Hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 249884 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #170 Gepost op: 11 mei 2009, 18:22:47
Je hebt gelijk!  ;) Indien er behoefte is aan foto´s van de mobiele pomp, dan plaats ik die ook  ;)

ik heb het nog nooit gezien dus...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #171 Gepost op: 11 mei 2009, 19:49:32


Voertuig is voorzien van een mobiele (draagbare / verrijdbare) pomp ivm. jachthavens en grote terreinen waar niet met een complete TS te komen is. Tevens voorzien van watervoerende armaturen. Tevens is er rekening gehouden met de doorrijdhoogte ivm. bloemenveiling Aalsmeer.


Pomp staat op een electrisch uitschuifbaar systeem, en is voorzien van vier handvaten. Er kunnen ook twee wielen opgezet worden, waardoor je een ''kruiwagen'' systeem krijgt. (De wielen zitten boven de pomp dus alleen maar in een houder, ze worden geplaatst in het zwarte gedeelte naast de handvaten). In de plastic bakken boven de pomp zitten de chemiepakken.



GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #172 Gepost op: 11 mei 2009, 22:29:56
Pomp staat op een electrisch uitschuifbaar systeem, en is voorzien van vier handvaten. Er kunnen ook twee wielen opgezet worden, waardoor je een ''kruiwagen'' systeem krijgt. (De wielen zitten boven de pomp dus alleen maar in een houder, ze worden geplaatst in het zwarte gedeelte naast de handvaten). In de plastic bakken boven de pomp zitten de chemiepakken.

http://i205.photobucket.com/albums/bb290/brandweeraalsmeer112/pomp1.jpg

http://i205.photobucket.com/albums/bb290/brandweeraalsmeer112/2-49.jpg



bijzonder systeem!
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #173 Gepost op: 13 mei 2009, 12:07:58
Voor Nederland inderdaad redelijk uniek. Onze Oosterburen hebben het wel vaker.

Voertuig wordt dan aangeduid als TSF of TSF-W

TSF = Tragkraftspritzefahrzeug
TSF-W = Tragkraftspritzefahrzeug Wasser (dus met eigen tank aan boord)

Groeten, Ruud


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #174 Gepost op: 14 mei 2009, 18:02:44
mooi systeem... lijkt wel of verder niets in ligt... je kijkt tegen niets aan achter pomp?!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #175 Gepost op: 14 mei 2009, 18:15:31
mooi systeem... lijkt wel of verder niets in ligt... je kijkt tegen niets aan achter pomp?!

Die pomp moet natuurlijk ook naar binnen  ;) De (linker) kratten waren er op dat moment uit, daar ze met een gaspakinzet bezig waren. Verder heb je de normale bepakking aan de linker en rechterzijde van het voertuig.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #176 Gepost op: 14 mei 2009, 20:35:13
Voor Nederland inderdaad redelijk uniek. Onze Oosterburen hebben het wel vaker.

Voertuig wordt dan aangeduid als TSF of TSF-W

TSF = Tragkraftspritzefahrzeug
TSF-W = Tragkraftspritzefahrzeug Wasser (dus met eigen tank aan boord)

Groeten, Ruud

In Nederland kennen we daar ook een afkorting voor, namelijk MSD, ooftwele MotorSpuit Draagbaar. Meestal werden deze voertuigen aangeduid als een PM (MSD). In dit geval is het dus een HV2 (MSD). De draagbare motorspuit op zich is inderdaad niet bijzonder. Het systeem waarmee de pomp in en uit het voertuig wordt genomen vind ik wel heel apart.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #177 Gepost op: 31 mei 2009, 20:39:42


Dienst: Brandweer Kennemerland - Haarlemmermeer
Kazerne: Hoofddorp
Soort voertuig: HV3
Merk & type: Ford F550XLT opbouw HDS
Byzonderheden:

(néé, we gaan niet weer over de rode lampen beginnen)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #178 Gepost op: 31 mei 2009, 20:56:07


Dienst: Brandweer Kennemerland - Haarlemmermeer
Kazerne: Hoofddorp
Soort voertuig: HV3
Merk & type: Ford F550XLT opbouw HDS
Byzonderheden:

(néé, we gaan niet weer over de rode lampen beginnen)

Blijft een super gave auto, maar is een Ford 550 nog wel een klein rijbewijs? Of groot rijbewijs?

Hoe dan ook, van mij mogen er nog wel paar meer van deze gaan rondrijden in diverse regio's  ;D
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #179 Gepost op: 31 mei 2009, 21:07:10
Blijft een super gave auto, maar is een Ford 550 nog wel een klein rijbewijs? Of groot rijbewijs?


Gegevens volgens www.rdw.nl
Massa leeg voertuig   6.780 kg
Laadvermogen   1.362 kg
Toegestane maximum massa voertuig   8.142 kg
Massa rijklaar   6.891 kg

De massa ligt ruim boven de 3.500 kg. Hier mag je dus alleen mee rijden als je beschikt over rijbewijs C.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.