Nu, ik zou in eerste instantie watervoorziening opbouwen, ook al heb ik snel de beschikking over een TW, maar dit is een gevalletje LD dus redelijk wat water nodig indien hij uitslaand wordt.
Daarna zo snel mogelijk, een opening in het dak maken om de hete rookgassen te laten ontsnappen, krijgen we ook een uitslaand brandje (hopelijk) wanneer de hete rookgassen ontsteken wanneer ze in de buitenlucht komen, thv de opening die we gemaakt hebben.
Dan zoals gezegd, een straal langs de deur naar binnen om de rooklaag te koelen en/of de brandhaard direct aan te pakken.
Deze beelden laten veel BV terug denken aan het verhaal "de punt" en dus schrik voor RFP. En zeker geen binnenaanval en gewoon omschrijven. Nu dat is hier moeilijk want, de brand is niet te zien, en je hebt maar een beperkte toegang tot het pand.
De rolpoort had ik persoonlijk ook laten openen hoor, slijpschijf erin en open die handel, als je dan zou binnen gaan uiteindelijk, heb je tenminste een deftige ingang en uitgang. Eventueel zelfs indien er geen wind is, hier een of meerdere ventilatoren om de rook weg te duwen van die ingang. Of indien mogelijk de wind laten helpen.
Dit zijn nou juist de leukste branden om je RSTV toe te passen maar dan ook echt toepassen en niet enkel naar de rook kijken.