Nou, dat ging soepel
Ik heb zojuist even gebeld met de ghor, maar die wisten er niet veel vanaf kreeg ik te horen, omdat de organisatie in handen van de politie lag.
Dus gebeld met de politie, ik kreeg eerst maastricht aan de lijn, de boel uitgelegd, doorgeschakeld naar Heerlen, daar moesten ze weer de juiste contact persoon vinden, weer 2x doorgeschakeld, en opeens had ik maastricht weer aan de lijn.
Dus maar opnieuw doorgeschakeld, toen in heerlen minstens nog 3x (en bijna 15 minuten wachten) kreeg ik eindelijk de juiste persoon eraan.
Tenminste, de persoon die ging over de politie, want de ambulance's werden geregeld door de ghor.
Maar die had ik als eerste al gebeld!
Maar goed, ik kreeg een prive nummer van iemand bij de ghor die over de ambulance's zou gaan.
Ze legde gelijk ook even uit dat ze een paar nieuwe medewerkers achter de balie hadden en dat die waarschijnlijk er niet vanaf wisten en mij daardoor naar de politie door verwezen.
Maar dit is er dus ongeveer aanwezig :
- politie (met honden demo)
- brandweer (met verschillende demo's)
- kmar
- gnk
- ambulance's
- Traumaheli uit wurselen (adac)
Uit Belgie komt er sowieso een ambulance uit 't waalse gedeelte, en een smur (smur is de waalse variant van de mug. Mug = Mobiele Urgentie Groep, SMUR = Service mobile d’urgence, en beide zijn weer te vergelijk met een MMT, alleen eentje die veel vaker ingezet wordt).
En ze ging het even het haar collega overleggen maar waarschijnlijk komt er dus ook 'n wagen van mijn 100 dienst uit 't vlaamse gedeelte van Belgie.
En en komen uiteraard enkele diensten uit Duitsland.
Wat er qua buitenlandse brandweer komt kon ze niet zeggen want daar ging weer iemand anders over.
Ik wordt morgen sowieso even teruggebeld omtrend het hele gebeuren, en ik zal dan ook kijken dat ik het complete programma (met tijden enzo) in mijn bezit krijg, zodat ik dat hier ook bekend kan maken.
Wordt vervolgd dus....