EHBO op de fiets

Auteur Topic: EHBO op de fiets  (gelezen 4700 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Gepost op: 28 december 2011, 23:15:39


CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #1 Gepost op: 29 december 2011, 10:55:55
Juist ja, ik zal voortaan eerst de EHBO-biker bellen ipv een ambulance.....
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #2 Gepost op: 29 december 2011, 22:19:11
We gaan hier toch niet net zoiets krijgen als in Brabant tussen Roosendaal en Moerdijk met een eigen auto, fiets e.d? :'(
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #3 Gepost op: 29 december 2011, 22:48:23
We gaan hier toch niet net zoiets krijgen als in Brabant tussen Roosendaal en Moerdijk met een eigen auto, fiets e.d? :'(

Je leest mijn gedachten.....


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #4 Gepost op: 29 december 2011, 23:08:29
Ben al benieuwd wie het allemaal betaald en of er een 24 uurs dekking is.

De stichting heeft al wel veel aan pr gedaan want een toevallige voorbijganger weet dat 06-nummer sneller te bellen dan 112 en hij kan het allemaal alleen af. Moet ook wel als je zonder de verbandschaar een borst zo snel kan ontbloten.

Tot slot, van wie krijg ik de rekening voor bewezen of was het een vriendendienst?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #5 Gepost op: 30 december 2011, 00:15:44
Ik vind het in het eerste filmpje ook behoorlijk lang duren voordat hij daadwerkelijk aan de hartmassage gaat beginnen. Het uitpakken van allerlei spullen neemt best wel wat tijd in beslag.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #6 Gepost op: 30 december 2011, 11:35:07
En ze hebben een eigen site: http://stichtingmedischedienstherten.jouwweb.nl/

Het is een stichting maar wat  wel opvalt dat er op die site maar één naam te vinden is en dat steeds dezelfde persoon op de fotos en filmpjes staat.
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #7 Gepost op: 30 december 2011, 12:19:02
De stichting bestaat sinds 17 september 2010 en heeft als activiteiten "overkoepelende organen, samenwerkings- en adviesorganen op het gebied van gezondheidszorg en het waarborgen van medische zorg bij evenementen alsook de verkeersregeling". De stichting heeft een voorzitter die tevens penningmeester is en een secretaris. Twee bestuursleden dus. Bron: KvK.
greetz,  Enrique


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #8 Gepost op: 30 december 2011, 20:38:05
Als alle mensen die niet in de gelegenheid zijn om hun medische / EHBO kennis professioneel aan te wenden nu eens samen gaan werken i.p.v. Het wiel opnieuw uit te willen vinden of beter willen zijn dan bestaande vrijwilligersorganisaties dan zou de wereld er een stuk beter uitzien.

Maarja dat is mijn mening.  ::)
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


mistique

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #9 Gepost op: 30 december 2011, 23:51:54
Misschien interessant om te weten dat de beademing gebeurt d.m.v. de fietspomp.