0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
de HV van brandweer post kaag.bron:brandweer alkemade & jacobswoude.
Gezien de ontwikkelingen in den lande, denk k dat ze eens na moeten gaan denken over die definitie van een HV-1. Veel oudere regionale HV-1's zijn inmiddels vervangen door HV-2's die alleen de 4x4 missen om een HV-1 genoemd te worden.Schijnbaar is die 4x4 niet meer zo heilig. Enkele korpsen die voor zover ik weet overgestapt zijn van een volwaardige HV-1 naar een HV-2 (+) zijn o.a.:Delft, Heemskerk, Haarlem en Hoorn.Echter heb ik wel het idee, dat hoewel het HV-2's zijn, ze nog wel de taak van regionale HV-1 vervullen....groetend,Guus
de 971 van brandweer Rijswijk. een Mercedes-Benz 1117F37 met Ajax-Ziegler opbouw uit 1989. dit is een HV-II+ met aparte kastopbouw en voorzien van een Hiab hydraulische kraan achterop. gisteren op de foto gezet bij de open dag van brandweer Wateringen.
De NS heeft ook mooie hulpverleningswagens de hv units kunnen zelfstandig op de rails rijden een mooi ontwikkeld systeem
een SIV is zeker geen HV1... ten eerste er zit geen kraan op en ten tweede lang niet alle bepakking kan in een SIV.. ik denk dat je een siv kan vergelijken met een HV3
JAik had je eigenlijk daar wel verwacht. dat had je tevens de oude Dodge van Leidschendam op de foto kunnen zetten.