Protocol overlijden op een evenement

Auteur Topic: Protocol overlijden op een evenement  (gelezen 19122 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #50 Gepost op: 15 januari 2012, 22:08:53

Volgens mij, maar wie ben ik, moeten we anders naar reanimatie gaan kijken.
Juridische teksten worden gebruikt om morele waarden uitgedragen.

Ik kan het standpunt van Willem begrijpen, als hij het aan de professionele hulpverleners wil overlaten.
Ik zie dat anders, maar dat wil niet zeggen, dat mijn mening beter of slechter is.
  
Iedereen die begaan is met een slachtoffer, wil perfect hulpverlenen.

Ik ga er van uit, dat zo iemand, alles uit de kast haalt wat hij op dat moment kan doen.
Als hij beter gekunnen had, en daar ben ik van overtuigd, zal hij het zeker beter gedaan hebben.
Ergo hij kon niet beter, dus is het perfect.


Zoals ik ook al schreef in de discussie over de niet-reanimeren penning op deze zelfde posting, die momenteel wordt gevoerd in een van de sub-boards.

Regelrechte nonsens!

Expert.


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #51 Gepost op: 15 januari 2012, 22:41:00
Ik zie het breder dan alleen het werk van de EHBO-ers maar ook de organisatoren moeten dit verwerken in hun plannen.
Ik denk zelfs dat dit meer ligt bij de professionele instanties zoals ambulancedienst, MKA, GHOR, politie en brandweer. Dat er in een bijzondere situatie een keer het lichaam van een pas overledene verplaatst wordt is niet onmogelijk. Maar ok dat moet de uitzondering zijn, niet de regel.

Het is goed om daar als evenementenhulpverleningssituatie goed op voorbereid te zijn, zodat men in een dergelijke sitautie doortastend kan optreden. Acuut verplaatsen is lang niet altijd nodig, vaak genoeg zijn er ter plaatse voldoende maatregelen te nemen tot professionele hulp arriveert.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #52 Gepost op: 15 januari 2012, 22:57:06
Ik denk zelfs dat dit meer ligt bij de professionele instanties zoals ambulancedienst, MKA, GHOR, politie en brandweer. Dat er in een bijzondere situatie een keer het lichaam van een pas overledene verplaatst wordt is niet onmogelijk. Maar ok dat moet de uitzondering zijn, niet de regel.

Het is goed om daar als evenementenhulpverleningssituatie goed op voorbereid te zijn, zodat men in een dergelijke sitautie doortastend kan optreden. Acuut verplaatsen is lang niet altijd nodig, vaak genoeg zijn er ter plaatse voldoende maatregelen te nemen tot professionele hulp arriveert.

Mooie voor scrabble  O0

Momenteel wordt er door ons H-BHV wat info ingewonnen bij wat instanties en is ons contactpersoon voor de EHBO-ers hun visie aan het navragen. Reacties blijven welkom, omdat ik hier enorm van aan het leren ben  :)
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #53 Gepost op: 17 januari 2012, 00:02:49
Zoals ik ook al schreef in de discussie over de niet-reanimeren penning op deze zelfde posting, die momenteel wordt gevoerd in een van de sub-boards.

Regelrechte nonsens!

Expert.

Had hier niet moeten staan, daarvoor mijn excuses