Hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 247959 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #200 Gepost op: 25 oktober 2009, 20:12:56
Of nog wat transparantere tekst.


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #201 Gepost op: 28 oktober 2009, 15:59:57
Hoeveel mensen gaan er op dit voertuig mee? Als dit voertuig uitrukt naar een HV melding, rijd er dan geen TS meer mee? De cabine is wel erg ruim, hangt er soms nog ademlucht in?
Het korps van Gorredijk kennende rijd alles wat rood is en wielen heeft mee naar een melding. Oftewel bij brand rukt de TS en HV (+MSA) uit en bij hulpverlening precies hetzelfde.
Het aantal zitplaatsen heeft denk ik te maken met het feit dat dan iedereen mee kan, de oude HV word PM dus als er nog mensen over zijn nemen ze ook die mee denk ik.  ::)

Regio Fryslan gaat inderdaad over naar roepnummers, vanaf het moment dat de noordelijke meldkamer (Fryslan, Groningen, Drenthe) operationeel is zal er daadwerkelijk mee gewerkt worden. Alle nieuwe voertuigen worden dus alvast met roepnummer uitgevoerd.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #202 Gepost op: 28 oktober 2009, 16:14:23
Het korps van Gorredijk kennende rijd alles wat rood is en wielen heeft mee naar een melding. Oftewel bij brand rukt de TS en HV (+MSA) uit en bij hulpverlening precies hetzelfde.
Het aantal zitplaatsen heeft denk ik te maken met het feit dat dan iedereen mee kan, de oude HV word PM dus als er nog mensen over zijn nemen ze ook die mee denk ik.  ::)

Regio Fryslan gaat inderdaad over naar roepnummers, vanaf het moment dat de noordelijke meldkamer (Fryslan, Groningen, Drenthe) operationeel is zal er daadwerkelijk mee gewerkt worden. Alle nieuwe voertuigen worden dus alvast met roepnummer uitgevoerd.

Wat doen al die mensen dan allemaal als er maar een TAS nodig is bijvoorbeeld bij een OMS melding?  ???  Niet normaal! Bij Oud-Alblas komt iedereen met eigen vervoer achter de TS aan als ze te laat zijn, maar daar hebben ze in dat gehucht ook maar een auto staan  ;) :P
Brandweer Papendrecht


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #203 Gepost op: 29 oktober 2009, 00:11:50

Wat doen al die mensen dan allemaal als er maar een TAS nodig is bijvoorbeeld bij een OMS melding?  ???  Niet normaal! Bij Oud-Alblas komt iedereen met eigen vervoer achter de TS aan als ze te laat zijn, maar daar hebben ze in dat gehucht ook maar een auto staan  ;) :P

Nou dan word die HV niet geallarmeerd en rijd ie ook niet mee. Hier was het eerst ook zo dat de (volledig bemande) HV met elke melding mee ging (tot containerbrand aan toe) omdat de AC deze mee-piepte, dat is nu veranderd en nu rijd alléén een TS of een combi TS/HV. Een HV zul je bijna nooit alleen uit zien rukken of er moet echt een ''hv klusje'' zijn in de trant van openen deur woning, stormschade etc. Bij beknellingen etc. altijd een TS ivm brandgevaar etc.

Oja, enne eigen vervoer achter de TS aan is hier al vele malen besproken en die discussie gaan we niet wéér voeren.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #204 Gepost op: 29 oktober 2009, 08:27:40
Nou dan word die HV niet geallarmeerd en rijd ie ook niet mee. Hier was het eerst ook zo dat de (volledig bemande) HV met elke melding mee ging (tot containerbrand aan toe) omdat de AC deze mee-piepte, dat is nu veranderd en nu rijd alléén een TS of een combi TS/HV. Een HV zul je bijna nooit alleen uit zien rukken of er moet echt een ''hv klusje'' zijn in de trant van openen deur woning, stormschade etc. Bij beknellingen etc. altijd een TS ivm brandgevaar etc.

Oja, enne eigen vervoer achter de TS aan is hier al vele malen besproken en die discussie gaan we niet wéér voeren.

Omdat dit een hele grote HV is dacht ik misschien dat ze alleen met dat voertuig uit zouden rukken naar een HV melding zoals "kind met voet bekneld in spaken". Hier hoeft ook geen TS voor mee denk ik. Bij ons in de regio gaan er maar twee personen op de HV dus zal er altijd bij een HV melding een TS meerijden, zelfs bij een liftopsluiting en het openen van een deur.
Brandweer Papendrecht


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #205 Gepost op: 3 december 2009, 21:43:20


de HV 41170 van barneveld en z'n voorganger
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #206 Gepost op: 5 december 2009, 15:23:24

Korps :  Scherpenzeel  
Roepnummer :  41670  
Type voertuig :  GM6  
Merk / Type chassis : Mercedes-Benz 416CDi Sprinter  
Opbouw :  Plastisol  
Kenteken :  BP-PG-49  
Datum in dienst :  2009  
Bijzonderheden :  @, bouwjaar 2004, ex-demovoertuig Plastisol (TS)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #207 Gepost op: 16 januari 2010, 21:46:46


Regio                : 8 Gelderland zuid.
Korps               :  Buren - Culemborg.
Post                 :  Culemborg.
Soort voertuig    : HV 2 +
Roepnummer      :  44771
Merk                :  Volvo FM 9.
Fabrikant          :  HDS Plastisol
Kenteken          :  BV-LG-64.
Bouw/dienstjaar :  2008.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #208 Gepost op: 16 januari 2010, 22:40:39


Regio                : 8 Gelderland zuid.
Korps               :  Buren - Culemborg.
Post                 :  Culemborg.
Soort voertuig    : HV 2 +
Roepnummer      :  44771
Merk                :  Volvo FL 611.
Fabrikant          :  Ajax - Ziegler.
Kenteken          :  VN-63-HN
Bouw/dienstjaar :  1991 afgevoerd in 2008.
Bijzonderheden : voertuig rijd nu in Urugay, Montevideo.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #209 Gepost op: 23 januari 2010, 15:51:36
De voertuigen van brandweer Hendrik Ido Ambacht (sinds 1 januari: Zwijndrechtse Waard - post HIA) zijn geüpdate qua striping!

Zie hier de HV:

Voor:


Na: