Ik zal wel geen verstand van brand hebben, maar ik zie buiten het stress verhaal weinig verschil tussen een oefenbrand en een woningbrand??
Of je moet bedoelen dat een woning totaal in de hens staat, maar gaan wij dan nog naar binnen??
Als het met oefenen te heet is, dan wachten we effe, is het in de realiteit te heet, dan gaan we helemaal niet naar binnen. Dat is inderdaad een verschil
Ik ben zelf stoker geweest op een oefencentrum,en dan zie je de brandweerploegen het geleerde kunstje uitvoeren en dat was het.Maar je mag op de meeste oefenlocaties niet de vuurkorven doven,dus een brandweerman/vrouw ervaart niet de stoomvorming met de bij behorende hite.
Het stressverhaal zie je vaak bij brandweermensen die net bij de brandweer zijn,maar zodra ze al het een en ander hebben meegemaakt wordt dat ook minder.
Plus dat er hier in Nederland weinig met flashovers wordt gedaan,ja in een container.Leuk om te zien,maar meer ook niet.Maar herken maar eens een flashover aan de buitenkant van de woning,inschatting maken of je nog wel of niet meer naar binnen kunt gaan.En ik vindt dat het veel uitmaakt of je een brand hebt in een stapel pallets,of dat er wat huisraad in brand staat met kunstof enz want dan is je brand toch ineens heel anders
Daarom zou het eens mooi zijn dat slooppanden beschikbaar zouden worden gesteld om een echte woningbrand in te maken,zet er wat oud huisraad in dan wordt zo,n oefenbrand ineens heel anders.Meer oefenen naar de praktijk,