Is dit bij iedereen bekend? Ik zie toch bijna altijd gebruik van de automatische lier om los te trekken wanneer deze aanwezig is. Dat mag/kan dus blijkbaar helemaal niet?
Ja als het goed is wel, bij iedereen die de lier mag gebruiken, ik heb nog nooit gezien dat een zware TS-BT met de lier werd losgetrokken aangezien er ook met gebruik van een keerschijf niet meer als 10 ton getrokken mag worden, boven dit gewicht zal er gewoon gesleept moeten worden met een sleepkabel van voldoende sterkte door een voertuig met voldoende asdruk.
De VNOG IVECOS, zonder water in de watertank ,zouden wel gelierd kunnen worden door een standaardlier van een HV met een keerschijf, indien ze niet al te vast staan in het zand.
De standaard TS-BT van VNOG en VGGM niet.
Heb jij dan foto's waarop een zwaar voertuig van 10+ton met de lierkabel van een HV wordt gelierd, ik heb dat nog nooit gezien.
Bergingsvoertuigen hebben vaak zwaardere lieren van 20 tot 30 ton trekkracht op een enkele lierkabel en die zouden het wel kunnen.