Niet meer ingezet op de Randmeren, ook de Reddingsbrigade Naarden moet er aan geloven...

Auteur Topic: Niet meer ingezet op de Randmeren, ook de Reddingsbrigade Naarden moet er aan geloven...  (gelezen 12651 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jurian

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
HOGE is een hulpverlenigsklub die nog wel geld heeft om een reddingsboot (de Seeker, die ben je vast wel eens tegen gekomen) te laten varen, dankzij gulle sponsors.
Het onderhoud aan de boot wordt gratis gedaan door de waterhulpdienst.nl

Tja als je wordt gesubsidieerd door een berger zal je het hoofd nog lang boven water kunnen houden.
De Hoge is eigenlijk de bedrijfspoedel van de de waterhulpdienst.nl. Zo moet je dat eigenlijk zien! 0098 0098 0098 0098 0098 0098


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Tja als je wordt gesubsidieerd door een berger zal je het hoofd nog lang boven water kunnen houden.
De Hoge is eigenlijk de bedrijfspoedel van de de waterhulpdienst.nl. Zo moet je dat eigenlijk zien! 0098 0098 0098 0098 0098 0098

 ;D ;D ;D wat een leuke grap  ;D  ;D  ;D  not
Maar even serieus; hier kan de KNRM nog een voorbeeld aan nemen, konden ze ook maar samenwerken
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Tja als je wordt gesubsidieerd door een berger zal je het hoofd nog lang boven water kunnen houden.
De Hoge is eigenlijk de bedrijfspoedel van de de waterhulpdienst.nl. Zo moet je dat eigenlijk zien! 0098 0098 0098 0098 0098 0098

een leuke grap, maar misschien ook wel een heel goed idee:

Maatschappelijk gezien kan het best interessant zijn om met vrijwilligers de SAR in stand te houden (KNRM of Reddingsbrigade of combi), dit te laten betalen door de bergers die op hun beurt weer geld krijgen van verzekeraars voor het sleepwerk. De overheid kan dan een minimale verzekering verplicht stellen voor de watersport, waarbij de watersporter altijd verzekerd is van nood- en sleephulp. Zo dwing je de samenwerking ook af: reddingsdiensten die sleepjes afpikken van de bergers, kunnen door de bergers gekort worden op hun 'sponsoring'. Bergers die zich niet aan de afspraken houden kunnen op hun beurt weer door de verzekeraars gekort worden. En watersporters die zich niet verzekeren moeten als ze toch geholpen willen worden de volle 100% van een reddings of sleep zelf betalen.

ik zeg: tijd voor een wetsvoorstelletje  O0 8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
een leuke grap, maar misschien ook wel een heel goed idee:

Maatschappelijk gezien kan het best interessant zijn om met vrijwilligers de SAR in stand te houden (KNRM of Reddingsbrigade of combi), dit te laten betalen door de bergers die op hun beurt weer geld krijgen van verzekeraars voor het sleepwerk. De overheid kan dan een minimale verzekering verplicht stellen voor de watersport, waarbij de watersporter altijd verzekerd is van nood- en sleephulp. Zo dwing je de samenwerking ook af: reddingsdiensten die sleepjes afpikken van de bergers, kunnen door de bergers gekort worden op hun 'sponsoring'. Bergers die zich niet aan de afspraken houden kunnen op hun beurt weer door de verzekeraars gekort worden. En watersporters die zich niet verzekeren moeten als ze toch geholpen willen worden de volle 100% van een reddings of sleep zelf betalen.

ik zeg: tijd voor een wetsvoorstelletje  O0 8)

Ook de reddingsbrigades hebben een dergelijk voorstel gekregen van de Waterhulpdienst.nl gekregen, maar deze hadden geen zin om de bedrijfspoedel te worden van een berger. (en zie eens hoe ver je dat brengt...)

Het werkt gewoon zo, als wij een boot van de dijk trekken of aantreffen met pech (materieel ongemak, als lege accu, aan de grond gelopen) dan borgen wij de veiligheid. Wij leggen uit dat wij reddingsboot zijn en niet onze kerntaak in gevaar gaan brengen door sleepbootje te gaan spelen, maar dat wij iets voor hen gaan regelen. Alle verdere onderhandelingen daar blijven we tussen uit, vanaf dat moment neemt de waterhulpdienst of soms ook Lima Delta Safety als het noordelijker is het over. Het is een win- win situatie, wij blijven beschikbaar voor het echte SAR werk, de "klant" wordt gewoon deskundig geholpen (vaak wordt het probleem verholpen door de monteur, iets dat wij niet kunnen, wij kunnen alleen dom slepen), en de pechhulp verdient een paar centen. Andersom helpen de waterhulpdienst.nl en Lima Delta Safety belangeloos mee bij SAR akties, de waterhulpdienst vaak met meerdere boten.

In ruil voor de bemiddeling tussen watersporters met pech en de pechdiensten krijgen wij dus gratis onderhoud, donaties en materiaal. Een enkele keer krijgen wij een melding van de waterhulpdienst.nl van een bootje met pech, die zijzelf niet op kunnen lossen. Dan steken wij even de helpende hand toe, maar dat wordt gewoon betaald. Zo kunnen we gewoon blijven draaien zonder een cent subsidie.  Mocht er iets stukgaan, dan hangt de vervanging al klaar in de loods bij Menno, ondermeer een komplete reserve optimax 225 FX.

Wij zijn blij de bedrijfspoedel van Menno te mogen zijn (misschien is ons ego niet zo groot).


fishermensfriend

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Zal menno ,en vele andere leuk vinden dat je hun werk ( slepen van schepen ) dom werk vind.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Zal menno ,en vele andere leuk vinden dat je hun werk ( slepen van schepen ) dom werk vind.
Dat lees je verkeerd. Dat staat er niet (Nog een keer, wat makkelijker zonder al die afleidende tekst er om heen)

"vaak wordt het probleem verholpen door de monteur, iets dat wij niet kunnen, wij kunnen alleen dom slepen". Herh.: "wij kunnen alleen dom slepen".

Als in eerste persoon meervoud: wij.
Zij kunnen meer op het gebied van pech, niet alleen dom slepen, ook repareren, omhoog halen, bergen, lostrekken met 300 meter tros enzo.
De waterhulpdienst.nl en Lima Delta Safety kunnen vaak het probleem met behulp van specialistische kennis, pech verhelpen met reparatie door een monteur.

En ja, slepen is dom werk, zeker voor een reddingsboot en haar bemanning, doorgaans eigenlijk bedoeld en bedacht voor het oplossen van problemen van andere aard. Ook de bergers vinden slepen meestal niet echt een uitdaging, maar saai en eentonig. Maar daarom is het ook werk, geen mens behept met enige intelligentie zou daar zijn hobby van moeten willen maken, of het hebben van zo'n hobby willen verdedigen, maar onze lieve heer heeft vreemde kostgangers.


fishermensfriend

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Je bent lekker bezig , nu begin je zelfs nog te beweren dat mensen die dat werk doen minder intelligent zijn. Denk niet dat je uitspraken zoals je ze hier doet door alle lezers gewaardeerd wordt. Denk niet dat jij het leuk zou vinden als ze zo over je werk praten, maar goed het zijn jou uitspraken .


Gast

  • Gast
Je bent lekker bezig , nu begin je zelfs nog te beweren dat mensen die dat werk doen minder intelligent zijn. Denk niet dat je uitspraken zoals je ze hier doet door alle lezers gewaardeerd wordt. Denk niet dat jij het leuk zou vinden als ze zo over je werk praten, maar goed het zijn jou uitspraken .

Neem je grieven of persoonlijke opmerkingen anders even lekker via PM met Henk op, als je wilt.


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Die grieven en persoonlijke meningen worden door bepaalde mensen hier continu geuit. Nu is iemand het niet eens met een uitspraak en daar mag niets over op dit forum. Hmmm beetje merkwaardig


Gast

  • Gast
Niks merkwaardigs aan, raar dat jij dat merkwaardig vindt. Een forum is voor open discussies zonder persoonlijk te worden, persoonlijke aanvallen of op de man af spelen dat mag via PM.