Niet meer ingezet op de Randmeren, ook de Reddingsbrigade Naarden moet er aan geloven...

Auteur Topic: Niet meer ingezet op de Randmeren, ook de Reddingsbrigade Naarden moet er aan geloven...  (gelezen 12463 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Jij gaat het meemaken, ik verzet me er tegen. Dat is het verschil tussen ons!
Nogmaals, ik zou zeker niet bij de pakken gaan neerzitten. Maar vecht wel terug op de juiste wijze en bij de juiste personen.
Laat ik even heel duidelijk zijn, ik ben 100% voor een goede en veilige hulpverlening op de Randmeren, en met dan nu met name het Gooi, Ei en Eemmeer. En het zal me een zorg zijn hoe die hulpverlening geregeld wordt. Maar blijf wel met elkaar in gesprek, en stoot elkaar niet voor het hoofd. ;)


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Nogmaals, ik zou zeker niet bij de pakken gaan neerzitten. Maar vecht wel terug op de juiste wijze en bij de juiste personen.
Laat ik even heel duidelijk zijn, ik ben 100% voor een goede en veilige hulpverlening op de Randmeren, en met dan nu met name het Gooi, Ei en Eemmeer. En het zal me een zorg zijn hoe die hulpverlening geregeld wordt. Maar blijf wel met elkaar in gesprek, en stoot elkaar niet voor het hoofd. ;)

Wederom een verschil tussen ons; mij maakt het heel veel uit hoe die hulpverlening regeld wordt.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Nogmaals, ik zou zeker niet bij de pakken gaan neerzitten. Maar vecht wel terug op de juiste wijze en bij de juiste personen.
Laat ik even heel duidelijk zijn, ik ben 100% voor een goede en veilige hulpverlening op de Randmeren, en met dan nu met name het Gooi, Ei en Eemmeer. En het zal me een zorg zijn hoe die hulpverlening geregeld wordt. Maar blijf wel met elkaar in gesprek, en stoot elkaar niet voor het hoofd. ;)

Je laat je bekendheid goed zien  O0
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


dannyknaap

  • Strandwacht Almeerse Reddings Brigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Zin in bewakingsseizoen 2014!
Het is voor alle vrijwilligers erg jammer, maar het gaat uiteindelijk om de veiligheid. We moeten er op vertrouwen dat de SAR bij de KNRM in goede handen is. Ik ben ervan overtuigd dat de KNRM indien nodig ook gewoon hulp vraagt aan de brigades. Het is misschien niet altijd even ''eerlijk'' verlopen, maar uiteindelijk is er altijd wel een partij die niet krijgt wat ze graag had gewild. We leven in tijden van crisis waar helaas ook op hulpverlening bezuinigd word. Het is dan logisch dat gemeenten en de veiligheidsregio zeggen dat ze niet 2 organisatie's die hetzelfde werk doen willen susidieren. Ik hoop overigens wel op een nog betere samenwerking tussen de KNRM, Reddingsbrigades, en derden. Een nieuw jaar is aangebroken, een nieuw jaar met nieuwe kansen.
Al mijn uitspraken zijn strikt persoonlijk en dus NIET functiegebonden!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
wow, een hele andere toon. Op je falie gehad?  ;D Hoe kan de KNRM nu een beroep doen op- en samenwerken met brigades die er niet meer zijn en geen alarm ploeg meer hebben? Geen subsidie meer ontvangen? Geen geld meer hebben voor benzine en onderhoud van de boten? Dat had de KNRM Huizen moeten bedenken toen ze een bom onder de brigades legde en beweerde het alleen te kunnen en niemand nodig te hebben.
Ze krijgen het nog druk, zeker als ze naast hun SAR taak ook nog sleepservice op maat willen blijven aanbieden.  O0

Minder reddingsboten in handen van 'e'en organisatie is wel duidelijker, maar niet per definitie veiliger.


dannyknaap

  • Strandwacht Almeerse Reddings Brigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Zin in bewakingsseizoen 2014!
Zoals ik al zei; het is erg jammer maar de brigades kunnen zich nu richten op hun andere taken. Wie weet wat de toekomst brengt. We kunnen wel commentaar uiten op de KNRM maar het gaat uiteindelijk om het redden van mensen. Als de KNRM denkt dat aan te kunnen wens ik ze succes. Op drukke dagen zullen er bij brigades vast wel mensen aanwezig zijn, er kan dus om hulp worden gevraagd, de vraag is dan, hoe dit is georganiseerd.

Het bestuur vond mijn opmerkingen inderdaad ongepast, en daarop heb ik gereageerd door de situatie objectief te bekijken. Ik vind dat de KNRM de kans moet krijgen te laten zien wat ze kunnen. Overigens hoop ik wel dat het duidelijk is dat de uitspraken die ik doe niet vanuit de brigade zijn, maar vanuit mijzelf.
Mijn mening blijft hetzelfde, ik vind het jammer dat de brigades niet meer worden ingezet op de randmeren.
Al mijn uitspraken zijn strikt persoonlijk en dus NIET functiegebonden!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Het bestuur vond mijn opmerkingen inderdaad ongepast, en daarop heb ik gereageerd door de situatie objectief te bekijken. Ik vind dat de KNRM de kans moet krijgen te laten zien wat ze kunnen. Overigens hoop ik wel dat het duidelijk is dat de uitspraken die ik doe niet vanuit de brigade zijn, maar vanuit mijzelf.
Mijn mening blijft hetzelfde, ik vind het jammer dat de brigades niet meer worden ingezet op de randmeren.

 ;D Ja, die ommezwaai was ook wel erg doorzichtig. Wees blij, jij mag teminste nog iets plaatsen hier en een mening hebben. Bij de meeste andere brigades is het verboden om op een forum te reageren. Lezen mag wel, dat wordt massaal gedaan.

Ik ben het helemaal met je eens, wat ik denk is niet hetzelfde als wat ik hoop dat gaat gebeuren.  Ik hoop echt dat de KNRM Huizen er in slaagt in z'n eentje alle problemen het hoofd te bieden.
En HOGE zit dringend (mede in verband met te verwachten drukte) verlegen om nieuwe leden.  ^-^


dannyknaap

  • Strandwacht Almeerse Reddings Brigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Zin in bewakingsseizoen 2014!
Hoe zit het eigenlijk met Blaricum das toch ook deels KNRM? En wat is HOGE eigenlijk e050
Al mijn uitspraken zijn strikt persoonlijk en dus NIET functiegebonden!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Hoe zit het eigenlijk met Blaricum das toch ook deels KNRM? En wat is HOGE eigenlijk e050

Blaricum is verbonden aan de KNRM, heeft een vriendenstatus. Dat heet gelieerd. Dat heeft alleelei voordelen, omdat de KNRM je dan helpt op allerlei gebied.

HOGE is een hulpverlenigsklub die nog wel geld heeft om een reddingsboot (de Seeker, die ben je vast wel eens tegen gekomen) te laten varen, dankzij gulle sponsors.
Het onderhoud aan de boot wordt gratis gedaan door de waterhulpdienst.nl, (die heeft net ook de AIS transponder geschonken) de exploitatie neemt Audio-Rent.nl op zich.
De Seeker vaart alleen voor noodgevallen uit en laat de sleepklusjes over aan de KNRM en andere sleepbedrijven, daarom kost het niet zoveel om de boot in de vaart te houden en slijt ze minder.
De Reddingsbrigade Naarden was ook al gestopt met slepen en bergen, maar heeft geen sponsors helaas.
De reddingsbrigade Almere verdient goed aan evenementen begeleiding zoals de intocht van Sint Nikolaas, de boten waren toevallig even heel. Ze zouden wat van dat geld kunnen gebruiken voor onderhoud.


dannyknaap

  • Strandwacht Almeerse Reddings Brigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Zin in bewakingsseizoen 2014!
De onderhoudskosten liggen erg hoog, de boten zijn eigenlijk toe aan vervanging. De Adriana ll is volgens omroep Flevoland al sinds 2009 toe aan vervanging. Dat kost weer een hoop geld, ik zelf weet niet hoe het verder is gegaan met de aanvraag van een nieuwe boot. Dit was bij de gemeente gedaan, maar de raadsleden stelden dit uit IVM de overname van de SAR.
Al mijn uitspraken zijn strikt persoonlijk en dus NIET functiegebonden!