook acties die men houdt
in de wijk n.a.v. meldingen c.q. berichten en er komt altijd een tweet met een uitslag.

Wat persberichten betreft lijkt het bij sommige regio's soms inderdaad in te kakken kwa hoeveelheid en vorm
maar de dingen die je noemt kan men naar mijn mening zeker gebruiken. Laat vooral merken dat je de burgers nodig hebt
en toon ook de dank voor de hulp die geboden is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #8 Gepost op: 23 december 2011, 01:30:17
Laat vooral merken dat je de burgers nodig hebt
en toon ook de dank voor de hulp die geboden is.

Absoluut! ik probeer na een melding ook altijd de melder (burger) terug te bellen met eventueel behaald resultaat en een dank woord. Dat zou ik als burger waarderen dus doe ik het van de andere kant ook (indien mogelijk). En dat zou VEEEEEEL meer moeten gebeuren, ik denk dat het een positieve stimulans is om de politie te bellen. In plaats van het idee: "de politie doet er toch niks aan...."
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 23 december 2011, 01:34:38
Ik heb het niet over persvoorlichters of twitter maar over de gewone persberichten, politie pakt wildplasser, politie pakt dronken automobilist, politie houdt verkeerscontrole, politie preventief aanwezig op de markt. Dat soort dingen ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !