Niet meer ingezet op de Randmeren, ook de Reddingsbrigade Naarden moet er aan geloven...

Auteur Topic: Niet meer ingezet op de Randmeren, ook de Reddingsbrigade Naarden moet er aan geloven...  (gelezen 12458 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Er vindt een omwenteling plaats:
Subsidie van reddingsbrigade op de tocht
DOOR ALEXANDER POORT NAARDEN - De subsidie van de Naardense reddingsbrigade staat op de tocht.
De fractie van de WD heeft een motie ingediend waarin het college wordt gevraagd nog eens kritisch naar deze subsidie te kijken.
Reden van de twijfel van de liberalen is dat de reddingsbrigade volgens hen niet meer voldoet aan de subsidieeisen.
Het enige dat ze nog doen wat volgens deze subsidie zou moeten is het verzorgen van lessen reddend zwemmen, zo stelt de partij in de motie.
Bovendien is door de inzet van andere reddingsbrigades uit de omgeving de veiligheid op het water voldoende gewaarborgd.
Dit laatst argument was voor de PvdA een van de redenen tegen de motie te stemmen. "Dit lijkt wel erg op meeliften op andere gemeenten."
Dit meeliften zou volgens de motie van de WD kunnen worden ondervangen door een extra bijdrage te doen aan de redding-post van de KNRM in Huizen, of aan de brigades van Blaricum en Almere.
Deze bijdrage zou echter lager kunnen zijn dan de 16.000 euro die de gemeente nu jaarlijks aan de reddingsbrigade Naarden overmaakt.


Bron Gooi- en Eemlander

Kennelijk is de Gemeenteraad niet op de hoogte van het feit dat Almere al uitgeschakeld is. Wel is er al een ruime meerderheid voor de motie, getekend door de beide coalitie parners CDA en VVD.

Er komt er een tweede boot van de Nikolaas klasse bij Huizen te liggen, eenzelfde als de Nikolaas Wijsenbeek, maar dan met extra voorzieningen voor vervoer van brandweerpersoneel op veilige stoeltjes. Tevens komt daar een vaste schuimblus installatie op.
Door een handigheidje kan men hiervoor gebruik maken van het budget van de slechts op papier bestaande reddingsbrigade Huizen en een potje van de veiligheidsregio. Deze boot komt in plaats van de "Huizer", de boot van de reddingsbrigade Huizen waar de KNRM nu nog gebruik van maakt.
Dit is de boot die eerst bij de Stichtse Brug zou komen te liggen, maar het feit dat Reddingsbrigade Blaricum nog geen echt KNRM station is kan er voor gezorgd hebben dat die optie voorlopig van de baan is.




Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Als ik dit zo lees en via het wis-systeem dezelfde verhalen hoor, ben ik bang dat de vriendjespolitiek belangrijker is dan de bezuinigingen. Ik zal de eerste de beste gebalkte persoon die binnen de vr hiervoor verantwoordelijk is, vragen om me voor te rekenen wat het kost om die (brw?)boot via die vreemde constructie aan te schaffen, of de bestaande brwboten beter uit te rusten. Ik laat de uitruktijden en de bemanningopkomsttijden nog (even) buiten spel staan.
Toch gek in oktober is er nog niks beslist en nu lijkt het wel in kannen en kruiken. Ik kan er naast zitten maar ik krijg een gevoel van bezodemieterd te zijn, en daar kan ik slecht tegen.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Als ik dit zo lees en via het wis-systeem dezelfde verhalen hoor, ben ik bang dat de vriendjespolitiek belangrijker is dan de bezuinigingen.
Kun je dan bewijzen dat het hier om vriendjespolitiek gaat, of hoort die beschuldiging ook toe aan de wandelgangen verhalen. Als je dit soort beschuldigingen uit, moet je ze ook aan kunnen tonen.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Kun je dan bewijzen dat het hier om vriendjespolitiek gaat, of hoort die beschuldiging ook toe aan de wandelgangen verhalen.

Dit maak ik op uit eigen waarnemingen.

 
Als je dit soort beschuldigingen uit, moet je ze ook aan kunnen tonen.

Waarom en van wie moet dat dan???

Ps ben jij dezelfde peter als die van het brandweerforum?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Dit maak ik op uit eigen waarnemingen.

Waarom en van wie moet dat dan???

Dus, met jouw eigen waarnemingen durf jij te beweren dat het hier gaat om vriendjespolitiek, het spijt me maar dan sta je wel erg wankel met je beschuldigingen, zeker als je ze niet kunt staven. Niet handig om dan die uitlatingen te doen. ::)


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Dus, met jouw eigen waarnemingen durf jij te beweren dat het hier gaat om vriendjespolitiek, het spijt me maar dan sta je wel erg wankel met je beschuldigingen, zeker als je ze niet kunt staven. Niet handig om dan die uitlatingen te doen. ::)

Jammer dat je aan mijn waarnemingen twijffelt, maar dat mag hoor, heb ik geen problemen mee!
Of het handig is? Ik denk dat niet zo bekent bent met de betreffende problematiek en in dat opzicht vind ik een aantal van jou uitlatingen ook niet zo handig, maar of dat nou wat toevoegt aan de discussie? Ik wou er niet over beginnen.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Jammer dat je aan mijn waarnemingen twijffelt, maar dat mag hoor, heb ik geen problemen mee!
Of het handig is? Ik denk dat niet zo bekent bent met de betreffende problematiek en in dat opzicht vind ik een aantal van jou uitlatingen ook niet zo handig, maar of dat nou wat toevoegt aan de discussie? Ik wou er niet over beginnen.
Lees dit topic eens rustig door: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=56132.40

En vraag je dan nog eens af of het handig is om flink met modder te gaan gooien in de richting van de KNRM, gemeentes en brandweerregio, en ze te betichten van vriendjespolitiek. Soms is zwijgen beter, als je maar ervoor zorgt dat je gehoort wordt maar wel op de juiste wijze.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Lees dit topic eens rustig door: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=56132.40

En vraag je dan nog eens af of het handig is om flink met modder te gaan gooien in de richting van de KNRM, gemeentes en brandweerregio, en ze te betichten van vriendjespolitiek. Soms is zwijgen beter, als je maar ervoor zorgt dat je gehoort wordt maar wel op de juiste wijze.

Joh ik ben een beetje klaar met jou, ga zelf eens goed lezen en kijk het hele waterhulpverleningsboard een paar jaar terug, zodat je weet waar je over praat. Je mag aan mij kennis twijffelen maar ik weet heel goed waar we het hier over hebben en jou toevoegingen vind ik zand in de ogen strooien, de stations die jij noemt zijn allang gepasseerd.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Joh ik ben een beetje klaar met jou, ga zelf eens goed lezen en kijk het hele waterhulpverleningsboard een paar jaar terug, zodat je weet waar je over praat. Je mag aan mij kennis twijffelen maar ik weet heel goed waar we het hier over hebben en jou toevoegingen vind ik zand in de ogen strooien, de stations die jij noemt zijn allang gepasseerd.
Ik ken de problematiek die inmiddels al de nodige jaren speelt, ik ken dit board  erg goed. Ik ken inmiddels de talloze discussies hier, plus dat ik ook vanuit de regio het nodige hoor. Dus ik ben beter op de hoogte dan dat jij vermoed.
Alleen deel ik niet de meningen van jou en Henk, en ik ben daar nog steeds vrij in om jullie meningen niet te delen. Dat jij nu op deze wijze reageert vindt ik jammer. Daarmee hou je geen discussies in stand, maar stoot je discussies weg.
Maar blijf vooral in je eigen standpunt geloven, we gaan het mee maken waar we eindigen. ;)


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Ik ken de problematiek die inmiddels al de nodige jaren speelt, ik ken dit board  erg goed. Ik ken inmiddels de talloze discussies hier, plus dat ik ook vanuit de regio het nodige hoor. Dus ik ben beter op de hoogte dan dat jij vermoed.
Alleen deel ik niet de meningen van jou en Henk, en ik ben daar nog steeds vrij in om jullie meningen niet te delen. Dat jij nu op deze wijze reageert vindt ik jammer. Daarmee hou je geen discussies in stand, maar stoot je discussies weg.
Maar blijf vooral in je eigen standpunt geloven, we gaan het mee maken waar we eindigen. ;)

Jij gaat het meemaken, ik verzet me er tegen. Dat is het verschil tussen ons!
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”