Hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 247877 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kris1985

  • Manschap A / Chauffeur / Bevelvoerder i.o.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
  • Veiligheidsregio Groningen, Cluster Zuid
Reactie #330 Gepost op: 16 september 2010, 23:08:48



Iveco Massif 3.0 HPI
Een uit de kluiten gewassen gereedschapskist.
Materiaal voor WO, zwaarder hydraulisch gereedschap dan de TS-en, tent, verlichting e.d.
Brandweer Stadskanaal


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #331 Gepost op: 17 september 2010, 09:40:21



Iveco Massif 3.0 HPI
Een uit de kluiten gewassen gereedschapskist.
Materiaal voor WO, zwaarder hydraulisch gereedschap dan de TS-en, tent, verlichting e.d.
Brandweer Stadskanaal

Dat is zeker een gave bak!  O0  Is weer eens wat anders zo'n model Iveco.
Brandweer Papendrecht


mega

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #332 Gepost op: 18 september 2010, 21:33:54
Ik heb geen idee hoe snel het ladderek beweegt, stel dat het wat langzaam zou zijn kun je niet even snel iets uit de kasten grijpen. of zie ik dit helemaal verkeerd? verder een schitterend voertuig!

Waar wordt dat ladderrek bediend?
Wel onhandig een ladderrek voor je kastruimten langs.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #333 Gepost op: 19 september 2010, 11:19:08
Ik heb geen idee hoe snel het ladderek beweegt, stel dat het wat langzaam zou zijn kun je niet even snel iets uit de kasten grijpen. of zie ik dit helemaal verkeerd? verder een schitterend voertuig!

Ik zie het probleem niet zo. Volgens mij kun je, nadat je de ladder hebt gepakt, het ladderrek toch weer gewoon op het dak plaatsen. Dan heb je nergens last van. En als ik de foto zo bekijk kun je, als het echt moet, volgens mij nog steeds bij een groot aantal van de materialen.

Waar wordt dat ladderrek bediend?
Wel onhandig een ladderrek voor je kastruimten langs.

Geen idee waar hij wordt bediend, ik denk ergens aan de achterzijde. Een alternatief voor dit systeem is er volgens mij niet want je zit gewoon met de autolaadkraan aan de achterzijde. Je moet dus wel naar de zijkant met het hele spul.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #334 Gepost op: 19 september 2010, 15:15:04
Geen idee waar hij wordt bediend, ik denk ergens aan de achterzijde. Een alternatief voor dit systeem is er volgens mij niet want je zit gewoon met de autolaadkraan aan de achterzijde. Je moet dus wel naar de zijkant met het hele spul.


Een alternatief is er zeker. bij andere HV's met kraan gaat hij gewoon aan de achterkant naar beneden dan ligt hij gewoon op de hoek van je dak. nadeel is wel dat je ruimte veel beperkter is. je hebt geen last van de kraan. allen kun je dan niet de kraan bedienen. maar goed, hoevaak wordt die nou gebruikt?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #335 Gepost op: 19 september 2010, 15:15:50

Geen idee waar hij wordt bediend, ik denk ergens aan de achterzijde. Een alternatief voor dit systeem is er volgens mij niet want je zit gewoon met de autolaadkraan aan de achterzijde. Je moet dus wel naar de zijkant met het hele spul.


bij de HV van Almelo moet er een persoon het dak op en vandaar een ladder of iets naar beneden zien te krijgen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #336 Gepost op: 19 september 2010, 17:37:09
bij de HV van Almelo moet er een persoon het dak op en vandaar een ladder of iets naar beneden zien te krijgen

En dat mag niet meer van de ARBO, vandaar dat je weinig andere optie's hebt (zoals Chrashtender al aangeeft)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #337 Gepost op: 19 september 2010, 18:59:55
Een alternatief is er zeker. bij andere HV's met kraan gaat hij gewoon aan de achterkant naar beneden dan ligt hij gewoon op de hoek van je dak. nadeel is wel dat je ruimte veel beperkter is. je hebt geen last van de kraan. allen kun je dan niet de kraan bedienen. maar goed, hoevaak wordt die nou gebruikt?

In andere gevallen is dat schijnbaar wel een alternatief, in dit geval niet. Als het alleen een ladder was geweest had je het rek inderdaad een beetje naar de rand van het dak kunnen plaatsen. Zoals je op de foto's kunt zien is er voor gekozen om meer op het dak teplaatsen dan alllen een enkele ladder....
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #338 Gepost op: 19 september 2010, 21:33:59
In andere gevallen is dat schijnbaar wel een alternatief, in dit geval niet. Als het alleen een ladder was geweest had je het rek inderdaad een beetje naar de rand van het dak kunnen plaatsen. Zoals je op de foto's kunt zien is er voor gekozen om meer op het dak teplaatsen dan alllen een enkele ladder....

Hier in barneveld ligt precies dezelfde bepakking op het dak. en dat gaat prima via de achterkant.
Foto nodig?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


mega

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #339 Gepost op: 20 september 2010, 09:03:15
Bij de HV1's van Haaglanden gaat het ladderrek ook aan de ahterzijde van het voertuig af.

Toch ben ik nog steeds benieuwd of iemand kan vertellen waar het ladderrek van Harderwijk bediend wordt.