Niet meer ingezet op de Randmeren, ook de Reddingsbrigade Naarden moet er aan geloven...

Auteur Topic: Niet meer ingezet op de Randmeren, ook de Reddingsbrigade Naarden moet er aan geloven...  (gelezen 12435 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Je bent lekker bezig , nu begin je zelfs nog te beweren dat mensen die dat werk doen minder intelligent zijn. Denk niet dat je uitspraken zoals je ze hier doet door alle lezers gewaardeerd wordt. Denk niet dat jij het leuk zou vinden als ze zo over je werk praten, maar goed het zijn jou uitspraken .

Of je hebt nooit geleerd om begrijpend te lezen, óf je wil het niet begrijpen. Voor de rest ben ik bij de hele discussie niet betrokken, maar ik kon het niet laten hier even op te reageren.......

Zullen we dan nu gewoon maar weer on-topic gaan? Als dat tenminste niet verkeerd opgevat wordt? 8)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Nu is iemand het niet eens met een uitspraak en daar mag niets over op dit forum.

Als het niet had gemogen dan was je uitspraak al in de prullenbak beland, volgens mij staat hij er nog steeds....

Back on topic dus.....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Je bent lekker bezig , nu begin je zelfs nog te beweren dat mensen die dat werk doen minder intelligent zijn. Denk niet dat je uitspraken zoals je ze hier doet door alle lezers gewaardeerd wordt. Denk niet dat jij het leuk zou vinden als ze zo over je werk praten, maar goed het zijn jou uitspraken .

weer niet goed gelezen. (moeilijk, moeilijk dat lezen). Mensen die dat werk doen en er betaald voor worden, dat is slim. Het is slim om ook het saaie werk te doen als onderdeel waar je voor betaald wordt. Om datzelfde te doen zonder dat het je werk is, zonder er voor betaald te worden, lauter uit hobby, dat vind ik niet echt slim en doet geen hoog begaafdheid vermoeden bij de hobbyist.
Bij mijn werk komt ook een heleboel saai werk, een groot gedeelte van mijn werk is saai. Kabels uitrollen, wachten, kabels weer oprollen, weer wachten. Luidsprekers sjouwen, niet altijd leuk en het vereist geen bijzondere vaardigheid of intelligentie. Maar dat wordt wel betaald. Er staan ook bij mij wel eens van die uuuh, figuren bij het podium die graag onbetaald willen helpen, sjouwen, kabels uit- en oprollen, uit hobby zeg maar. Vreemde lui, daar blijf ik bij en nee, liever niet.
Ik weet echt niet hoe ik het nog duidelijker uit kan leggen, maar ik voel al aankomen dat ik dit nog een keer moet gaan doen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Subsidiestop reddingsbrigade schoffering van vrijwilligers’
NAARDEN - Terwijl een raadsmeerderheid de subsidie aan Reddingsbrigade Naarden wil afbouwen omdat het KNRM-station in Huizen de reddingstaken zou kunnen overnemen, blijkt dat de KNRM in Huizen dat een ‘hoogst onverstandige beslissing’ zou vinden.

“Als Naarden de stekker uit de vrijwillige brigade trekt, neemt de risicofactor op het Gooi en Markermeer toe”, waarschuwt Hans Borremans, voorzitter van de Huizer Reddingsbrigade én algemeen secretaris van de KNRMpost in Huizen. Borremans toont zich in een interview met het NaarderNieuws verbaasd over het nieuws dat de Naardense politiek ervan uit gaat dat de reddingspost in Huizen de taken wel zou kunnen overnemen. “We zijn nog helemaal niet benaderd door politici uit Naarden, dus waar dit idee vandaan komt? Ik vind het buitengewoon jammer. Als je in de hulpverleningsorganisatie op het regionale water gaat zitten strepen, neemt het risico toe. Als er ongelukken gebeuren op meerdere locaties tegelijk, of er raakt een groot schip in de problemen, zijn er twee of meer reddingsboten nodig. Huizen kan het verlies van twee reddingsboten uit Naarden niet zomaar compenseren.”
Dat de gemeente mogelijk de stekker uit de Naarder brigade trekt, vindt Borremans een vreemde zaak. “Ik vind dit een schoffering van vrijwilligers die zich jarenlang hebben ingezet om de gemeente haar verantwoordelijkheid te laten nemen op de gemeentelijke wateren. Heb je je als vrijwilliger zo lang ingezet voor de gemeente, krijg je dit. Het zijn vakmensen bij Reddingsbrigade Naarden, met wie we al sinds 2003 nauw en plezierig samenwerken. De samenwerking is ook vastgelegd in een overeenkomst.”

Een raadsmeerderheid stemde 21 december in met een motie van de VVD en CDA-fracties om de jaarlijkse subsidie van 16.000 euro aan de reddingsbrigade af te bouwen omdat het efficiënter moet. Volgens VVD, CDA en D66 hoeft Naarden niet over een eigen brigade te beschikken omdat het redden van drenkelingen op het Naardens deel van het Gooimeer door het KNRM-station in Huizen kan worden overgenomen. De raad kwam met één mits; de subsidie mag alleen afgebouwd worden als uit onderzoek van de wethouder blijkt dat de veiligheid op het Gooimeer er niet door in het geding komt. In maart moet Adriani, verantwoordelijk voor de gemeentelijke subsidies, met antwoorden komen. Adriani moet beide reddingsbrigades nog spreken. Voor hem zijn alle opties open.”De motie is niet mijn verantwoordelijkheid. De gemeente is nog niet aan een inhoudelijk standpunt toe. Als wij de KNRM in Huizen bellen en we krijgen ditzelfde antwoord, dan maakt dat onderdeel uit van ons besluit.” Jan-Geu ten Wolde, VVD-fractievoorzitter, reageert: “We hebben niet met de KNRM in Huizen gesproken. Ons idee komt voort uit gemeentelijke stukken waaruit blijkt dat er twee hulpverleningsorganisaties actief zijn op het Gooimeer; de brigades van Naarden en Huizen. En dan heeft de brandweer ook nog een boot. In tijden van bezuinigingen moet je kijken of het efficiënter kan. Dat is de invalshoek van onze motie.”

Maurice Looman, secretaris van Reddingsbrigade Naarden, ziet ook niets in het plan om het reddingswerk op het Gooimeer aan de Huizer KNRM over te laten. “Huizen kán ons grondgebied helemaal niet overnemen. Ze hebben twee boten. Als onze twee boten wegvallen, is het gebied tussen Huizen en Marken echt te groot voor hen om de veiligheid te kunnen garanderen.  

 Naardernieuws: http://www.naardernieuws.nl/Krant/2012/NaarderNieuws26jan.pdf

De soep wordt weer eens niet zo heet gegeten als hij is opgediend. ::)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
k kom steeds meer tot de overtuiging dat men hier niet alleen driftig meeleest, maar ook tot nieuwe inzichten komt en dat is mooi. Minder reddingsboten is nu eenmaal niet veiliger.

Ik zou me, als ik zou lezen dat men gefundeerd kan aantonen dat mijn plannen leiden tot minder veiigheid op het water, zelfs mogelijk tot onnodige slachtoffers, achter me oren krabben en mijn plannen nog eens goed overdenken.

De KNRM komt dus terug op eerdere uitspraken en legt de zwarte Piet waar hij hoort, bij de gemeente Naarden. Ze maken daarmee wel minder kans op een gedeelte van de uit te sparen subsidie van Naarden! Bravo!

Politiek is spannend, net schaken!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
k kom steeds meer tot de overtuiging dat men hier niet alleen driftig meeleest, maar ook tot nieuwe inzichten komt en dat is mooi. Minder reddingsboten is nu eenmaal niet veiliger.

Ik zou me, als ik zou lezen dat men gefundeerd kan aantonen dat mijn plannen leiden tot minder veiigheid op het water, zelfs mogelijk tot onnodige slachtoffers, achter me oren krabben en mijn plannen nog eens goed overdenken.

De KNRM komt dus terug op eerdere uitspraken en legt de zwarte Piet waar hij hoort, bij de gemeente Naarden. Ze maken daarmee wel minder kans op een gedeelte van de uit te sparen subsidie van Naarden! Bravo!

Politiek is spannend, net schaken!
En het zou nog mooier zijn als ze zich in deze discussie zouden durven te mengen. O0 ;)


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
waarschuwt Hans Borremans, voorzitter van de Huizer Reddingsbrigade én algemeen secretaris van de KNRMpost in Huizen.

Volgens mij wordt er ook in Huizen prima samengewerkt tussen de KNRM en RB. ;) ;)

(er zijn overigens een hoop mensen zowel van de brigade als van de KNRM)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891

Volgens mij wordt er ook in Huizen prima samengewerkt tussen de KNRM en RB. ;) ;)

(er zijn overigens een hoop mensen zowel van de brigade als van de KNRM)

" de reddingsbrigade" bestaat niet.

RB Naarden: Structureel redelijk. Goed tijdens (zoek)akties, liever niet bij slepen en bergen. Sinds de uitlatingen tegen de gemeente Naarden van de KNRM was de relatie wat bekoeld.

RB Almere:Structureel slecht tot niet, op het water werd ARB zo veel mogelijk genegeerd. Samenwerking ad hok redelijk.

RB Blaricum hecht en innig op alle fronten, drie keer uitstekend dus.


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
" de reddingsbrigade" bestaat niet.

.....>knip>.....

De RB Huizen bestaat juridisch gezien nog wel. Zie Kamer van Koophandel onder nummer 40516919 en de financiele verantwoordingen van de Gemeente Huizen waarbij voor bepaalde zaken subsidies aan de RB worden betaald. In hoeverre de RB nog actief is kan ik niet beoordelen van hieruit. Maar juridisch bestaat ze nog inclusief alle daarbij horende rechten en plichten, zoals bijvoorbeeld het jaarlijks verantwoorden aan de Gemeente van de met behulp van de subsidies gedane uitgaven.

Tof trouwens dat de kansen voor RB Naarden aan het verbeteren zijn.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
De RB Huizen bestaat juridisch gezien nog wel. Zie Kamer van Koophandel onder nummer 40516919 en de financiele verantwoordingen van de Gemeente Huizen waarbij voor bepaalde zaken subsidies aan de RB worden betaald. In hoeverre de RB nog actief is kan ik niet beoordelen van hieruit. Maar juridisch bestaat ze nog inclusief alle daarbij horende rechten en plichten, zoals bijvoorbeeld het jaarlijks verantwoorden aan de Gemeente van de met behulp van de subsidies gedane uitgaven.

Tof trouwens dat de kansen voor RB Naarden aan het verbeteren zijn.

UITLEGMODUS AAN
Volgens mij bedoelde Henk dat "de Reddingsbrigade" niet bestaat, net als "de Nederlander", "de automobilist" of "de politiek". Reddingsbrigade Nederland is een verzameling van 180 zelfstandige brigades die veel gemeen hebben, maar ook allemaal anders zijn. Henk benoemt van 3 Reddingsbrigades de verschillende eigenschappen om zo aan te tonen dat "de Reddingsbrigade" niet bestaat en ze allemaal anders zijn...
UITLEGMODUS UIT

Het is maar wat je wil lezen  98uiye
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch