Zeer Grote Brand (opslaggebouw) Vermeerstraat - Ommen 27-12-2011

Auteur Topic: Zeer Grote Brand (opslaggebouw) Vermeerstraat - Ommen 27-12-2011  (gelezen 10324 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Reactie #10 Gepost op: 27 december 2011, 10:04:55
Het pand van Larcom staat aan het begin van de Vermeerstraat en betreft een complex van meerdere gebouwen, gezien de afstand tussen het pand van Ardesch en Larcom en de tussenliggende bebouwing, lijkt het niet waarschijnlijk dat dit iets met elkaar te maken heeft.(Larcom heeft overigens met regelmaat van de klok (loze) brandmeldingen.
Ardesch is overigens ook eigenaar van het regionaal bekende afsleep en taxi bedrijf Autax, deze voertuigen staan echter op een andere locatie een paar 100 meter verderop gestald.

Oké nuttige informatie! Thanks
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


Voederbietel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 472
Reactie #11 Gepost op: 27 december 2011, 10:07:28
Grote brand Van Ruisdaelstraat Ommen


Het brandende pand bevindt zich overigens niet aan de Ruisdaelstraat zelf, maar aan de achtergelegen Vermeerstraat (Foto is ook genomen vanaf de Vermeerstraat), het pand ligt achter de bedrijfswoning die het adres aan de Ruisdaelstraat heeft.


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #12 Gepost op: 28 december 2011, 08:54:49
Kan iemand me vertellen waarom er geen binnen aanval gedaan wordt? Volgens mij helpt het niet veel om tegen de gevel aan te spuiten. Verder ben ik heel benieuwd naar de reden van het maken van een gat in de roldeur terwijl er een deur naast zit.

http://www.youtube.com/watch?v=lQ4Pxg-1GVI&feature=player_embedded#

Hier een filmpje van de aankomst van de eerste voertuigen. Zeggen jullie het maar was een binnenaanval verantwoord?
Zeer grote brand van ruisdaelstraat / Vermeerstraat Ommen 27/12/2011
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #13 Gepost op: 28 december 2011, 09:02:52
Hier een filmpje van de aankomst van de eerste voertuigen. Zeggen jullie het maar was een binnenaanval verantwoord?
Met hoge druk niet wat mij betreft.


Bweer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #14 Gepost op: 28 december 2011, 09:52:21
Dit durf je toch geen brandbestrijding te noemen?

Tegen een gevel aanspuiten en het pand koelen, dan ontwikkelt de brand zich wel verder.

Ik vind het persoonlijk een minder geslaagde inzet. En dan lopen ze ook nog bijna een vrouw van de sokken in hun "haast".


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #15 Gepost op: 28 december 2011, 10:34:59
Dit durf je toch geen brandbestrijding te noemen?

Tegen een gevel aanspuiten en het pand koelen, dan ontwikkelt de brand zich wel verder.

Ik vind het persoonlijk een minder geslaagde inzet. En dan lopen ze ook nog bijna een vrouw van de sokken in hun "haast".

Wat doet die vrouw op die plek ???  Ze ziet dat er een brandweerauto rechts van haar staat en links ziet ze een brand dan kun je toch wel nagaan dat daar brandweermensen met haast lopen.


Tmdejager

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #16 Gepost op: 28 december 2011, 10:50:17
precies, als het nou de eigenaresse was, oke, maar anders heeft ze daar niks te zoeken, en helemaal niet zo dichtbij de auto....
-Liebherr LTC 1050-3.1-


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #17 Gepost op: 28 december 2011, 10:52:05
En dan lopen ze ook nog bijna een vrouw van de sokken in hun "haast".

Moment op 01.23: Die vrouw had daar al niet mogen lopen. Je loopt al snel in de weg.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


brandmeestertje

  • Bevelvoerder
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
    • Brandweer Purmerend
Reactie #18 Gepost op: 28 december 2011, 11:28:19
De discussie wel of geen binnenaanval lijkt mij niet relevant.
Of juist wel???

Het pand was afgesloten... er zaten geen mensen meer in.... dus waarom onnodig risico nemen en naar binnen gaan?
Kennen jullie de term RSTV?
Lees de rook....

Dus laten we gewoon een deurtje open zetten envan buitenaf een waterkanon erin..... ondertussen een koppie koffie en iedereen gaat weer lekker naar huis....

Maar nee deze mensen dachten daar anders over....
Men begint met het slopen van een overheaddeur naast een openstaande deur..
Vervolgens halen we alle slangen van de auto af die we hebben en zetten er overal water op...
Een beetje gevel pissen en lachen naar de camera...... is leuk voor later...

O ja laten we ook nog maar alle motivatie autos, een verzorgingscontainer (want we hebben wel 15 minuten "hard gewerkt") en tankwagens ook iets van werkzaamheden verrichten en dan zijn we allemaal "erbij" geweest en kunnen we er allemaal over mee praten...

In mijn ogen is dit niet meer dan hooguit een middelbrand.... 2 uurtjes uit en thuis.

Of ben ik nou kort door de bocht. :-X


nelus1515

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #19 Gepost op: 28 december 2011, 11:41:00
De discussie wel of geen binnenaanval lijkt mij niet relevant.
Of juist wel???

Het pand was afgesloten... er zaten geen mensen meer in.... dus waarom onnodig risico nemen en naar binnen gaan?
Kennen jullie de term RSTV?
Lees de rook....

Dus laten we gewoon een deurtje open zetten envan buitenaf een waterkanon erin..... ondertussen een koppie koffie en iedereen gaat weer lekker naar huis....

Maar nee deze mensen dachten daar anders over....
Men begint met het slopen van een overheaddeur naast een openstaande deur..
Vervolgens halen we alle slangen van de auto af die we hebben en zetten er overal water op...
Een beetje gevel pissen en lachen naar de camera...... is leuk voor later...

O ja laten we ook nog maar alle motivatie autos, een verzorgingscontainer (want we hebben wel 15 minuten "hard gewerkt") en tankwagens ook iets van werkzaamheden verrichten en dan zijn we allemaal "erbij" geweest en kunnen we er allemaal over mee praten...

In mijn ogen is dit niet meer dan hooguit een middelbrand.... 2 uurtjes uit en thuis.

Of ben ik nou kort door de bocht. :-X

Je bent zeker niet te kort door de bocht...
Omliggende posten denken ook (vaak) zo over korps ommen.
Vindt het wel schokkend, dat het zelfs via een filmpje al duidelijk wordt... dat zegt een hoop  ???